شناسه خبر : 65909
پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی تدبیری هایی که پیامدش ذلت ملت هاست!

آمریکا و اعضای پیدا و‌ پنهان رژیم تحریم، محتاج فرصت هستند تا تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به اصطلاح اثر کرده و محیط جامعه ایران را آماده «واکنش و خودویرانگری» کند.

محمدرضا سابقی - کمپین فشار حداکثری علیه ایران نیازمند «کلید زمان» است؛ آمریکا و اعضای پیدا و‌ پنهان رژیم تحریم، محتاج فرصت هستند تا تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به اصطلاح اثر کرده و محیط جامعه ایران را آماده «واکنش و خودویرانگری» کند.

این بدان معناست که خلق فرصت برای رژیم تحریمی ایالات متحده و کمپین فشار حداکثری، عملا و رسما تقدیم هدیه‌ای ارزشمند به طرف مقابل فرض خواهد شد. با توجه به وضعیت تورم، گرانی ناشی از آن، بیکاری، فشار روانی روی اذهان عمومی، قطع محل درآمدهای کشور، و از همه مهم‌تر، کارشکنی شبکه ستون پنجم، هر لحظه و دقیقه حائز اهمیت است، چه برسد به دو ماه... 2 ماه!!

به جای چند هفته دوماه فرصت می دهیم...

 و اگر بخواهند دو ماه دیگر هم فرصت می دهیم..

 آمریکائیان و اروپائیان در هر لباسی و به هر وسیله ای و هرگونه حیله گری دلسوزانه!! و یا شعارهای تند و تهدیدهای متعدد خشن و هر صورت دیگری که جلوه کنند و قدرت نمایی کذائی انجام دهند. اگر مسئولینی مومن، انقلابی،دانا وشهادت طلب در راس سه قوه و نهادهای مهم دیگر باشند هیچ دستاوردی نخواهند داشت و اگر تاکنون توانسته‌اند مشکلات و معضلات اقتصادی برای ایران ایجاد کنند، متاسفانه به دلیل سیاست های اشتباه افرادی در دولت و مجلس و مجالسی! بوده است.

 و البته توافقنامه هایی که همه شما در جریان آنها همچون برجامشان و سی اف تی و قس علیهذا هستید. و همین افراد هستند که در عین سخنان پرحرارت و ضد استکباری (البته- جعلیانه!) اخیر خویش برای سرگرمی و سرگردانی ملت ناراحت و عصبانی از ظلم های آشکار امریکا و اروپا و توافق ها!  "پوششی" برای ناکارآمدی و عملکردهای خودشان همچون دیگر اشتباه گران! درون مدیریت کشور! به هر قیمتی ایجاد نمایند، و شما مشاهده می کنید که با اینهمه تهدیدها و تحریم های سخت و آشکار آنان، هنوز هم هیچ برنامه قاطعانه ای برای کم اثر نمودن حرکات خطرناشان ندارند و بر حسب ادامه مسیر گذشته شان بعد از مذاکرات و توافقات چندگانه و ترساندن مردمان از فلاکت و فقر! و جنگ؛ اگر بتوانند برچیدن برنامه موشکی ایران را با کمک اروپائیان به انجام می رسانند.

و جالب تر!! اینجاست که اروپا و دوستانشان فرضا برای کم کردن فشارهای اقتصادی بر ایران، دو هفته از ایران وقت می خواهند.. اما رئیس دولت ما با این وضعیت وخیم تحولات منطقه و اوضاع طاقت فرسای مردم کشور به انها چند ماه فرصت می دهد. (سخنان رئیس دولت در چهارشنبه، هجدهم اردیبهشت ۹۸).. یاللعجب!

 هیچ سیستمی با مهلت های بی جا و عجیب به دشمن آزموده شده و کاملا" خطرناک و از این طرف (داخل- کشور) هم بدون هیج برنامه و نقشه راهی برای مقابله و دفاع کارآمد!! و فقط شعار و هیاهوی توخالی برای سرگرمی هر چه بیشتر مردمش و کوتاه آمدن در برابر حیله های دشمنانش، قطعا" نمیتواند بر آرمان‌ هایش استوار بماند.

 و در تمامی رویدادهای تاریخی ملل و جوامع، بی تدبیران و مذاکره کننده های با دشمن بیعت شکن و خبیث و غافلان از سیاست های شیطانی آنها، در کنار نداشتن برنامه هایی برای مقابله با استکبار در عین قدرتمندی کشورهایشان، ناچارا" به موضع ضعف رسیده و در نهایت به سازش کاری و خفت و ذلت متوسل شده اند.

توجه نمائیم که افراد مقصر در ایجاد اوضاع اسفبار فعلی اینک!! به خود آمده اند تا از بازتاب شکست سیاسی و روحی و روانی خود جلوگیری کنند. لذا هم اینک دارند با نوعی خواهش! امتیازات موهومی را از اروپا مطالبه می کنند که در مذاکره با آمریکا از دست داده اند.

نکته مهم: همراهی مطلق کنگره، سنا، اروپا، چین‌ و حتی روسیه با سیاست‌های به شدت تند و ضد ایرانی رئیس دولت ایالات متحده، دوباره این واقعیت را به ما گوشزد می‌کند که ترامپ، خروجی حاکمیت پس‌پرده آمریکا و مدیران دولت مخفی جهان است؛ تغییر آرایش مدیریت کشور در راستای پاسخ هوشمندانه و انقلابی به این جبهه متخاصم، تنها راه‌حل و مسیر برون‌رفت از این مقطع خطیر است.

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با توجه به مطالب نویسنده محترم ، و بی برنامگی و بی تفاوتی دولت و مجلس در برابر تهدیدها و تحقیرهای آمریکا و اروپا و حتی عربستان و بحرین و اسرائیل، و سخنان دیروز عراقچی صاحب حماسه پرتاب خودکار!! عرض میشود که پیشنهاد چند راهکار ذیل شاید مفیدتر از حرف های ایشان و دولتیون باشد:

عراقچی در سخنانی گفت: خروج از برجام را در دستور کار قرار داده‌ایم و این خروج به صورت مرحله به مرحله خواهد بود. فشارهای اقتصادی امریکا ادامه یابد شاید از شهروندان افعانستانی بخواهیم ایران را ترک کنند به کجا بروند مربوط به خودشان است.

● جناب آقای عراقچی؛ با روندی که امثال شما، حسن روحانی و ظریف و ... در این دولت پیش‌ بردید؛ چند صباح دیگر خواستار عزیمت ایرانیان و بخصوص سیل‌زدگان محروم هستید!..!!؟ اما کورخوانده‌اید! اگر شما مرد میدان هستید و دروغ نمی‌گویید، بجای این صحبت‌ها و سخنان، کارهای زیر را انجام دهید؛

● ۱- فرزندان مسئولین استکبارستیز!! خارج از کشور علی‌الخصوص ساکن آمریکای(کدخدایتان)به کشور بزرگ و متمدن ایران بزرگتان! عودت داده شوند..! و دیگر صلاح نیست در بلاد دشمن مکار باقی بمانند..!!

● ۲- خروج ارز از داخل به مقصد اروپا و آمریکا خصوصا" برای فرزندان مسئولان دلسوز ! و دیگر ایرانیان انقلابی و ایراندوست ساکن اروپا و آمریکا قطع شود!

● ۳- حقوق و مزایای اعضای دولت به جهت بی‌تدبیری در ایجاد اوضاع داخلی تا رفع این معضل به کل قطع شود!

● ۴- سفارت کشورهای اروپایی که به تعهداتشان عمل نکردند و دفتر حفاظت منافع آمریکا را سریعا و بدون فوت وقت تعطیل کنید!

● ۵- جلوگیری از عبور و مرور کشتی‌ها و ناوهای جنگی آمریکا در تنگهٔ هرمز تا رفع کامل تحریم‌های اقتصادی سریعاً صورت گیرد(طبق قوانین بین الملل می توان از این قانون استفاده کرد)..البته اگر مسئولین به حرفهایشان اعتقاد دارند و صادقانه موضع می گیرند...
مقاله دکتر مرتضی رضیعی با عنوان بازگشت به اقتدار هسته ای(مقاله اخیر همین سایت محترم)را خواندم. و نظرم را ذیل آن ثبت نمودم.
اما این کامنت را خواستم با توجه به اینکه از نظر محتوی نزدیکتر به یادداشت فوق است اینجا بنویسم:
⭕️ روز چهارشنبه هجدهم اردیبهشت، دکتر روحانی در خصوص اقدامات متقابل ایران پیرامون خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید این رژیم علیه کشورمان با مردم در حالیکه ایران گرفتار عملکرد خویش در حوزه اقتاد و سیاست و تهدیدهای منطقه ای و تحریم های فراوان اخیر است ، سخن گفت؛ بدون پیش‌داوری به سخنان جناب روحانی باید به دو مساله توجه کنید:

یک- زمان واکنش مقامات کشور نسبت به اقدامات خصمانه ایالات متحده، که با تاخیر یکساله همراه بوده..(چرایش را جز دشمن کسی دیگر نمیداند)
دو- اقدامات عملی ما برای مقابله‌به‌مثل که رسما به یک مشت وعده پوچ اروپا منوط شد و نه گره‌ای از سانتریفیوژها و مراکز هسته‌ای باز کرد و نه اقتصاد منبعث از سیاست خارجی معتدل را گرما بخشید.
کافی‌ست به سخنان چند روز پیش رئیس دولت در تعریف از برجام دقت کنید؛ نه‌تنها هیچ نشانه و امیدی برای بازگشت از مسیر گذشته در آن یافت نمی‌شود بلکه با همان تکبر همیشگی، از شب‌نخوابی مخالفان و منتقدان سخن می‌گویند. اما از این‌سو جناب ظریف بی‌توجه به زیان و خسارت زدن چند ده میلیارد دلاری به برنامه هسته‌ای کشور، ادعا کرده در جریان دور زدن تحریم‌ها ۳۵ میلیارد دلار از سرمایه کشور مفقود شده؛ و البته وی نمی‌خواهد به عنوان دکترای مذاکره و دور زدن تحریم به ملت بگوید اولا تکلیف ادعای ۳۰ هزار میلیارد تومانی در باب قاچاق و پولشویی به کجا ختم شد. ثانیا هزاران میلیارد تومان رانت ناشی از دلار ۴۲۰۰ی به جیب چه کسانی رفت. و ثالثا اکنون که ایران از کاغذپاره برجام اینگونه متضرر شده، باید با توجه به کدام مکانیزم، از عهدشکنی آمریکا شکایت کند، و چرا این اتفاق پس از گذشت یک سال رقم نمی‌خورد؟!

●●بی‌شک گفتار درمانی! و شعارگویی! را آقایان مسئول فعلی مجلس و دولت بدانید که دیگر پاسخ‌گو نخواهد بود! و هیچ اثری ندارد..
برجام واقعا بُرد بُرد بود....؟؟؟؟

روزی که حسن روحانی گفت برجام برد برد است همه تعجب کردند اما به مرور زمان مشخص شد که برجام بگونه ای طراحی شده که برای آمریکا برد برد است.
اگر در آن بماند برد است ، اگر از آن خارج شود و ما بخواهیم پاسخ دهیم هم باز برای آمریکا برد است ....

..در این شرایط هر اقدامی برای پاسخ دادن به طرف مقابل حتی در چارچوب برجام به نفع طرف مقابل خواهد بود ....
قطعا با اقدام ما شوک دیگری به اقتصاد بی صاحب و رها شده در این ۶ سال وارد خواهد شد و آنوقت دوباره میگویند دیدید اگر برجام نبود چه میشد !؟ دیدید که مذاکره چقدر فایده دارد !؟

.. واقعا اگر دولت بنفش راست میگوید و مرد اقدام متقابل است به مردم گزارش دهد که وقتی رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ‌۹۷ در مرقد امام دستور داد: "سازمان انرژی هسته‌ای موظّف است سریعاً مقدّمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو -فعلاً در چهارچوب برجام- فراهم بکند و برخی مقدّمات دیگر را که رئیس‌جمهور محترم دستور آن را دادند، از همین فردا آغاز کند " چه اقدامی انجام داد ؟

○ پس چاره چیست ؟؟

دولت مردان ما باید دل از آمریکا و اروپا بِکنند و کمر همت ببندند و در کوتاهترین زمان به اقتصاد خودمان اندکی سر سامان بدهند و راه های دور زدن تحریم را مجددا احیا کنند و فروش نفت خودمان را به یک ثبات مورد قبول برسانند که این خیلی دور از دسترس نیست ....

☆.. آنوقت خواهیم دید که تحریمها چطور فرو خواهد ریخت و دقیقا همان موقع است که باید ضربه نهایی را وارد کنیم و با قدرت از برجام خارج شویم و برای همیشه پوزه ی آمریکا و متحدانش را به خاک بمالیم....


برجام به لطف خدا و مدد اهل بیت علیهم السلام و صبر استراتژیک رهبر حکیم انقلاب ان شاءالله یکبار برای همیشه طومار وادادگان و کاسه لیسان و بزدلان غربگرا را درهم خواهد پیچید و بنظرم ان شاالله با فهمیدن مسائل پنهان و آگاهی جوانان انقلابی از چرایی وضعیت وخیم اقتصادی و نیز چگونگی نابودی هسته ای)).. در کشورمان این اتفاق نابودی بردلان غربگرا به مدد الهی رخ خواهد داد. (آمین)

بازی قریب الوقوع بودن #جنگ هم دیگر رنگ باخته و فقط ترسوهای خائن را میترساند ، چرا که آمریکا مثل حمار در سوریه و عراق و یمن و ....گیر کرده و انصارالله یمن ، حشد الشعبی عراق و حزب الله سوریه و لبنان ، حماس و مقاومت فلسطین ، فاطمیون و زینبیون و...برایش بس است و بعید است بخواهد دقت موشکهایمان را آزمایش کند....
دولتی که کارکردش هزاروسیصد آفرین داره!!.. طی دو هفته گذشته بخش عمده ارز ۴۲۰۰ی تعلق گرفته به بیش از ۱۵ قلم کالای اساسی را حذف کرده؛ فارغ از اشتباه بودن بنیاد این‌کار-غلط ، دو اتفاق عمده در پس این اقدام رقم می‌خورد که منتج به یک اتفاق سوم خواهد شد.
در گام اول اجناس یاد شده به‌واسطه ترس از عدم تامین مجدد توسط بنکداری‌ها و پخش‌کنندگان عمده، در بازار و سوپرمارکت‌ها کم‌یاب و چه‌بسا نایاب می‌شود. اماکمتر از سه هفته آینده اقلام یاد شده با جهش قیمتی قابل توجهی رو به رو شده و در صورت موجود بودن، تورم سنگین قیمتی را تجربه خواهند کرد.
ترکیب گرانی بیش‌تر این اقلام و‌ کمبود آنها قاعدتا تنها به نارضایتی و عصبیت بیش‌تر مردم خواهد انجامید؛ و این پرسش که این وضع تا کی ادامه خواهد داشت و چرا مسئولین به‌فکر راه چاره نیستند به زودی پرسش اصلی یک ملت خواهد بود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi