شناسه خبر : 65966
شنبه 21 ارديبهشت 1398 , 13:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ‌های غیرقانونی روا نیست (۳)

با عنایت به کثرت نامه‌های متبادله بین دستگاه‌های نظارتی و بنیاد در زمینه حقوق حالت اشتغال، فقط به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم.

فاش نیوز - با عنایت به کثرت نامه‌های متبادله بین دستگاه‌های نظارتی و بنیاد در زمینه حقوق حالت اشتغال، فقط به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم. در تاریخ 12/2/86 سرپرست گروه حسابرسی تامین‌اجتماعی دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای به معاونت وقت اداری، مالی و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام می‌کند: «پرداخت توأمان حقوق حالت اشتغال و حقوق مزایای استخدامی نقض قوانین و مقررات بوده، خواهشمند است دستور فرمایید هرچه سریع‌تر نسبت به قطع حقوق حالت اشتغال اقدام و موضوع طی بخشنامه‌ای به کلیه ادارات کل استان‌ها اعلام گردد».

معاون وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران بدون آنکه متوجه باشد این نامه قابلیت پاسخ قانونی دارد و خلاف قوانین خاص ایثارگران تنظیم شده و از آنجا که انگیزه‌ای برای دفاع از حقوق ایثارگران ندارد بدون فوت وقت در تاریخ 20/3/86 تصویر نامه سرپرست گروه حسابرسی تامین‌اجتماعی دیوان محاسبات کشور را پیوست ابلاغیه‌ای کرده و به بنیاد شهید استان‌ها اعلام می‌کند: «جانبازانی که دارای رأی ازکارافتادگی کلی می‌باشند، فقط می‌توانند از حقوق و مزایای حالت اشتغال استفاده نمایند، لذا پرداخت توأمان حقوق و مزایا بابت اشتغال به کار و حالت اشتغال فاقد وجاهت قانونی خواهد بود».

این ابلاغیه نشان می‌داد که مدیران وقت بنیاد، فاقد درک کامل از قوانین و مقررات حوزه ایثارگران بوده و به دلیل آنکه بدون داشتن شرایط احراز و شایستگی لازم عهده‌دار مسئولیت شده بودند به راحتی تسلیم هر ابلاغیه‌ای که علیه منافع ایثارگران صادر شده بود، می‌شدند و به هیچ وجه توانایی دفاع از حقوق قانونی آنها را نداشتند، اتفاقی که اکنون نیز در خصوص تسهیلات و امتیازات قانونی ایثارگران در حال وقوع است.

با ابلاغ نامه معاون وقت اداری، مالی و برنامه‌ریزی بنیاد، مبنی ‌بر قطع حقوق مشمولین قانون حالت اشتغال، رئیس وقت کمیسیون ماده16 بنیاد که این اقدام را خلاف قانون می‌دانست با حضور در دیوان محاسبات و رایزنی‌های لازم موفق شد با متقاعدساختن مدیران دیوان محاسبات مبنی ‌بر غیرقانونی بودن این اقدامات، زمینه صدور نامه‌ای به تاریخ23/3/86 از طرف قائم‌مقام رئیس کل و معاون حقوقی امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات به معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی بنیاد به شرح زیر را فراهم کند؛ «مطابق قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان، اسراء و افراد خانواده شهدا و... هرگونه دریافتی جانبازان و مستمری‌بگیران شهدا، مفقودین و اسرا و آزادگان از بابت وضعیت جانبازی، شهادت، مفقودالاثر بودن و یا اسارت با رعایت مقررات مربوط بلامانع بوده و در ارتباط با حقوق استخدام و اشتغال نمی‌باشد، خواهشمند است مراتب جهت رفع هرگونه ابهام به واحدهای ذی‌ربط ابلاغ گردد.»
معاون بنیاد با ابلاغ این نامه ناچار شد در تاریخ 26/3/86 با ابلاغی نامه قبلی خود را ابطال کند.

رئیس وقت کمیسیون ماده16 با دریافت نامه دیوان محاسبات در تاریخ26/3/86 ضمن ابلاغ نامه به بنیاد استان‌ها اعلام کرد: «کلیه پاسخ‌های قبلی دیوان محاسبات ابطال می‌گردد. بدیهی است حق پیگیری قانون از طریق کمیسیون ماده16 و جانبازان همچنان به قوت خود باقی است.»

علاوه بر نامه فوق، رئیس وقت کمیسیون ماده16 رسیدگی به شکایات جانبازان، در تاریخ29/3/86 طی نامه مفصلی به قائم‌مقام دیوان محاسبات کشور اعلام می‌کند: «متاسفانه معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی بنیاد به طرق مختلف سعی دارد حقوق قانونی عزیزان ایثارگر علی‌الخصوص جانبازان را پایمال کند.» در این نامه ضمن ارسال مستندات و مدارک کافی مبنی‌ بر قانونی‌بودن 2 دریافتی جانبازان با منشأ استخدامی و جانبازی، اعلام شد: «اگر آقایان معتقد هستند این پرداختی خلاف قانون است از اجرای آن خودداری نمایند تا از طریق مراجع قانونی پیگیری شود. چرا جهت عدم اجرای قانون به دنبال شریک هستند و چرا هر اقدامی که تاکنون کرده‌اند از طریق مراجع قانون و رسمی مردود شناخته شده است.»
ریشه همه اقداماتی که برای تضییع حقوق ایثارگران تاکنون انجام شده است از طرف یکی از معاونت‌های بنیاد بوده که در ادامه به برخی دیگر اشاره خواهد شد.

یوسف مجتهد

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با سلام به جناب مجتهد وآرزوی سلامتی :
ما جانبازان کارمند ابتدا ی دریافت وثبت نام سهام عدالت در حق مان اجحاف شده چون چون همان ابتدا از طریق اداره مربوطه برگه سهام گرفتیم .
لکن بنیاد بعداز تاخیری جانبازان بنیاد را مانند کمیته,بهزیستی ,...بسیج,زنان سرپرست و......از برگه سهام یک ملیونی با سود 175 تومانی برخوردار نمود .
در حالیکه جانبازان وبازنشستگان کارمند از سهم 500 هزار,وسود واریزی امروز 86 تومانی ,مشمول هستیم .
یعنی واسه ما جانبازان کارمند بایستی سهام را مانند گروهی که ذکر کردم قرار دهید .عملا"ارزش وسود سهام عدالت که دوبار واریز شده نصف این عزیزان است .
خواهشا" مارا در گروه سهامداران جانباز , اصلاح فرمایید .
خانواده ما هم که جانبازیم و برگه از بنیاد گرفته بودیم همان 90تومان واریز شده
سلام.من کارمند رسمی تامین اجتماعی هستم.سمتم مسئول حسابداری درمانگاه هستم و بعلت مشکلاتی با سرپرست درمانگاه درخواست انتقالی به درمانگاه دیگری با حفظ سمت کردم. اما دارن مرا بدون رضایت به واحداسنادپزشکی انتقال داده و سمت مرا به حسابدار کاهش میدهند. لطفا راهنمایی کنید این کار مسئولینم قانونی است یا نه؟ اگه نیست چکار کنم؟
طاعات قبول حق_ تعدادی از رزمندگان ایثارگر آزاده جانباز(شغل ازاد) بخاطرماده۳۸ (دفترچه تامین اجتماعی نیرو+کارت حکمت+مزایای کانون بازنشستگان ووووو) ازدست داده ایم و خود و خانواده هایمان گرفتاردفترچه های بیمه بی ارزش بنیاد شده ایم - باتوجه به اینکه دارای درصدجانبازی نیرومسلح میباشیم بخاطرخداراهنمائی کنید ازچه طریقی میتوانیم دوباره تحت پوشش تامین اجتماعی نیروقرار بگیریم . من التوفیق
جناب شهیدی معاون محترم ریاست جمهور و ریاست عالی بنیاد
با سلام و ادب
همانطوریکه استحضار دارید طبق قوانین مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل ها و بخشنامه های مکمل درمان جامعه هدف 100% رایگان تعریف شده است که با کمال تاسف از زمان انتقال هزینه درمان از بیمه ایران به بیمه دی سلایق شخصی در بیمه دی کاملا مشهود است .و بارها جانبازان و خانواده معظم به بیمه دی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه و هزینه دارو و تجهیزات را به کمتر از نصف قلیل داده اند و این ظلم بزرگی به جامعه هدف است. محضر مبارکتون عرض شود چرا باید تاوان اختلاسهایی نجومی که می شود را روی سر ایثازگران پیاده می کنند. با اوصافی که تقدیم حضورتان کردم و مطالبی که همرزمان گزارش داده اند مقرر شده بیمه دی برای پرداخت هزینه سقف تععین نماید .خواهشمند است دستور فرمایید جلوی این فاجعه عظیم گرفته شود و گرنه مرگ جامعه هدف رقم خواهد خورد.با سپاس فراوان
سلام و درود بر دانایی و اگاهی شما غیرتمند دیروز و نخبه امروز برادر همرزم جناب سید جعفر عسگری ارجنگی از چهارمحال و بختیاری
جانا سخن از دل همه زخم برسینه ها میگویی .تقاضا دارد شما فرهیخته اهل قلم به جد پیگیری نماییدو
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi