شناسه خبر : 65989
یکشنبه 22 ارديبهشت 1398 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اروپا با چه زبانی بگوید نه می‌تواند و نه می‌خواهد؟


دولت پاسخی را که اروپا باید 60 روز دیگر می‌داد، گرفت. آنها می‌گویند هیچ اقدام جدیدی نخواهیم کرد. بنابراین در همین حال باید قدم بعدی را محکم‌تر و زودتر برداشت.
رجانیوز با انتشار این تحلیل می‌نویسد: اتحادیه اروپا پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای هرگونه «اولتیماتوم» از سوی ایران درباره برجام را رد کرد. اتحادیه اروپا در واکنش به مهلت 60 روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اروپا و همچنین توقف برخی اقدامات ذیل برجام، اعلام کرد که هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد. همچنین هر یک از کشورهای اروپایی عضو برجام نیز به صراحت اعلام کردند که هیچ تغییر رویکردی درباره عمل به تعهدات خود نخواهند داشت.
با این وصف دیگر ضرب‌الاجل شصت‌روزه به کشورهای اروپایی عضو برجام معنای خود را از دست داده و قطعا اروپا قدمی در راستای بهبود عمل به تعهداتش برنخواهد داشت. این به معنای آن است که دولت از هم‌اکنون باید گام‌های بعدی در کاهش تعهدات خود به سوی خروج از برجام را «زودتر» و «محکم‌تر» از قبل بردارد. تجربه وقت‌کشی‌های قبلی نشان می‌دهد که از دست رفتن زمان تنها به‌نفع طرف مقابل به‌ضرر ما خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi