شناسه خبر : 65939
شنبه 21 ارديبهشت 1398 , 15:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقای عراقچی!

این حق یاران روزهای سخت نبود

بهتر است یک سیاستمدار قبل از آنکه سخنی بر زبانش جاری شود، خوب به آن بیاندیشد خاصه آنکه آن فرد معاون اول وزیر امور خارجه باشد.

جانباز، دکتر مرتضی رضیعی -  بهتر است یک سیاستمدار قبل از آنکه سخنی بر زبانش جاری شود، خوب به آن بیاندیشد خاصه آنکه آن فرد معاون اول وزیر امور خارجه باشد.
اولا این نوع سخنان بدور از اخلاق اسلامی و انسانی بود که در سیره ائمه اطهار و فرموده امام راحل که «سیاست ما عین دیانت ماست» بر آن تأکید شده است. لذا بهره برداری سیاسی از مشکل برادران افغانستانی، بدون در نظر گرفتن خدا و رسولش، آنهم در این برهه حساس روا نیست.
‌و بالعکس در این برهه حساس، علاوه بر وحدت و یکصدایی داخلی، در خارج از مرزها، وحدت و همدلی با  کشورهای اسلامی  همسایه خصوصا مردمان مسلمان عراق و افغانستان و… که بسیاری از ایشان عاشق نظام اسلامی ما هستند، لازم است؛ آن هم با کسانی که در روزهای سخت یقینا ما را یاری خواهند کرد و اتفاقا آمریکا از همین موضوع وحشت دارد که اگر بخواهد دست از پا خطا کند همین برادران عراقی و افغانی که در دل خود عاشق ایران اسلامی هستند به مقابله با بیگانگان و کمک به ما خواهند پرداخت.
از طرف دیگر، اقای عراقچی! بسیاری از برادران افغانستانی که در ایران هستند به کارهای سخت کارگری عمرانی، مثل ساختمان سازی و… مشغول هستند که بعضا هموطنان ما حتی با حقوق بالاتر هم حاضر به انجام این کارها نیستند.
از طرف چنانچه اگر فکر می کنید که اگر برادران افغانی ما را اخراج کنید آنها به اروپا مهاجرت خواهند کرد سخت در اشتباه هستید؛ چرا که اغلب این عزیزان به علت جنگ های طولانی داخلی در افغانستان  فرصت تحصیل را نداشتند و به اجبار و از کودکی مشغول به کار شده اند و چون ایران همجوار کشورشان است و مشترکات  فرهنگی و دینی هم  با ایران دارند، به اجبار به ایران مهاجرت و سال ها با انجام کارهای سخت درآمد خود را به خانواده خود در افغانستان فرستاده اند. فلذا  اولا اگر این افراد مظلوم را مجبور به خروج از ایران کنید اگر هم بخواهند، توانایی مهاجرت به اروپا را نخواهند داشت.
ثانیا مهر و محبت چند ده ساله ای که به خاطر محبت ایرانی ها در پذیرش برادران  افغانی در دل مردم و بعضی مسئولین افغان بوجود آمده، کم رنگ شده یا از بین خواهد رفت.

بهتر است به جای این افکار و سخنان نسنجیده  و عواقب سوء آن -  به فکر دو ماه آینده  و اولتیماتوم رییس جمهور به غربی ها و اروپایی ها فکر کنید!
و جدای از مسایل انسانی اخلاقی و دینی، اگر سیاسی صرف هم فکر می کنید با تفکر و بصیرت، بیشتر به حضور برادران افغانستانی به عنوان یک فرصت نگاه کنید نه تهدید. در روزهای سخت، زینبیون یقینا" مدافع حیدریون خواهند بود و بالعکس.
چنانچه دیدیم در سیل  اخیر که برادران عراقی دوستداران اهل بیت و ایران (حشدالشعبی) با تجهیزات کامل و به نشانه وحدت، با پرچم عراق و ایران  و با مدیریت سردار سلیمانی، برای کمک به سیل زدگان خوزستان وارد شدند. هرچند عده ای چه حرف های سخیف و ناصواب که نزدند و به چه تهمت ها و جوسازی هایی که نپرداختند و بعضا انها را نیروهای اشغالگر عراقی صدامی نامیدند! و البته اغلب ایشان در دام تبلیغات  رسانه ای  سرویس های  جاسوسی موساد و FBI و… افتادند و خواسته های آنان را بیان می کردند؛ چرا که آنها از وحدت نیروهای مجاهد دوستدار ایران  بسیار هراس دارند.
خلاصه در این برهه خطیر کنونی همین براداران حشدالشعبی مکرر به نیروهای امریکا هشدار دادند که اگر دست از پا خطا کنند،و به ایران تجاوز کنند -  خودشان را برای مبارزه و تقابل با همین آمریکایی های اشغالگر تروریست در خاک عراق یا ایران آماده  خواهند کرد.

سخنانی که ریاست محترم جمهور به اروپا در مورد  اخطار به اروپا در مورد مواد مخدر کرد عین واقعیت و درست بود. چون طی چند ده سال اخیر ایران برای مبارزه با مواد مخدر هزینه های بسیار جانی و مالی داد (بسیاری در این راه شهید شدند)
در حالی که هدف قاچاقچی ها ترانزیت مواد مخدر از طریق ایران به اروپاست و حتی حاضرند حق ترانزیت مواد مخدر به اروپا و غرب را هم پرداخت کنند.
طبق کنوانسیون های بین المللی، اروپا باید کمک های مالی بسیاری به ایران می کرد؛ ولی دریغ از یک دلار؛ بلکه فشارهای دشمنانه غربی ها زحمات بسیاری هم برای ما ایجاد کرده است. لذا حرف ریاست جمهور در باره استفاده از این اهرم  برای فشار به اروپایی ها کاملا منطقی و قابل قبول است.
ایران راحت می تواند با قاچاقچی های مواد مخدر معامله کند و هیچ هزینه جانی و مالی هم ندهد، بلکه شرط هم بگذارد که حق توزیع این مواد در ایران را ندارند. چرا که مقصد 90 درصد مواد مخدر کشورهای اتحادیه اروپا است. کافیست ایران مسیر افغانستان تا خلیج فارس را برایشان باز بگذارد و از سود ترانزیت آن که بسیار قابل توجه است بهره مند گردد.

آقای عراقچی هم بهتر بود بیشتر این موضوع را به رخ غربی ها بکشد؛ نه اینکه با بی بصیرتی، موضوع اخراج  برادران مسلمان افغانستانی را با بد سلیقگی تمام مطرح کند که هیچ سودی هم برای ایران و ضرری برای اروپا ندارد.

این درحالی است که رهبری عزیز با هوشمندی، مکررا" از اقتصاد مقاومتی حرف زده و یکی از لوازم و ضروریات اقتصاد مقاومتی، علاوه بر تولید داخلی، مراوده ایران با کشورهای هم مرز و همسایه، خصوصا مسلمانند که جمعا با هم حدود سیصد میلیون نفر جمعیت دارند. لذا آقای عراقچی ظاهرا  سخنان رهبری رو هم نشنیده یا نخواسته بشنود و برای فشار به اروپا  به جاده خاکی زده است!

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
در دوران «ناصرالدین شاه» بزرگان و رجال سیاسی، برای نشان دادن مراتب اخلاص و چاکری خود به پادشاه به آشپزخانه شاهی می‌رفتند و مانند خدمه‌ها بادمجان‌ها را پوست می‌کندند و دور بشقاب‌های آش و یا خورش می‌چیدند. این کار را طوری انجام می‌دادند که شاه هنگام سر زدن به آشپزخانه آن‌ها را ببیند. اصطلاح «بادمجان دور قاب چین» از آن زمان است!


حمله محمود افغان به ایران در زمان نادر شاه رو بخون بعد .....
«ملا نصرالدين كمونيست شده بود»

از او پرسيدند: ملا ميدونى كمونيسم يعنى چه؟
گفت: بله ميدانم.
گفتند: ميدانى اگر دو تا اتومبيل داشته باشى و يكى ديگر اتومبيل نداشته باشد، ناچار خواهى بود يكى از آن دو را بدهى؟
گفت: بله كاملاً حاضرم همين حالا این کار را بکنم.
گفتند: ميدانى اگر دو تا الاغ داشته باشى بايد يكى را بدهى به كسى كه الاغ ندارد!
گفت: نه! با اين مخالفم! اين كار را نمى توانم انجام دهم.
گفتند: چرا اين كه همان منطق است و همان نتيجه؟
گفت: نه اين همان نيست؛ چون من الان دو تا الاغ دارم ولى دو تا اتومبيل که ندارم!

بسيارى از مردم تا زمانى به شعارهاى زيبايشان پایبند هستند كه منافع خودشان در خطر نباشد.
آنها قشنگ حرف ميزنند اما در مقام عمل، هرگز بر اساس آنچه ميگويند رفتار نمى كنند.

برای غارت و فریب لازم نیست کمونیست بشه. که روش بالا رو انجام بده و از هر اشیایی یکیشو بده به دیگران..
بلکه یه مدیر و مسئول در ایران فعلی باشی تا علاوه بر تصاحب کامل اشیا!! از رانت و تشویق های و حق مدیریت کارامد؟! هم برخوردا شوی و منت هم بگذاری...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi