شناسه خبر : 65841
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقاومت پوزه اسرائیل را به خاک مالید

رژیم صهیونیستی در برابر حملات قاطع و غافلگیر‌کننده مقاومت فلسطین مجبور شد پس از دو روز تجاوز به نوار غزه به آتش بس متوسل شود. این در حالی است که مقاومت فلسطین از رژیم صهیونیستی خواسته میزان تلفات ناشی از حملات موشکی به اسرائیل را اگر جرات دارد علنی کند.

تقویت قدرت موشکی مقاومت فلسطین باعث شده تا مدت زمان نبردهای مقاومت با رژیم صهیونیستی بسیار کاهش یابد. در آبان ماه گذشته نیز صهیونیست‌ها مجبور شدند پس از دو روز تجاوز به نوار غزه تن به آتش بس دهند. در شرایط کنونی نیز پس از آنکه رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کرد و مقاومت فلسطین بیش از 600 موشک به سمت سرزمین‌های ‌اشغالی شلیک کرد، این رژیم مجبور به عقب‌نشینی شد. عقب نشینی که با انتقاد شدید محافل سیاسی این رژیم مواجه شده است.
به گزارش «فلسطین الیوم»، توافق میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی برقرار شده است. این توافق که با تلاش‌های سازمان ملل متحد و مصر (و درخواست نتانیاهو) در قاهره انجام شده، از ساعت 30/4 دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی اجرایی شده است. ساعاتی پیش از اعلام آتش‌بس، منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که گروه‌های مقاومت فلسطین طرح آتش‌بس متقابل با اسرائیل را نپذیرفته‌اند. این منابع که به نامشان ‌اشاره‌ای نشده، اعلام کردند، هیئت‌های حماس و جهاد اسلامی که در قاهره به سر می‌برند اصرار دارند، توافق نامه‌های آتش‌بس در گذشته بدون هیچ‌گونه پیش شرطی توسط رژیم تل‌آویو اجرا شود. در نهایت نیز آتش‌بس حاکم شده است.
تلفات رژیم صهیونیستی
تن دادن رژیم صهیونیستی به آتش‌بس با گروه‌های مقاومت، پس از آن انجام می‌شود که شمار کشته‌های رژیم صهیونیستی در نتیجه شلیک موشک‌های مقاومت که در پاسخ به حملات بی‌امان ارتش تل‌آویو به نوار غزه و کشتار مردم این باریکه صورت گرفت، به چهار نفر رسید و 41 تن نیز زخمی شدند (اگر چه این آمار رسمی است و طبق برآورد کارشناسان تلفات و خسارات بیش از این‌هاست). شبکه 12 تلویزیون این رژیم اعلام کرده آمار نشان می‌دهد بیش از 650 موشک از نوار غزه سرزمین‌های ‌اشغالی را مورد هدف قرار داده‌اند که این تعداد بیش از تعداد کل موشک‌هایی است که در دور قبلی درگیری‌ها به این منطقه پرتاب شده بود. بر اساس این گزارش سامانه گنبد آهنین حدود 173 فروند از این موشک‌ها را رهگیری کرد و 35 موشک نیز در مناطق مسکونی رژیم صهیونیستی فرود آمدند.
گنبد آهنین شکست خورد
 شبکه بی‌بی‌سی فارسی هم تاکید کرده پدافند موسوم به گنبد آهنین به دلیل شمار زیاد راکت‌ها نتوانست شماری از آنها را رهگیری و نابود کند. این راکت‌ها به مناطق مسکونی (شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین) خوردند و کشته به بار آوردند.
از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی را 27 نفر اعلام کرد که در این میان 3 زن، 3 کودک و دو نوزاد بوده‌اند. براساس گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، 154 نفر نیز در این حملات مجروح شده‌اند. وزرات بهداشت فلسطین این را هم گفته که رژیم‌ اشغالگر اسرائیل در حملات خود، زنان باردار را هدف قرار داد که این اقدام وحشیانه بیانگر حجم جنایات و خصومت علیه حیات بشری است و مؤسسات بین‌المللی در حمایت از زنان و خانم‌های باردار باید موضع گیری صریح و قاطع در این زمینه از خود نشان دهند. ‎ همچنین وزارت مشاغل عمومی فلسطین اعلام کرد در حملات ارتش رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه، 130 واحد مسکونی به طور کامل و 700 واحد دیگر به شکل جزئی ویران شد.
هراس اسرائیل از اعلام تلفات و خسارات
از سوی دیگر اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده که دشمن صهیونیستی اگر جرأت دارد حجم خسارت‌ها و تلفات خود در این دور از درگیری‌ها با مقاومت فلسطین را اعلام کند. به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یکی از رهبران گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که «سازمان سانسور» و نظارت رژیم صهیونیستی اگر می‌تواند حجم تلفات و خسارت‌های وارده به شهر‌اشغالی عسقلان و دیگر شهرهایی که مورد حمله موشکی مقاومت قرار گرفتند را اعلام کند. وی تصریح کرد که مقاومت فلسطین در راستای پاسخ به جنایات دشمن با ده‌ها موشک با قدرت تخریب بالا که به تازگی تولید و به خدمت گرفته شدند، مناطق صهیونیستی را به لرزه درآورد. مقاومت در این دو روز طی چندین عملیات یک نفربر زرهی و یک جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را که گفته می‌شود هر دو پر از نظامی بودند، هدف قرار داد و به کلی منهدم کرد. رژیم صهیونیستی تنها به کشته شدن چهار اسرائیلی در حملات مقاومت اعتراف کرده است اما مقاومت تاکید کرده که حجم تلفات و خسارت‌های دشمن بسیار بیشتر است و این رژیم جرأت اعلام ارقام حقیقی را ندارد.
تهدید حماس
از سوی دیگر، عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس گفت، هرگونه آتش‌بسی که ‌اشغالگران را برای شکستن محاصره نوار غزه ملزم و متعهد نکند، شکننده بوده و اوضاع قابل فروپاشی و انفجار خواهد بود. بر اساس گزارش فلسطین الیوم، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت تأکید کرد، نبرد با ‌اشغالگران صهیونیستی تا زمانی که ‌اشغالگران به خواسته‌های برحق ملت فلسطین پاسخ ندهد، هرگز متوقف نمی‌شود.
ترامپ
اما در حالی که تروریست‌های صهیونیستی مردم بی‌گناه غزه را قتل عام کرده‌اند دونالد ترامپ در واکنش به این حملات خطاب به مردم غزه اعلام کرد: «این اقدامات تروریستی علیه اسرائیل برای شما چیزی جز بدبختی بیشتر به ارمغان نخواهد آورد. به خشونت‌ها پایان دهید و به سمت صلح بروید. این می‌تواند اتفاق بیافتد.» وی تاکید کرد: «یک بار دیگر اسرائیل در معرض حملات راکتی گروه‌های تروریستی حماس و جهاد اسلامی قرار گرفته است. ما صددرصد از اسرائیل برای دفاع از شهروندانش حمایت می‌کنیم.»(!)
علنی شدن ضعف اسرائیل و آمریکا
عبدالباری عطوان تحلیلگر ارشد جهان عرب هم در یادداشتی تاکید کرد، سرنوشت جنگ غزه به نفع مقاومت رقم می‌خورد. وی افزود: «رهبران مقاومت در نوار غزه نظیر مردم این منطقه به این واقعیت محکم دست یافته‌اند که اسرائیل جز زبان زور نمی‌فهمد و آنها استاد آموزش این زبان و اصطلاحات آن هستند و نخستین کلمه در قاموس این زبان «جهاد»، دوم «رستگاری»، سوم «شهادت» و چهارم «شرافت» است و فهرست عزت و غرورشان بلند است.» وی تاکید کرد که در این نبرد، ضعف اسرائیل مشخص شد و پیش از این نیز ضعف آمریکا در برابر ایران تایید شده بود.»
 مقاومت بینی ‌اشغالگران را به خاک مالیده است
همچنین دکتر «اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش حماس در گفت وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که نوار غزه برای دشمن یک لقمه شیرین محسوب نمی‌شود و پیام ما به‌اشغالگران موشک جواب موشک و خون در برابر خون است. وی تاکید کرد:«خطاب به صهیونیست‌ها اعلام می‌داریم که جنایت‌هایتان بدون حساب و پاسخ نمی‌ماند و ‌اشغالگران باید درک کنند که زمان شکست و کشتار و حمله به شهروندان بدون پاسخ دادن مقاومت گذشته است. امروز مقاومت برای پاسخ دادن و واکنش نشان دادن به حملات رژیم صهیونیستی آماده است.» دکتر رضوان بیان داشت، ما مقاومت را تا زمان آزادسازی قدس و مسجدالاقصی ادامه خواهیم داد و به تمامی حامیان مقاومت فلسطین به ویژه ایران که همیشه پشتیبان ما بوده است، درود می‌فرستیم. وی در پایان اعلام کرد، امروز مقاومت بینی‌اشغالگران را به خاک مالیده و به همه نیروهای مقاومت درود می‌فرستیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi