شناسه خبر : 65893
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجحاف در استخدام فرزندان جانبازان!

در ماده ۴۸ قانون اداری و استخدامی کشور صراحتا" قید شده که ایثارگرانی که در یک دستگاه دولتی اشتغال به کار دارند"می توانند" یکی از فرزندان خود را بدون رعایت تشریفات استخدامی در همان دستگاه جذب به کار شوند...

جانباز مرتضی قنبری وفا - "مورد توجه آنانی که فکر می کنند فرزندان جانبازان در ناز و نعمت هستند"!!

آقایان محترم، در قانون صراحتا" قید شده که در هنگام جذب نیرو برای استخدام در دوایر دولتی و آندسته از مراکزی که از بودجه دولتی ارتزاق می کنند "باید" 25 درصد از استخدام های جدید از سهمیه ایثارگران مانند: (خانواده درجه یک شهدا، جانبازان یا خود ایثارگر باشد)

  حال اگر باز هم فرض کنیم این سهمیه لحاظ می شود که متاسفانه چنین نیست و دستگاه های دولتی تن به این قانون نمی دهند و هیچکس هم جوابگو نیست، باز هم 75 درصد استخدامی ها طبق نص صریح قانون افراد معمولی و غیر ایثارگر هستند، آنچه در جامعه انعکاس یافته این است که تمام استخدامی ها و جذب نیرو در دوایر دولتی متعلق به خانواده ایثارگران است و این فرزندان ایثارگران فقط نور چشمی هستند، پس 75 درصد بقیه  استخدام عادی چطور به چشم مردم نمی آیند؟!

  در ماده 48 قانون اداری و استخدامی کشور صراحتا" قید شده که ایثارگرانی که در یک دستگاه دولتی اشتغال به کار دارند"می توانند" یکی از فرزندان خود را بدون رعایت تشریفات استخدامی (مانند آزمون ورودی و یا ...) در همان دستگاه جذب به کار شوند که متاسفانه این قانون نیز بلا استفاده بوده و فرزندان ایثارگران هیچگاه مشمون ماده 48 قانون اداری و استخدامی نمی شوند!!

  باز هم قانون به دستگاه ها و سازمان های دولتی اشاره دارد که اگر یکی از خانواده ایثارگر حالا از هر کانالی جذب دستگاه می شود، سازمان متبوع پس انجام تشریفات عمومی استخدام و تائید هسته گزینش وزارتخانه متبوع، سه ماه مهلت دارد که نسبت به تبدیل استخدام آنان از قراردادی یا پیمانی به ( استخدام رسمی) اقدام نماید ولی شاهدیم که فرزندان ایثارگر بالا 12 سال یا 14 و یا بیشتر به صورت قراردادی مشغول به کار هستند!!

  با توجه به اینکه حقوق و مزایای کارکنان قرادادی اکثرا" از اعتبارات استانی تامین و پرداخت می شود، دستگاه مورد اشاره هر لحظه می تواند نسبت به برکناری ایثارگران اقدام کند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نبوده و نخواهد بود!!! حال این همه از قوانین صحبت کردیم و مزایایی که در قانون برای ایثارگران اشاره شده، پس این آمار بالای بیکاری ایثارگران و فرزندان آنان از بابت چیست؟ اگر همه این قوانین به درستی لحاظ شود، چطور فرزند جانباز 70 درصد با مدرک فوق لیسانس با 48 سال سن بیکار است؟؟؟

  آیا غیر آن است که دستگاه های متولی از اجرای قانون شانه خالی می کنند و به هیچ مقامی هم پاسخگو نیستند؟؟ مگر یادتان رفته در سال گذشته مطالب متعددی از سوی فرزندان شاهد و ایثارگر در همین سایت فاش نیوز درج شد که با فرزندان شاهد اقدام به تجمع و اعتراض در دستگاه دولتی (شرکت نفت) تقاضای تبدیل وضعیت استخدامی خود آن هم صد در صد طبق قانون شدند!! چرا مدیران ارشد نظام نسبت به این موارد بی تفاوت هستند و اهمیت اشتغال پایدار خانواده ایثارگران را درک نکرده و همت کافی نمی کنند؟!

  آقای وزیر هم شخصی را مسئول می کند بنام (مشاور وزیر در امور ایثارگران) که عملا" هیچکاره است و نامه هایی که از سوی ایثارگران برای آنان ارسال می شود را به آنان ارجاع داده و هیچگاه پیگیر نامه هم نمی شوند!! ای بابا این ایثارگران تا به کی آبروداری کنند و دشمن شاد کن نباشند؟! مگر به جز اجرای صحیح قوانین کشور ما توقع نابجایی داریم؟! متاسفانه تنها کاری که از ما بر می آید نوشتن این مطالب و ابراز همدردی با ایثارگران بیکار است!!!! تنها خواسته خانواده های ایثارگران برخورداری آنان از قوانین اشتغال در کشور است!!

  اگر فردا، خدای نکرده (زبانم لال)، جنگ دیگری رخ دهد همین فرزندان ما در خط مقدم در جنگ با کفار و ادای تکلیف است و مرفهین بی درد هرگز جان عزیزان خود را به مخاطره ننداخته و با هزار دوز و کلک از دفاع برای این مملکت شانه خالی می کنند و در آخر هم آنان طلبکارند و ما بدهکار. کار خدا را ببین. والسلام!!!!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
اینجانب از جانبازان 55 درصد جنگ شاغل در یکی از ادارات دولتی می باشم.
امسال یعنی در سال 98 قرار است بازنشسته شوم و دخترم دو سال پیش لیسانس گرفته وبیکار است و بارها به ریاست اداره ام گفتم که طبق ماده 48 این دخترم جذب شود ولی آنان پس ازبارها مکاتبه با وزارتخانه ما اعلام کردند که مجوز جذب نیرو نداریم .
اینجانب خودم شخصا" دو بار به تهران رفتم تا با مدیران ارشد وزارتخانه صحبت کنم که متاسفانه هیچ دستاوردی نداشت و در آخرین برخورد با مدیران اداره با صراحت به ما گفتند : اگر دختر شما متقاضی جذب نیرو است باید پس جذب در اداره از دریافت مبلغ پاداش آخر خدمت بازنشستگی منصرف شوم.
آخر این چه برخوردی است که با ما می کنند؟ من خودم 30 سال است که کارمندم و می دانم که اجرای ماده 48 قانون حق مسلم ماست و من فقط می خواهم دخترم طبق قانون شاغل شود.
از شما تقاضا دارم که مرا راهنمایی کنید
آخرین وضعیت اجرای قانون ماده 48 استخدام فرزندان ایثارگران
در تاریخ 21/2/97 نمایندگان مجلس در آخرین وضعیت اجرای قانون ماده 48 به نقل از سایت خانه ملت در مورد گلایه برخی از فرزندگان ایثارگر برای برخورداری از ماده 48 مقررات مالی دولت و تبصره 2 ماده 21 قانون جامع اعلام کردند : متاسفانه اکنون یک قانون گریزی ، قانون شکنی و تساهل در قبال این قانون در بین مسئولان کشور ، مشاهده میشود.
از بهانه های دیگر دستگاه های اجرایی برای عدم اجرای این قانون ، گسترش دامنه تعریف شرایط استخدام است که مانع ورود این قشر به حوزه کاری دستگاه های دولتی شده است.
پاسخ های چند پهلو ، غیر مستند و ابهام انگیز ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تعریف شرایط عمومی استخدام برای جلو گیری از اجرای این قانون تا جایی رسیده که برداشت های غلط و متفاوت منجر به صدور آرای خلاف منافع ایثارگران شده.
شعبه 3 دیوان عدالی اداری در تاریخ 20/9/91 در پی شکایت یک فرزند جانباز در اجرای ماده 48 در یکی از موسسات اداری در صدور رای قطعی ، حق شاکی را در شکایت خود را وارد ندانست و رای به ضرر فرزند جانباز داد.
گویا تمام دستگاه ها دست به دست هم داده اند تا مانع اجرای این قانون شوند.
آقای یاوندی مشاور وزیر محترم کشور در امور ایثارگران در آخرین اظهار نظر در سال جاری ابراز داشتند: در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد باید جذب شده و اشتغال آنها فراهم شود.
در ادامه آمده ماده (قانون ماده 48 الحاق ظرفیتی است ، علاوه بر ظرفیتی که سهمیه مطرح کرده).، اما از بیان مسئولان و شعار، تا اجرای قانون فاصله زیادی وجود دارد.
در مجموع چنین بر می آید که هیچ عزم جدی برای اجرای ماده 48 در بین مدیران و مسئولان وجود نداشته و ندارد و هر چه جلوتر می رویم بیشتر شاهد تناقضاتی هستیم و به نظر می رسد که هر مسئول سلیقه ای ابراز نظر میکند !!.
حال حرف چه کسی را باور کنیم ؟!!
در واقع فرزندان ایثارگری که مشمول قانون ماده 48 می باشند بازنده واقعی این میدان بوده و هیچ نشانه ای از حمایت مسئولان و قانون گزاران در این حوزه ، وجود ندارد
سلام خسته نباشین.پدر من سپاهی ومجروح جنگی بودن که سال ۹۶ به دلیل سرطان لنفوم فوت کردن که پزشکان بیمارستان بقیه الله تشخیص دادن بخاطر اثرات شیمیایی به این بیماری دچارشدن وجز شیمیایی ۷تا مجروحیت دیگه هم داشتن که تماما با مدارک جنگی وپزشکیشون موجود هست بعداز فوتشون ما پرونده جانبازی پدرم رو برای تعین درصد پیگیری کردیم چون خودشون اصلا دنبال جانبازی نرفته بودن ولی بعداز گذشت 10 ماه هنوزاز بنیاد شهید خبری نشده وهر دفعه که ما برای پیگیری میریم میگن کمیسیون پزشکی هنوز تشکیل نشده و خیلی بی اهمیت هستن خواهش میکنم یکی پاسخ گوباشه ورسیدگی کنه ممنونم
با نام خدا .اینجانب از سال 81 در سازمان مسکن وشهرسازی آذربایجان شرقی در زیر مجموعه های آن به عنوان نیروی شرکتی مشغول وبا ادغام آن اداره با اداره راه وترابری به عنوان اداره راه وشهرسازی واکنون با اداره راهداری وحمل ونقل ادغام که در نهایت در اداره راهداری استان آذربایجان شرقی به صورت نیروی شرکتی در واحد اداری مشغول می باشم لازم به توضیح است مراتب اشتغال بنده به صورت اتوماتیک با ادغام ادارات صورت گرفته نه ترک کار وسپس در ادره دیگر مشغول شدن.با توجه به قانون جامع ایثارگران وبرنامه ششم که صراحت در تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران رادارد کلیه مکاتبات با امور اداری این ادارات با پاسخ فعلا مقدور نمی باشد روبرو وتحویل اینجانب گردیده.در نهایت تنها پناهگاه وامید ایثارگران دیوان عدالت اداری وآرای آن بود که با کمال تاسف آنها نیز آب پاکی ریخته ودر جواب شکایت ایثارگران واین جامعه مثلا هدف !!! طی دادنامه شماره 92مورخه 98/1/27 با عنوان تبدیل وضع استخدامی ایثارگران وفرزندان آنها از شرکتی به رسمی به استناد قانون جامع ایثار گران وبرنامه ششم توسعه مردود اعلام کرد .جالب توجه اینکه دیوان حتی تبدیل وضعیت از نیروی شرکتی به قرارداد کار معین را نیز مقدور ندانسته وکل شکایت ایثار گران را در آن مورد نیز مردود دانسته است. واین است حمایت از ایثار گران من که به نوبه خود از پیگیری ها خسته شدم وعدالت را دیگر پیگیر نیستم ولی افرادی را که در مقابل مضلومان ایثار گر سنگ اندازی می کنند را به خدا سپرده وامیدوارم آه شهدا ایثار گران دامن خائنین را بگیرد.با تشکر برادر کوچک شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi