شناسه خبر : 65969
شنبه 11 خرداد 1398 , 08:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با جانباز نخاعی، محمدحسین محمدعلیزاده (بخش پایانی)

سیر و سلوکی عارفانه همراه با یک جانباز بی ادعا!

خواننده با زندگی آرام محمدحسین که بسیار شبیه خود او می نماید، با این جانباز فهیم، صبور و استوار و درعین حال انقلابی همراه می شود و با شخصیت متین و روح بلندش سیر و سلوک عرفانی ناملموسی را تجربه می کند...

فاش نیوز - در بخش ابتدایی گفت و گو با جانباز "محمدحسین محمدعلیزاده"، او به بیان مراحلی از زندگی خود پرداخت و از تولد تا مجروحیت و جانبازی، شرایط خانواده و تحصیلات و شغل و ... صحبت هایی بود که در بخش آغازین گفت و گو بیان شد.

بخش دوم و پایانی مصاحبه ما با جانباز محمدعلیزاده، در باره مسایل مختلف از جمله شرایط زنگی پس از مجروحیت، عملکرد مسئولین و بنیاد شهید، جوانان و مدافعین حرم و جامعه و فعالیت های اجتماعی و ... ادامه یافت. در این قسمت نیز خواننده با زندگی آرام محمدحسین که بسیار شبیه خود او می نماید، با این جانباز فهیم، صبور و استوار و درعین حال انقلابی همراه می شود و با شخصیت متین و روح بلندش سیر و سلوک عرفانی ناملموسی را تجربه می کند...

در اینجا این گفت و گوی خواندنی به نظر مخاطبین عزیز فاش نیوز می رسد:

فاش نیوز: از نظر فعالیت ها و ارتباطات اجتماعی با جانبازان دیگر چگونه هستید؟

- گاهی اوقات اگر مراسمی باشد من هم شرکت می کنم.
 

فاش نیوز: آیا شما ورزش هم می کنید؟

- ستارخان می رفتم البته الان هم می روم. قبلاً می رفتم بالای ستاری؛ ولی خب شهرداری آنجا را بست و دیگر نمی روم و همان باشگاه مخابرات در ستارخان می روم. من فقط فوتبال دستی بازی می کنم. 


فاش نیوز: نظرتان در مورد بحث ورزش جانبازان و آن افرادی که اصلا وارد این حیطه نمی شوند چیست؟

- ورزش واقعاً مفید است. من خودم وقتی ورزش می کنم سرحال میام، حالا فوتبال دستی که جزو ورزش نیست؛ همین که دور هم جمع می شوند خوب است ولی نرمش اگر باشد خیلی عالی است. برای ما که واجب است ولی خب بستگی دارد به این که توان داشته باشند یا نداشته باشند. تنبلی جای خودش است ولی بعضاً توان ندارند. من مثلاً می رفتم ورزش ولی یک جاهایی به دلایل خاصی نتوانستم ادامه دهم و روی این حساب است که نرفتم. از لحاظ جسمی مشکل پیدا کردم، نتوانستم بروم وگرنه دوست دارم ورزش را.

فاش نیوز: شما چه توصیه ای به جانبازانی که به قول شما شاید به ورزش عادت نکرده اند و یا دور شده اند از کارهای اجتماعی، دارید؟ چقدر در بهبود دردهای روحی و یا جسمی شماها مؤثر است؟

-  نمی شود گفت صددرصد؛ ولی خیلی مؤثر است. اثر بسیار فراوانی دارد ورزش کردن، انسان شاداب می شود، سرحال می آید. من خودم قبلاً که می توانستم بارفیکس بروم، کمرم حال می آمد، انگار که وقتی آدم زیاد می نشیند، این مهره ها درهم می روند و فشرده می شوند و واقعاً شاداب می شدم. اگر از سر تنبلی باشه که بچه ها ورزش نکنند؛ اشتباه محض است ولی حالا ممکن است دلایل دیگری داشته باشند.

 

فاش نیوز: با بنیاد چطورید، یا بنیاد با شما چطور است؟

- بد نیست، می سازیم. من راضی هستم. البته آدم تا زمانی راضی است که فقط تبعیض نبیند و همه یکسان باشند؛ مخصوصاً کسانی که یک پست هم گرفتند؛ آنها هم در همین طیف باشند.

 

فاش نیوز: درباره خدمات رسانی و بحث های درمانی و بهداشتی بنیاد نظرتان چیست؟

- من زیاد از بودجه اش سر در نمی آورم ولی فکر می کنم با توجه به بودجه ی سرانه ای که برای هر جانباز می گذارند، تشکیلاتشان خیلی بیشتر هزینه دارد تا رسیدگیشان؛ وگرنه من راضی هستم نسبت به همین مقداری هم که هست؛ به این شرط که کسی به قول معروف نیاید به اسم رئیس و مدیر بنشیند و چندین برابر خود جانباز امتیاز بگیرد؛ این درست نیست.  

 اگر آنچه که تصویب شده است برای خانواده های شهدا و ایثارگران، به همه تعلق بگیرد هیچ مشکلی نیست ولی اگر به عنوان یک مدیر، به عنوان یک فلان امتیاز خاص بردارند آن فرق دارد.

 

فاش نیوز: شما از تسهیلات مسافرت و تفریحات بنیاد هم استفاده می کنید؟

- اگر مسافرتی هم رفتیم به هزینه ی خودمان بوده است.

فاش نیوز: شما بسیجی هستید و از امکانات سپاه هم می توانید استفاده کنید.

- والله کارت همسان سازی را هم نرفتم بگیرم.

 

فاش نیوز: چرا؟

- دنبالش نرفتم؛ چون زیاد اهل سفر نیستم. دیگر اصلاً پدرم نمی تواند برود و من هم که زیاد تمایلی ندارم.

 

فاش نیوز: پس از بنیاد هم زیاد انتظاراتی ندارید؟ نظرتان و انتظاراتتان را درباره دولت و مسئولین بگویید!

- این انقلابی که ما کردیم برای این بود که راهی را انتخاب کردیم که امام جلوی پای ما گذاشته بود، آن هم اسلام نابی بود که تعریفش را از امام شنیدیم. همین امام خودمان (ره) اسلامی را هم تعریف کرد به نام اسلام امریکایی. ما الان با همین شاخص هایی که امام دادند می توانیم تشخیص دهیم که الان چه کسی دارد به کدام سمت می رود و به قول معروف به کدام سمت غش می کند و راه چگونه است و چاه چگونه است.

من دولت را دولت اسلامی نمی بینم. دولت را می گویم، نه نظام را. من دولت ذلت می بینم  این دولت را. این چند سال دولت جز ذلت چیزی برای این ملت نداشته است. با دروغ و دغل سر کار آمد، مردم را فریب داد و متأسفانه الان هم نتیجه اش را می بینیم. یک زمانی می آمد و می گفت ما برویم با خود کدخدا ببندیم، کدخدا از خدا برایش مهمتر بود و این هم نتیجه ی کارش و آن برجام و اوضاع و احوال تحریم ها.

 

فاش نیوز: یعنی همه چیز را بدتر کردند؟

- صددرصد بدتر کردند.

فاش نیوز: و علتش هم سر خم کردن جلوی دشمن بود؟

همان چیزی که اول صحبت هایم گفتم. در خط رهبری که نباشی به آلافلا وعلوف این دنیا دل ببندی خداوند می گذارد در کاسه ی آدم. یک جوری هم می گذارد که نفهمی از کجا خورده ای!

 

فاش نیوز: به نظر شما این آدم هایی که نتیجه را دارند می بینند متوجه شدند که چه کاری کردند؟

- نه به نظر من هنوز هم نفهمیدند و هیچ وقت هم نخواهند فهمید. وقتی طرف خودش نخواهد بفهمد، فهمیدن گاهی اوقات به این معنا است که طرف به ظاهر متوجه می شود که دارد چکار می کند، چون قرآن صراحتاً می گوید ما فجور و تقوا را  هر دو را الهام می کنیم به انسان، فَاَلهَمَها فُجورَها وَ تَقواها. جفتش را وحی می کنیم به انسان یعنی خوب تشخیص می دهد. جای دیگر می گوید که ولو این انسان پرده بیندازد جلوی خودش ولی خود آدمیزاد میفهمد که دارد چکار می کند ولی خودش را به نفهمی می زند. این نفهمی زدن هم به خاطر این است که برسد به منفعت های دنیایی اش. به هر طریقی که شده است به این منفعت ها برسد. نفاق از همین جا به وجود می آید. نفاق از جایی به وجود می آید که یک دفعه منحرف شدی، یعنی راه خودت را یک باره تغییر دادی ولی نمی خواهی هم به مردم بگویی که من راهم را تغییر دادم. می خواهی بگویی من حقم و این راهی که من می روم درست است.  اینها هم به نظر من شدت نفاقشان بالاست.

 

فاش نیوز: وخداوند عاقبتشان را به خیر کند و خدا عاقبت ما را با این ها به خیر کند.

- اگر کسی نخواهد که عاقبتش به خیر شود نمی شود دیگر.

 

فاش نیوز: ما بیشتر برای عاقبت به خیری خودمان دعا می کنیم.

- آن که بله.

فاش نیوز: نظرتان در مورد مدافعان حرم چیست؟

- برمی گردیم به تعبیری که رهبری کردند؛ می گفتند این انقلاب ریزش ها و رویش هایی دارد که واقعاً هم همین است. ما خیلی ها را دیدیم؛ از آیت الله هایش دیدیم که افتادند در این راهی که آمدند مثلاً یک مورد آیت الله شریعتمداری بود که همان اول کلاً سقوط کرد و بعد آقای منتظری و آقای هاشمی  و انواع و اقسامشان؛ تا رویش هایی که رهبری فرمودند. این مدافعان حرم به نظر من رویش های انقلاب هستند یعنی بچه هایی که جنگ را ندیدند، اوضاع و احوال آن زمان را از نزدیک ندیدند، امام را از نزدیک ندیدند اصلاً، ولی به اهل بیت و رهبری اعتقاد قلبی دارند. نمونه ی بارزش که همین دو روز پیش بود که تشییع پیکر مجید قربانخانی بود و ایشان حرّ زمان خودش است. واقعیت است اینها رویش های این انقلاب هستند.

 

فاش نیوز: نظرتان درمورد حرف هایی که در مورد مدافعان حرم می زنند چیست؟ این که می گویند چرا ما باید نیرو بفرستیم و یا چرا ما باید دفاع کنیم؟

-  از اول این حرف ها را در مورد انقلاب هم می زدند. الان صدجور حرف زده می شود. ولی اگر اینها نمی رفتند ما باید با همین داعشی ها در کشور خودمان می جنگیدیم. این ها نمی خواهند بفهمند.

 

فاش نیوز: باورشان نمی شود که اینقدر جدی بوده است؟

- باورشان هم می شود. بحث باور نیست، اصلاً نمی خواهند بفهمند و قلباً تمایل به آن طرف دارند. نمی دانم چگونه تعبیر کنم ولی هرقدر هم به اینها بگوییم که به این شکل است و ماست سفید است اینها می گویند ماست سیاه است.

فاش نیوز: می خواهید بگویید که انگار بعضی ها یک عنادی دارند، با وجود این که حق را می بینند ولی نمی خواهند قبول کنند؟

- دقیقاً؛ مثل زمانی که آمدند به پیغمبر گفتند: اگر تو پیغمبری برای ما یک دلیل بیاور. پیغمبر گفت: چه دلیلی بیاورم؟ گفتند: تو این ماه  را می بینی؟ نصفش کن. پیغمبر گفت: فرض کنید من این کار را کردم، شما قبول می کنید؟ گفتند: بله. پیغمبر اشاره ای کرد و ماه نصف شد. گفتند: نه تو ساحر هستی! یعنی اگر خدا هم بیاید پایین و بگوید این به این شکل است، اینها باز هم قبول ندارند و هرکاری کنیم همین است. از اول انقلاب هم همین بوده است؛ ما نمونه هایش را دیدیم. اول که می گفتند: اصلاً چرا ما جنگیدیم. گفتیم: خب به ما حمله کردند. گفتند: خب حمله کردند همانجا باید جنگ را تمام می کردید. گفتیم: دشمن در خاکمان بود... خلاصه هر چه که ما می گفتیم آنها قبول نمی کردند و حرف خودشان را می زدند. مثل قوم بنی اسرائیل که معروف به بهانه گیری هستند.

 

فاش نیوز: بحث مدافعان حرم شد؛ مدافعان حرم خیلیشان رزمندگان و جانبازان زمان شما و خیلی هایشان هم جوان های نسل سوم و چهارم بعد از جنگ هستند. نظرتان درباره ی جوان های الان چیست؟ از نظر ایمان، اعتقادات و هرچیزی که دوست دارید در موردشان بگویید؛ این که چقدر می شود به این جوان ها امیدوار بود و این سوال کلیشه ای که «اگر دوباره جنگ شود، به نظر شما جوانان فعلی پای کار هستند؟

- به نظر من جوان های امروز اگر نگوییم آگاه تر از ما هستند، کمتر از ما نمی دانند. جوان ها اکثراً نه زمان جنگ را دیده اند ونه امام را دیده اند؛ دراین روزمره گی گیر کرده اند و مخصوصاً با رفتارهای برخی از این مسئولان که بین خودشان به قول معروف مسابقه ی ثروت اندوزی و ... گذاشته اند، این جوان ها هم جز این ها را ندیده اند ولی اگر پایش بیفتد، همین جوان ها از ما بیشتر پای همین نظام می ایستند و با تمام وجودشان پای این انقلاب هستند، به یقین هستند.

فاش نیوز: نظرتان درباره ی شرایطی که الان جوان ها در جامعه از نظر فکری، فرهنگی و اعتقادی دارند چیست؟ در مورد افکار و فاصله گرفتن هایشان از تمام ارزش ها، وضعیت حجاب و همه چیز! نا امید کننده نیست؟

- نا امید کننده نیست، بهتراست بگویم مسئولان ناامید کننده هستند؛ یعنی می خواهم بگویم که این جوان ها باید هدایت شوند از طریق انواع و اقسام راه هایی که هست، رسانه ها، اینترنت و ... سعی کنند سمت و سو به این ها بدهند. اما متأسفانه این دولت یک دولت فشلی است و از فشل بودن گذشته و عمد در کارش هست. شما وزارت فرهنگ و ارشاد را ببینید چقدر اوضاعش نابود است، یک فیلمی که دو ماه است رفته روی پرده ی سینما و تازه فهمیدند که نه این اصلش نبوده و از روی پرده کشیدند پایین؛ دروغ هایی است که می گویند. یا در مخابرات، آقای جهرمی که ادعا می کنند ما هنوز هم 2030 را اجرا می کنیم. این ها الان دارند خط را ربط می دهند به قول معروف در رسانه، در تبلیغاتی که می کنند؛ جوان ها هم وقتی این چیزها را می بینند یک مقدار دلسرد می شوند؛ اما وقتی از کسی خلوص نیت ببینند چون جوان دلش پاک است، سریع جذب می شود و صددرصد گرایش پیدا می کند.

 

فاش نیوز: مزار شهدا می روید؟ به نظر شما مزار شهدا چقدر می تواند بر روی مردم تأثیرگذار باشد؟

- بله. هرکس به باطن خودش و به همان سمت گرایش پیدا می کند. انسان وقتی دلش می گیرد می گوید برویم مزار شهدا ولی اثرش به نظر من بر می گردد به خود آدمیزاد؛ یعنی اگر زمانی فرد به خطا و گناه بیفتد، خدا هم آرام آرام مهرش را می زند و به قول معروف به این سمت هر کسی نمی رود. مزار شهداء معمولاً خوب است ولی کسانی که اهلش باشند می روند.   

 

فاش نیوز: فکر می کنید آنجا دعوت می کنند که برخی از انسان ها می آیند؟

- دعوت نه به آن معنا به نظر من از سمت خود خداست.

فاش نیوز: چون بعضی ها فکر می کنند که خب من تصمیم گرفتم خودم رفتم. همان چیزی که ما درباره کربلا می گوییم که هر کسی تا  امام حسین دعوت نکند و خدا نخواهد شما پایش به کربلا نمی رسد! بعضی ها تعبیرشان این است که در مورد مزار شهدا هم همین است. یعنی مزار شهدا اجازه می دهند، امضا می کنند که یک فرد به آنجا برود. بعضی ها هم هستند که وقتی به آن ها می گوییم من وقتی دلم می گیرد می روم مزار شهدا، مسخره می کنند و می گویند که می روی بین مرده ها؟! و این تعبیر سطحی آنهاست؛ می گویند چگونه می روی قبرستان و حالت خوب می شود؟

- تعبیر قرآن از همه رساتر است وقتی می گوید: مپندارید که شهدا کشته شدگانند، بلکه آنها زنده اند و نزد خدا روزی می خورند. این یک واقعیت است. شهید در واقع شاهد است و همواره نظاره گر اعمال این خلق است.

 

فاش نیوز: شنیده اید قطعاً از همان ابتدایی که جریان جبهه و جنگ شروع شد، خیلی ها می گفتند که شهدا خانواده هایشان را ساپورت می کنند و حتی در حد تأثیرگذاری در اتفاقات دنیایی خانواده هایشان حضور دارند؟ نظرتان چیست؟

- یکی از دوستان به اسم شهید «محسن عبدالرحمان»، من بعد از مجروحیتم در محل که بودم و به مسجد می رفتم، در مسجد شروع کردم یک مقدار به عربی خواندن و صرف و نحو و این جور موارد. من نزد ایشان می خواندم؛ سال 66 بود و زمانی که نیرو در جبهه ها خیلی کم شده بود و امام فرموده بودند که هر کس می تواند سلاح در دست بگیرد، باید به جبهه برود. این شهید عزیز یک مادر پیر داشت، دو تا برادر دیگر هم داشت ولی خود ایشان کمک حال مادر بود. به خاطر مادرش هیچ وقت جبهه نمی رفت؛ وقتی این سخن امام را شنید، به یکی از دوستان گفت بگو پیشنماز استخاره بگیرد من ببینم چه می شود. استخاره گرفت و یک آیه ی خیلی قشنگ آمد که ایشان خیلی خوشحال شد و بعد تصمیم گرفت که برود جبهه. بلافاصله هم کارش ردیف شد و رفت و به دو سه هفته نکشید که ایشان هم شهید شد. من به خاطر دارم که مادرش برای من تعریف می کرد و می گفت: حسین! من محسن را در بیداری می بینم. فکر نکن که خواب می بینم، می آید پیش من و با من صحبت می کند و یک زمان هایی که خیلی ناراحتم کنارم می نشیند. همین آقا محسن که شهید شده بود با یکی دیگر از دوستان رفته بودند و آن بنده خدا هم شهید شده بود اما جنازه اش چندین سال نیامده بود. یک روز همین مادر شهید گفت: دیشب محسن آمد و دیدم که دست مجید را گرفته و دارد با خودش می آورد و مدام هم یاالله، یاالله می گفت. گفتم: بیا داخل. گفت: نه، مهمان داریم. گفتم: مهمانت کیست؟ گفت: مجید را آورده ام. این مادر می گفت: صبح بیدار شدم و رفتم به خانواده اش گفتم: مجید می خواهد بیاید. دو روز بعد جنازه ی مجید را آوردند. این ارتباطات حالا کم و بیش وجود دارد.

 

فاش نیوز: به قول خودتان  شما از معرکه ی جنگ خیلی زود خارج شدید ولی چیزی هست از دوستانتان، شهدا و یا کسانی که رفته باشند و خاطراتی داشته باشید که بخواهید تعریف کنید؟ هر خاطره ی معنوی که از آن زمان شنیدنش به درد آدم های الان بخورد و هر چیزی که یادتان هست؛ حالا نه لزوماً از خاطرات خودتان، از دوستان، شهدا و جانبازان دیگر؟

-  یک موردش همین شهید بود که خدمت شما عرض کردم و نحوه ی شهادت ایشان هم خیلی جالب است. ایشان اصلاً اهل شوخی نبود. می گفتند سال 1366 آخرین روزهای نزدیک شب عملیاتی که در آن به شهادت رسید، شوخ طبعی اش گل کرده بود و حتی با بچه ها کشتی هم می گرفت. در ماشین هم که سوار شده بود و به سمت خط می رفتند، شعر «امشب شهادتنامه ی عشاق امضا می شود» را می خواند و می رفت و خیلی خوشحال بود.

یکی از دوستان خودم که همراه خود من بود، شهید «ناصر نافذعارفی» که ایشان قبل از مجروحیت من شهید شد. قرار بود یک عملیاتی انجام دهیم. شب ایشان را به عنوان دیده بان به سنگر نگهبانی بردند. همان زمان عراقی ها با توپ و خمپاره شروع به کوبیدن مواضع و سنگرهای ما کردند و تقریباً بعد از نماز صبح بود که گفتند چند نفر از بچه ها شهید شده اند. وقتی جنازه ها را آوردند بیرون، فهمیدم که یکی از این شهدا ناصرنافذ عارفی است. او قبل از شروع عملیات شهید شده بود.

 

فاش نیوز: و اما یک سئوال خصوصی؛ شما ظاهرا" ازدواج نکرده اید. چرا و نظر شما درباره ی جانبازان نخاعی که ازدواج کرده اند چیست؟

- بستگی به شرایط هرکس دارد و بعضی ها واقعاً کسی را نداشتند و ازدواج کردند و بعضی ها هم کسی را هم داشتند و به دلایلی که خودشان خواستند ازدواج کردند. من خودم نخواستم، نمی خواستم یک بنده خدایی را گرفتار خودم و مشکلاتم کنم. هنوز هم تقریباً راضی هستم از کار خودم.

 

فاش نیوز: فکر نمی کنید که اگر ازدواج می کردید احساس خوشبختی شما بیشتر بود؟

- شاید؛ نمی دانم.

 

فاش نیوز: هنوز هم بعضی از خانم ها هستند که حاضرند با جانبازان ازدواج کنند؛ البته سن این عزیزان طوریست که بیشتر به سن و سال جانبازان مدافع حرم می خورند. نظر شما چیست؟

- کار خوبی است به نظر من و بسیار هم پسندیده است و به نظر من آن بنده خدایی که حاضر می شود این فداکاری را بکند کارش بسیار بزرگتر از کاری است که آن جانباز انجام  داده است. کنار جانباز بودن سختی های زیادی دارد.

فاش نیوز: ولی نمی گویید که این کار سخت است و انجام ندهند؟

- نه خودشان می دانند، خودشان این راه را انتخاب می کنند و آگاهانه هم این کار را انجام می دهند.

 

فاش نیوز: درباره شما کسی نبود که درهمان ایام حاضر باشد با شما ازدواج کند؟

- چرا اتفاقاً چند نفری بودند که از طرف دوستان و آشنایان پیشنهاد داده بودند، ولی من خودم نخواستم.

فاش نیوز: از اینکه دعوت ما را برای این گفت و گو پذیرفتید و به ما افتخار همکلامی دادید ممنونیم.

- خواهش می کنم.

 

گفت و گو از شهید گمنام

عکس از اسدی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
به به ... به به .... به به ... ما روی همچو گل این عزیزمون رو دیدیم . همیشه یه غمی گوشه
چشماش داره خودشو از ملت پنهان میکنه ! چرا نمی دونم . ولی داری ،،، نگو .نه . که باورم نمیشه ...
عزیز عارف ، شاعر طی طریق کرده چرا اینقده سانسور میکنی ...
عزت زیاد .
سلام می خوام بیام تهران .
اااوووووه نترسید خودم جا و مکان دارم !،،!!!
وقتی آمدم با کلاسهایی که برای جانبازان می ذارم سرشوق میان و حال دلشون عوض میشه
حرفهای کسی که خودش دوره بحران را طی کرده به دل همه میشینه
این حرفا را جای دیگه تجربه کردم و اثرش را دیدم .
حال حاج آقا ساقی و بر و بچه هاشم خوب میشه
من فقط یه اخلاق خاص دارم که اگه بهش توجه کنند هیچ وقت از آشنایی با من پشیمان نمیشید درباره مقررات بعد صحبت می کنم .
اقلا دکتر سر و حال میاد که یه شونه بزنه به زلف نقره فامش بعد بیاد جلو دوربین (@_@)
این جانباز نازم داره یه چیزی رو از ما پنهان می کنه . یاد یه کلیپ از مهران مدیری افتادم که به مدعوین برنامه اش هی میگه تا حالا عاشق شدی و اونو با نگاه و حرکات چهره و دست و پا می خوان طفره برن ولی نمیشه .
جانباز عزیزم ، دلاور جان
هی تکرار نکن نمی خوام سربار کسی باشم . عشق طرفو اگه قبول داشته باشی اون تو رو رو کولش جا به جا می کنه تا دم مرگ اما فقط تو مال اون باش ... اگه می خوادت لطفا جفا نکن ... شاید راه ناز کشیدن بلد نیست گلم . شاید راهشو بلد نیست ... اگه دختره دهه 50 باشه که شرم و حیا محاله بذاره از این حرفا بزنه بهت . اگه این حرفا رو زدی که اون بخونه و بیاد بهت بگه عشقم عجیجم این چه حرفیه ؟ دلم می خواد جورابتو بدوزم ..
این جور حرف زدن مال دختر درپیتی هاس ... دیدم که میگم .
خودت یه جور بهش پا بده که فرصت زدن این حرف رو پیدا کنه والا تا آخر عمر خانه خراب رهاش می کنی و دینش می افته گردنت .... از ما گفتن بود !

به به به این قنبر خان مبارز.
بابا این همه کامنت چیه داری پشت هم مینویسی؟
یه باره همه حرفاتو تو یه کامنت بزن گلم....
نه که شما هم اهمیت می دهید . همه میگن اینقدر بگو تا همه رو ذله کنی
بعدشم من حرف اصلیمو تو یه کامنت گفتم
بقیه کامنت ها جواب کامنت های دیگران است
تازه از همون اول فهمیدم یه کم لوسه فاش نیوز
والا چرا زیر کامنت های دیگران نمی روید اسمشونو بنویسید
می خوای بگید خیلی حس ششم قوی داری ؟
من که تابلو می نویسم
یه چیز بگم ؟
قنبر بمیره ایشالله که به زعمتان اینجور بازیچه دست شما شده حالا ببین چکار می کنم .
بچه خوبا بهم میگن بیا بازم برای فاش نیوز با اسم مستعار مطلب بزنیم
میگم دیگه نمیشه
صاحبش لم ما رو فهمیده ... فاش که بلد نبود بین ما همدلی ایجاد کنه زد جمع ما را داشتند و به کام افعی ها انداخت ... والا آنقدر توصیه برای جانبازان می نوشتیم که تو یه مصاحبه این همه روح نگرانی موج نزنه .
نامزدی اگه این کامنت منو چاپ نکنید .
عزیز من چرا لج به لجم می ذارید
نیاز دارید که حرف می زنم
اگر بینی که نابینا و چاه است
چو خاموش بنشینی گناه است
اون سالها که حرف نزدم ببین چند تا جانباز خون دل شده ؟
اگه از پله ها بالا رفته بودم اگه اگه اگه !
خب حالا دارم اون اگه ها رو به واقعیت تبدیل می کنم .
اینام که میگم حرف معمولی که نیست
حرفهای درمانی است که بهش سخت احتیاج دارید .
وجدانا" قلبتون نگرفت از اینکه جانباز به این با لیاقتی اخرش این نطرش باشه دربارهه یه نعمت الهی ...
بعدم اینا رو ولش کن
من مشکل شناسایی کی به کیه ؟ ندارم وقتش بشه راه می افتم همه چیز دستگیرم میشه .
فعلا فقط به توصیه هام توجه کنید ندارید زندگی ها و آرزوهاتون بیش از این از بین بره . منم کمکتون می کنم . تجارب بدرد بخور زیادی دارم . هر گزارش و مصاحبه را بارها با دقت می خونم و به زاویه دید و حالات چهره افراد توجه می کنم . پنهان کاری بسه عزیزان من . بررسی کنید ببینید چند تا جانباز خوب و مومن و فعال و پای کار ازدواج نکرده من دختر خوب و با لیاقت و فعال و پای کار براتون معرفی می کنم . هدف برپایی فاش همینه در زمینه های فرهنگی متفاوت و عمل گرایانه تر کار کنه .
آدم مومن این چه سوالی بود ؟ بعد میگه چرا ازدواج نکردی ؟ یعنی چی سن پیشنهاد دهندگان به سن جانبازان مدافع حرم می خوره ؟
کجا کاری ؟ چقدر دختر خوب مناسب سن این جانباز داریم که تا حالا ازدواج نکردند و کسی نبوده این وصلتها را جور کند و حالا دارند با مردان زن مرده و زن طلاق داده ازدواج کنند . هر کدوم ازاون شوهران حداقل دو بچه بیست و اندی سال دارند . خدا می دونه چقدر سخته این زندگی ها وقتی بچه ها نمی تونند این دخترهای خوب و مظلوم را جای مادرانشان بپذیرند ..
بعد چواب جانباز را ببین ؟
عده ای که کسی را برای نگه داشتن نداشتند ازدواج کردن ...
عین ناحقای دور و بر من میگه ؟
خیلی ناراحت شدم از این جواب !
همون بهتر که ازدواج نکردی روله . شما هنوز فلسفه ازدواج را درک نکردید و در این زمینه بزرگ نشدید .. یعنی چی سربار کسی باشم ؟
اینا رو ولش کن
سانسور چی چته ؟ هی پیامای منو سانسور می کنی ؟
تازشم خبرنگار شما خانم محمدیه
پس چرا تو دیدارها اونو هم نمیگید بیاد ... این چندین مرتبه است که اونو تو دیدارهای مهم هم خبر نمی کنید ... زدید به تیپ هم یا چی ؟
به به این جانباز چقدر باایمان و عمیق صحبت کرده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi