شناسه خبر : 66055
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشنواره ملی نوا‌های آیینی ایثار بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های آیینی ایثار آبان ماه امسال به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری روز دوشنبه در حاشیه نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره شامل بخش‌های موسیقی نواحی سنتی و آیینی در بخش‌های مختلف مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی و بیت خوانی است.
وی بیان کرد: منظومه خوانی، منقبت خوانی، چاووشی خوانی، شروه خوانی، پیشخوانی‌های تعزیه و موسیقی آوازی از دیگر بخش های این جشنواره ملی به شمار می رود.
تشکری ادامه داد: فرخوان این جشنواره بزودی و جزئیات آثار دریافتی اطلاع رسانی می شود.

وی یادآور شد: تولید آثار در حوزه موسیقی، فیلم، تئاتر، محورهای ایثار اجتماعی، سبک زندگی ایثارگرانه و پرداختن به زندگی شهدای مدافع حرم از رویکردهای اصلی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر است.
تشکری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای معرفی حماسه آفرینی و ایثارگری شهدای گرانقدر هر سال یادواره‌ها و جشنواره‌های متعددی در رثای شهدای والامقام برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این زمینه سال قبل 150 یادواره شهدا در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان با شکوه خاصی برگزار شد که مورد استقبال جوانان و نوجوانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید شهید استان بوشهر امسال افزون بر 80 یادواره شهدا در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.
تشکری با اشاره به فعال شدن کمیته تکریم خانواده شهدا به عنوان یکی از کمیته‌های 20 گانه کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر افزود: در این کمیته برنامه ریزی ویژه‌ای برای تولید و برگزاری انواع جشنواره‌ها، طرح‌ها و آثار فرهنگی و هنری صورت گرفته است.
وی بیان کرد: کارگروه‌های آمار و اطلاعات، تجلیل و سرکشی، علمی و فرهنگی تفریحی و یادواره‌ها نیز به عنوان کارگروه‌های کمیته تکریم خانواده شهدا کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر فعال شده است.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: کمیته هنری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر با همکاری مشترک حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان این استان آغاز بکار کرده است.
امید پارسایی فر افزود: از کنگره پیشین شهدا استان بوشهر آنچه تاکنون باقیمانده آثار و تولیدات هنری است از این رو برای کنگره فرارو نیز تولیدات چنین اثرهای مورد توجه جدی است.
وی اظهار داشت: در این زمینه تولید کتاب شهدای انقلاب اسلامی استان شامل 18 کتاب که از این شمار هفت کتاب برای شهدا انقلاب و 11 کتاب مربوط سرداران شهید استان بوشهر است.
پارسایی یادآور شد: اجرای نمایشنامه رادیویی زندگینامه شهدا، تهیه یک سرود، تولید فیلم سینمایی دربرگیرنده مفهوم شهادت و ایثار دراستان بوشهر از دیگر برنامه های کمیته هنر کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر است.
وی گفت: در زمینه تولید فیلم سینمایی این مهم از توان دستگاه های ذیربط خارج است که انتظار داریم زمینه حمایت مالی مناسبی برای تحقق این مهم فراهم شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi