شناسه خبر : 66053
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری همایش «مادر امت» با حضور مادران شهدای محور مقاومت

نشست خبری تشریح ویژه برنامه «همایش بین المللی مادر امت» و «مسابقه عکاسی گِل و دل» با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

سعید اوحدی در ابتدای این نشست به تشریح برنامه‌های این سازمان در سه موضوع برنامه‌های ماه مبارک رمضان، همایش بین‌المللی «مادر امت» و اقدامات قرارگاه فرهنگی پشتیبانی مناطق سیل‌زده پرداخت و اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یک ستاد بعد از نیمه شعبان ایجاد کرد و جلسات مختلفی داشت که ۳۰ عنوان برنامه در قالب یک هزار و ۲۰۰ برنامه اجرا و تصویب شد.

وی به پنج رویکرد برای اجرای برنامه‌های پرداخت و گفت: رویکرد اول ما بیانیه گام دوم انقلاب، رویکرد دوم موضوعیت ماه رمضان مدنظر بوده و رویکرد سوم مناسبت‌های ماه رمضان است. رحلت حضرت خدیجه، روز قدس، شب‌های قدر و رحلت حضرت امام (ره) و شعار سال با موضوع «رونق تولید» و بحث سیل رویکردهای ما بوده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ۱۲ برنامه هنری و ۱۸ برنامه ادبی اشاره کرد و عنوان کرد: در ۹ منطقه شهرداری برنامه «در آستان جانان» مجوز برگزاری بازارچه‌ها را گرفته که زمینه حضور مردم در این بازارچه‌ها را شاهد بودیم.

اوحدی ویژه برنامه افطاری ساده را توصیه پیامبر اسلام و رهبر معظم انقلاب دانست و ادامه داد: امسال برای توسعه این سفره‌ها سه نقطه میدان امام حسین(ع)، فرهنگسرای ولا و ایستگاه متروی جوانمرد را پیش‌بینی کردیم. این مراسم یک ساعت قبل از افطار با قرائت قرآن و مسابقات فرهنگی برگزار می‌شود.

این مقام مسوول در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در ۲۲ منطقه تهران در خانه‌ها و منازل برای سحری دادن به پارک بانان داشتیم. چهارمین دوره «بچه‌های محراب» موذنین ۱۰ تا ۱۶ سال در مساجد برگزیده می‌شوند و در همایش بزرگی تجلیل می‌شوند.

وی از ویژه برنامه هنری «سحر صحر» در فرهنگستان ارسباران خبر داد و گفت: برنامه چهل آینه در باغ موزه هنر ایرانی، نمایشگاه تصاویر قرآنی، سه برنامه زنده تلویزیونی، جشنواره فرهنگی و هنری انجمن عضو، نمایشگاه ترویج نقاشی قهوه‌خانه با محوریت آثار امیرالمومنین (ع) و نمایش مخزن این موزه، تصویرگری قرآنی، ویژه‌برنامه مسابقه عکس «گِل و دل» مربوط به مناطق سیل‌زده، جشنواره عمری با قرآن، برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خانواده شهید مدافع حرم کاشفی در برنامه جشنواره عمری با قرآن در کنار تجلیل از شش خادم قرآنی، تحلیل خواهند شد. کرسی‌های قرآنی «قرار بندگی» در تمامی ایستگاه‌های مترو را خواهیم داشت. هفت نمایشگاه عکس نیز در هفت منطقه تهران با موضوع و محوریت رمضان برگزار خواهد شد.

اوحدی به برنامه ویژه «مادر و امت» اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی کارهای بزرگی را برای تجلیل از ائمه اطهار علیهم السلام انجام داده و برای مناسبت حضرت خدیجه کبری (س) که بزرگ‌ترین پشتوانه پیامبر اسلام (ص) بوده کار و همایش جدی ت به امروز رخ نداده است. امسال این ایده مطرح شد در سالروز رحلت این بانو، همایش بزرگ «مادر امت» را در سراسر کشور و در تهران در میدان امام حسین (ع) با حضور همسران و مادران شهدا و مهمانان خارجی داشته باشیم.

وی به حضور مهمانانی از قاره آفریقا و کشورهای سوریه، لبنان و یمن در این برنامه اشاره کرد و گفت: پنج‌شنبه این هفته ساعت ۱۰ صبح در میدان امام حسین (ع) در بزرگداشت مقام زن و حضرت خدیجه (س) این همایش بزرگ برگزار خواهد شد که در نه استان کشور نیز برگزار می‌شود. این برنامه به دلیل اولین سالگرد پیروزی محور مقاومت مهم خواهد بود.

این مقام مسوول به فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی حمایت سیل‌زدگان اشاره کرد و عنوان کرد: ۱۲ سازمان در این قرارگاه حضور داشت که هفت جلسه آن به طور منظم در یکی از این دستگاه‌های فرهنگی برگزار شده است. اتفاقا خوبی افتاد و از سازمان بسیج بیش از ۱۸ هزار بسته‌های فرهنگی به مناطق ارسال شد. بیش از ۲۵ قرارگاه فرهنگی در این ایام تاسیس شد که کارهای ویژه‌ای انجام دادند تا مردم سیل‌زده را دل گرم کنند. از ۵۲ کمپ خوزستان همه به زندگی خودشان برگشتند و چند روستای حمیدیه و سوسنگرد تنها در کمپ‌های اسکان هستند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به برگزاری بزرگترین همایش مدرسین خیر مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان در یک شب در این همایش جمع‌آوری شد. یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه در این سیل آسیب دیده بود که ۹۰۰ مدرسه آن نیاز به بازسازی جدی داشت که حدود ۶۰ درصد از اعتبار مورد نیاز تامین شد. یک همایش دیگر با مشارکت هنرمندان فاخر شامل آثار تجسمی و هنری و آثار ورزشی المپیکی برگزار با عنوان «خانه خوبان» برگزار خواهد و آثار به فروش می‌رسند که رویکرد ما تجهیز مدارسی است که ساخته می‌شود.

وی حفظ و استمرار عظم ملی برای کمک به سیل‌زدگان را رویکرد این قرارگاه دانست و ادامه داد: همچنان مناطق سیل‌زده نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم هستند لذا این قرارگاه همانند تمام دستگاه در کنار مردم خواهند بود.

اوحدی «فامیل چتر خانواده» را برنامه جدید این سازمان در سطح تهران معرفی کرد و گفت: این ویژه برنامه در ۲۲ منطقه تهران برگزار خواهد شد که برگزیدگان آن را در مراسمی معرفی خواهیم کرد.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi