شناسه خبر : 65810
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دروغ بزرگ آمریکا در این‌ روزها و به صفر رسانده صادرات نفت ایران!

ممکن بور انصارالله یمن با‌ موشک دوربردتری، تاسیسات نفتی عربستان را در شرق آن کشور کُن فیکن نماید، و لذا رفتند که نفت ونزوئلا را جایگزین کنند و در آنجا یک "بچه کودتای" بی زوری راه انداخته که همان شب اول شکست خورد و بلاخره جایگزین نفت ایران یافت نشد.

محمدرضا سابقی - در این روزها که در واقع جنگ اقتصادی با محوریت نفت‌ در جریان‌ است، آمریکا‌ میخواهد به دنیا مخصوصا‌ کشورهای نفت خیز منطقه  و ایران‌ القا نماید که اولا به واردات نفت نیاز ندارد و خودش به  اندازه کافی تولید دارد و در فشار نیست و ثانیا نفت ایران را می توان از مدار خارج کرد و برایش جایگزین درست کرد، درنتیجه این کشور را به پای میز مذاکره کشاند و از آن امتیاز گرفت‌!

در این‌مورد بایست گفت:

۱- آمریکا روزی ۲۳ میلیون بشکه‌ مصرف دارد که فقط ۱۲ میلیون آنرا خودش تولید می کند و روری ۱۱ میلیون بشکه خرید و وارد می کند.

۲- مسئله نفت شیل یعنی نفت تولید شده از شن ها و ماسه های  های نفتی کف دریا در آمریکا از زمان‌ "جان اف کندی" مطرح بوده و میلیاردها دلار هم خرجش کرده اند اما نتیجه ای نگرفته اند تا آنرا جایگزین نفت وارداتی خود بکنند، اما‌ مدام تبلیغ می کنند که با وجود نفت شیل، ما از واردات نفت بی نیاز شده ایم. این‌ یک دروغ بزرگ است و آمریکا هنوز بزرگترین واردکننده نفت بشمار میرود و به نفت‌ منطقه خاورمیانه وابسته است و دستش زیر سنگ کشورهای منطقه مخصوصا ایران است و در صورت بروز کوچکترین درگیری دراین منطقه، مخصوصا خلیچ فارس و تنگه هرمز، قیمت نفت را تا ۲۰۰ دلار بالا می برد.

۳- اما در مورد جایگزین نفت ایران هم‌ دیدیم که عربستان و کویت نتوانستند. چون از قدرت ایران ترسیدند و ممکن بور انصارالله یمن با‌ موشک دوربردتری، تاسیسات نفتی عربستان را در  شرق آن کشور کُن فیکن نماید، و لذا رفتند که نفت ونزوئلا را جایگزین کنند و در آنجا یک "بچه کودتای" بی زوری راه انداخته که همان شب اول شکست خورد و بلاخره جایگزین نفت ایران یافت نشد.

۴- ترامپ در هر صورت در این مرحله شکست‌ می خورد، زیرا اگر بخواهد از عبور نفتکش های ما جلوگیری بکند ( که‌ ما هم نمی گذاریم هیچ نفتکشی به تنگه برسد و این کار را بارها و بارها، با حضور ناوها و ناوچه های پر تعداد آمریکایی و اروپایی در سال های ۶۵ و ۶۶ انجام‌داده ایم ) با به آتش کشیده شدن چند کشتی نفتیِ عربی، دست های آمریکا بالا می رود. چون واردات ۱۱ میلیون بشکه نفت آمریکا با مشکل جدی مواجه می شود و افزایش قیمت نفت، برای مردم آمریکا قابل تحمل نخواهد بود.

پس تنها راه باقیمانده برای آمریکا، صرفنظر کردن از این طرح خواهد بود.

ما معتقدیم آمریکا وارد جنگ با ایران نخواهد شد، زیرا جنگ با ایران هیچ نفعی برای او به همراه نخواهد داشت.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
آمریکائیان و اروپائیان با هر لباسی و به هر وسیله ای و شعارهای تند و تهدیدهای متعدد و هر صورت دیگری که جلوه کنند وقدرت نمایی کذائی انجام دهند.. هیچ دستاوردی نخواهند داشت. و اگر تاکنون مشکلات و معضلات اقتصادی برای ایران ایجاد کرده اند متاسفانه به دلیل سیاست های افرادی در دولت و مجلس بوده است و البته توافقنامه هایی که همه شما در جریان انها همچون برجامشان و سی اف تی و ..هستید. و همین افراد هستند که در عین سخنان پرحرارت و جعلی!! ..وضد استکباری اخیر خویش برای فریب، ملت عصبانی از ظلم های آشکار امریکا و اروپا و برجامها! و پوششی برای ناکارآمدی عملکردهای خویش ..همچون دیگر سرمایه داران و لیبرال های درون مدیریت کشور؟؟!! عاشق رابطه و دوستی با آمریکا و اروپا به هر قیمتی هستند و خودتان می بینید که با اینهمه تهدیدها و تحریم های سخت هنوز هم در واقع به هیچ صراطی مستقیم نیستند و ماموریت دارند بعد از برجام و FATF وCFT و 2030 و اگر بتوانند برچیدن برنامه موشکی ایران را با کمک اروپائیان به انجام برسانند.
و جالب اینجاست که اروپا فرضا برای ایجاد راهکار کم کردن فشارهای اقتصادی بر ایران دو هفته از ایران مهلت میخواهد.. اما رئیس دولت ما با این وضعیت تحولات منطقه و کشور به انها چند ماه فرصت میدهد(سخنان روحانی در چهارشنبه، هجدهم اردیبهشت ۹۸
!!!) ..!!

هیچ سیستمی با مهلت های بیجا و عجیب به دشمن آزموده شده.. و شعارهای توخالی و فریب مردمش و کوتاه آمدن در برابر حیله های دشمنانش، بر آرمان‌هایش استوار نمی ماند و همه بی تدبیران و زودباوران تاریخ در موضع ضعف، به سازشکاری و در نهایت ذلت متوسل می شوند.

توجه نمائیم که افراد مقصر دولتی و مجلسی در ایجاد اوضاع اسفبار فعلی اینک!! به خود آمده اند تا از بازتاب شکست روحی و روانی خود در کارهایشان جلوگیری کنند. لذا الان دارند با خواهش!!، امتیازات موهومی از اروپا مطالبه می کنند که در مذاکره با آمریکا از دست داده اند...
اما امان از سراب و سازش...

!؟!!
کمپین فشار حداکثری علیه ایران نیازمند «کلید زمان» است؛ آمریکا و اعضای پیدا و‌ پنهان رژیم تحریم، محتاج فرصت هستند تا تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به اصطلاح اثر کرده و محیط جامعه ایران را آماده «واکنش و خودویرانگری» کند.
این بدان معناست که خلق فرصت برای رژیم تحریمی ایالات متحده و کمپین فشار حداکثری، عملا و رسما تقدیم هدیه‌ای ارزشمند به طرف مقابل فرض خواهد شد. با توجه به وضعیت تورم، گرانی ناشی از آن، بیکاری، فشار روانی روی اذهان عمومی، قطع محل درآمدهای کشور، و از همه مهم‌تر، کارشکنی شبکه ستون پنجم، هر لحظه و دقیقه حائز اهمیت است، چه برسد به دو ماه.

بجای چند هفته دوماه فرصت میدهیم.. و اگر بخواهند دو ماه دیگر هم فرصت میدهیم..
برای قتل‌عام انگیزه و اراده یک جامعه، امید واهی از هر سلاح کشتار جمعی موثرتر است؛ پایان برجام باید آغاز محاکمه همه آنهایی باشد که کشور را در بزرگ‌ترین انحراف تاریخی وارد ساخته و فرصت پیشرفت علمی، آبادانی و عمران یک ملت را معطل خبیث‌ترین دشمنان این مرز و بوم کردند!

فرصت به دشمن جانی و شیطان بزرگ و اروپا حکایتی است تلخ و تهدیدی جدی برای انقلاب
⭕️ همراهی مطلق کنگره، سنا، اروپا، چین‌ و حتی روسیه با سیاست‌های بشدت تند و ضد ایرانی رئیس دولت ایالات متحده، دوباره این واقعیت را به ما گوشزد می‌کند که ترامپ، خروجی حاکمیت پس‌پرده آمریکا و مدیران دولت مخفی جهان است؛ تغییر آرایش مدیریت کشور در راستای پاسخ هوشمندانه و انقلابی به این جبهه متخاصم، تنها راه‌حل و مسیر برون‌رفت از این مقطع خطیر است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi