شناسه خبر : 66003
یکشنبه 22 ارديبهشت 1398 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکمیل ۹۰ درصد از یادمان‌های شهدای گمنام سمنان

سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان  در دیدار با «احمد همتی» نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان جزو مصوبات مقام معظم رهبری در سفر به استان سمنان است و این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: موزه آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از ابزار موزه سازی نسل پنجم دنیا استفاده می‌شود و ما باید آثار حجمی، یادمان شهدا و ... را در مرکز فرهنگی دفاع مقدس جانمایی کنیم.

این مسئول متذکر شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان قرار گرفتن این پارک موزه در مسیر محور پرتردد تهران- مشهد را یک فرصت ویژه برشمرد و افزود: با راه‌اندازی و تکمیل این مجموعه، تلاش می‌شود علاوه بر جمعیت سمنان و جلب و جذب دوستداران فرهنگ دفاع مقدس زمینه جذب و بهره‌برداری زوار حرم رضوی (ع) که از این محور پرتردد عبور می‌کنند نیز فراهم شود.

سلامی در خصوص سرکشی از جانبازان و رزمندگان بیان داشت: جانبازان ما شهدای زنده ای هستند که سالهای سال است که رنج جراحات دفاع مقدس را تحمل می کنند و با صبر و بردباری برای رضای خدا در مسیر خود ایستاده اند.

وی خاطر نشان کرد:  وظیفه امروز ما قدردانی از این زحمات و فداکاری هاست زیرا امنیت بی نظیر ایران اسلامی مرهون مجاهدت و فداکاری های این دلاور مردان است. 

سرهنگ سلامی با بیان اینکه 90 درصد از یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان با محوریت مردم و خیرین کامل شده است، تصریح کرد:156 شهید گمنام در 44 یادمان در استان سمنان به خاک سپرده شده اند که 90 درصد  یادمان ها  تکمیل و امیدواریم 10 درصد باقی‌مانده از یادمان ها  تا پایان سال 99 اتمام  و شاهد ارائه خدمت خوب به هم استانی‌ها باشیم.

وی با بیان این که امروز دشمن از طریق اقتصادی به جنگ ایران آمده است و جنگ امروز از جنگ دیروز سخت‌تر است گفت: همان‌گونه که در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس باهم متحد بودیم امروز هم نیاز جامعه ما وحدت است و ما باید با انسجام و با تبعیت از ولایت به‌عنوان محور وحدت به حرکت خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی گفت: جوانان این مرز و بوم با تأسی از فرهنگ و ارزش‌های به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس، به پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف دست یافتند و این خودباوری موجب عزت و بالندگی کشور در جهان شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که ترویج ارزش‌های دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است افزود: با توجه به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، تقویت ارزش‌های دوران دفاع مقدس به‌ویژه در بین نسل جوان ضروری است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi