شناسه خبر : 66061
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شروط دهگانه ایران برای مذاکره با آمریکا

چنین به نظر می آید آمریکا با نمایش قدرت نظامی خود سعی در جنگ روانی در منطقه و مرعوب ساختن ساختار نظامی ایران دارد.

مرتضی قنبری وفا - با توجه به شرایط حاکم بر فضای بین الملل و شرایط خاص منطقه خاور میانه و روند حاکم بر فضای فروش نفت و اولتیماتوم دو ماهه ایران به اروپا بر سر حفظ دستاوردهای برجام که انتظارات ایران را در پی نداشته و حضور بی سابقه تسلیحاتی آمریکا بویژه در کشورهای مجاور خلیج فارس، برخی گمانه زنی ها از احتمال برخورد نظامی را موجب شده است.

  چنین به نظر می آید آمریکا با نمایش قدرت نظامی خود سعی در جنگ روانی در منطقه و مرعوب ساختن ساختار نظامی ایران دارد.
اما توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران، توان نیروهای ارتش و سپاه در محیط های زیر سطح، هم سطح و هوایی، از جمله قایق های تند رو، در اختیار داشتن موشک های نقطه زن که با میزان قدرت مورد نیاز در مسافت های مختلف به انهداف اهداف مبادرت خواهند کرد. موشک های بالستیک کوتاه برد، میان برد و قاره پیما که تا مسافت 5000 کیلومتر را طی می کند، موشک های هویزه، قیام  و موشک کروز نصر،  اهداف مختلف را منهدم می کند و تجربه 8 سال جنگ با رژیم بعث عراق و پیشرفت های چشمگیر در ارتقای کمی و کیفی تسلیحاتی خود و ...، اگر به نقطه برخورد نظامی وارد شود، تمام منطقه درگیر این جنگ تمام عیار می شود.

 ایالات متحده به عنوان یک راه حل دیپلماتیک برای پرهیز از برخورد نظامی با ایران و دادن هزینه های گزاف نظامی و سیاسی، به پای میز مذاکره با ایران نشسته و احتمال به راه آفتادن جنگ را منتفی کند.
برای حضور ایران بر سر میز مذاکره، ایالات متحده آمریکا باید شروط دهگانه ایران را پذیرفته و این شروط را لحاظ کند.

شرط اول:
برداشتن تمام تحریم هایی که  از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سال 1979 و اشغال سفارت آمریکا (تصرف لانه جاسوسی)، وضع شده  که پس از ریاست جمهوری کلینتون در 1995 تا کنون  تشدید شده است. تحریم ها عبارتند از صنعت نفت و انرژی، خدمات بانکداری، صنایع کشتیرانی، صنعت بیمه، صنایع موشکی، فلزات گران بها، فناوری هسته ای و نیروی سپاه پاسداران و ...

شرط دوم :
آزاد سازی تمام اموال بلوکه شده ایران و استرداد تمام مبالغی که به انحاء مختلف از ایران در اختیار دارد؛  اموال بلوکه شده ایران شامل خریدهای تسلیحاتی شاه مخلوع از بابت خرید زیر دریایی، هواپیمای آواکس و هواپیمای اف 15 که بالغ بر یک میلیار دلار می شود که پس از گذشت این سال ها به 3 تا 4 میلیارد دلار رسیده است. قسمتی دیگر مربوط به بنیاد علوی است، مانند ساختمان نیویورک که ارزش آن حدود 12 میلیارد دلار برآورد می شود. در جمع به گزارش بانک مرکزی، میزان اموال و دارایی های مسدود شده ایران در آمریکا به 90 میلیارد دلار می رسد.

شرط سوم:
برداشتن تحریم ها از کشورهای ثانوی که با جمهوری اسلامی ایران تبادلات تجاری داشته اند که به واسطه آن مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته اند و آزاد سازی فروش هواپیماه های مسافربری قاره پیما و قطعات جانبی آن.

شرط چهارم :
عذر خواهی رسمی دولت ایالات متحده آمریکا از مردم ایران بابت دخالت در امور داخلی ایران، مانند کودتای 28 مرداد علیه دولت محمد مصدق، دخالت در حمله به نفتکش ها و چاه های نفتی (جنگ اول خلیج فارس)، اقدام غیرمستقیم در حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، اقدام مستقیم در تصرف بندر فاو عراق که در اختیار نیروهای ایران بود و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران که جنایت فاحش انسانی قلمداد می شود.
شرط پنجم :
توقف حملات سایبری به تاسیسات زیربنایی، دفاعی و پایگا های اطلاعاتی کشورهای مستقل، بویژه کشورهای جهان سومی و انجام  ندادن حملات  مشابه حمله به تاسیسات هسته ای ایران با بدافزار (وستاکس نت) که با هدف آلوده کردن 60 هزار رایانه مراکز عمده هسته ای، که با  واکنش به موقع پدافند غیر عامل ایران در ژوئن 2010 ناکام ماند.

شرط ششم:
اعلام آزادی بیان، عقاید و مذاهب مورد اختلاف با آنها چه در داخل کشور آمریکا چه کشورهای مستقل، و آزادی بیان کامل، آزادی انتخاب هر نوع پوشش به عنوان نمادهای مذهبی و هر آنچه که در اعلامیه حقوق بشر 10 دسامبر 1948 پاریس در دنیا به رسمیت شناخته شد(حقوق بشر ابتدایی ترین و اساسی ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی و فطری به صرف انسان بودن از آن بهره مند است).

شرط هفتم:
عدم حمایت های سیاسی، اقتصادی و نظامی از رژیم جعلی صهیونیست و فشار بین المللی برای آزادسازی بیت المقدس و اعلام آن به عنوان پایتخت فلسطین و برچیدن سفارت اسرائیل از بیت المقدس، عدم حمایت از گسترش شهرک سازی و رعایت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی جهت اعلام حق تمام فلسطینیان برای بازگشت به کشور پدری خود و حق برگزاری انتخابات برای تمام فلسطینیان آواره و ساکن.

شرط  هشتم:
انهدام کامل  کلیه زرادخانه های نظامی، هسته ای و از بین بردن کلاهک های هسته ای نظامی و انجام ندادن آزمایش های هسته ای در صحرا های ایالت های نوادا و گرانادا و فشار بین المللی به تمام کشورها برای دفن پروژه های نظامی هسته ای خود و غیر فعال کردن تمام فعالیت های نظامی هسته ای و سلاح های کشتار جمعی.

 

شرط نهم :
عدم حمایت از کشورهای مرتجع عربی (عربستان و امارات) به منظور ایران هراسی و فروش سلاح های مدرن برای کشتار مردم بی دفاع یمن، تخلیه تمام پایگاه های آمریکا در منطقه و بیرون بردن نظامیان و مستشارات نظامی خود از منطقه که با توجیه دفاع از منافع آمریکا در منطقه، احترام به انتخاب مردم کشورهایی مانند سوریه و عراق برای برگزاری آزاد انتخابات و در اختیار گذاشتن اختیارات کشورها به دست مردم خود آن کشورها.

 

شرط دهم:
عدم دخالت در امور داخلی و قضائی ایران با شعار حقوق بشر و عدم حمایت علنی از قانون شکنان و جاسوسان دو تابعیتی که در پوشش خبرنگار، وکیل و ... اقدام به جاسوسی و فعالیت های معاند با نظام کرده اند و در تور سربازان گمنام امام زمان(عج) گرفتار شده اند و حال آمریکا باید با تمکین از قوانین ایران از دخالت و تهدید ایران به آزادی بی قید و شرط آنها دست بردارد و منتظر بماند تا دوره محکومیت آنان خاتمه یابد و پس از گذراندن دوران محکومیت آزاد شوند.

اگر ایالات متحده آمریکا با این شروط موافقت کرد می تواند پای میزمذاکره با ایران، بدون هیچ پیش شرطی و با احترام متقابل بنشیند و از منافع کشور خود و دنیا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران بهره مند گردد و از بروز جنگ خانمان سوزی که در صورت وقوع، در آن گرفتارمی شود که به مراتب از جنگ ویتنام برای آمریک مفتضحانه تر خواهد بود.

در غیر این صورت منطقه خاورمیانه مبدل به منطقه ای خواهد شد که کشورهای مجاور دست به مسابقه تسلیحاتی بی سابقه ای خواهند زد که متاسفانه اولین بازنده، مردم کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که بی لیاقتی رهبران مرتجع عرب آن بر همگان مشخص است.

لازم به یاد آوری است که این شروط در زمان (حال و فعلی) اعتبار داشته و اگر آمریکا آن را نپذیرد و به زمان دیگری موکول کند، هر شرط در هر زمان دیگر متفاوت خواهد بود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
آقای قنبری وفا با عرض سلام . باید به تحلیل سیاسی شما آفرین گفت. تفسیر این ده شروط در شرایط بسیار پیچیده و پر از ابهام برای ما نوعی جاده شد که بدانیم کجا و چگونه باید برویم البته اینجانب با شما اختلاف نظرهایی هم داشتم اما هنگامی که در باب مطالب شما ریز شدم آن هم کمتر شد. برای مثال شما از اینکه دشمنان ما از جمله آمریکا باید ایران را یک کشور قدرتمند هسته ای شده مثل کره شمالی یا هند و پاکستان به رسمیت بشناسند کم تر اشاره کردید که به نظر اینجانب مقداری مطلب شما ضعف داشت ولی در کل قضیه با شما کاملا موافقم. از شما تقاضا دارم در باب مسائل سیاسی بین الملل مطالب بیشتری بنویسید چون ما بیشتر مشتری این حرف ها هستیم تا حرف های معمولی و از پیش آفتاده.
در ابتدا از کلیه عزیزانی که کامنت می گذارند تقاضامندم نام خود را قید کنند یا یک نام مستعار انتخاب کنند که هنگام جواب نوشتن ، بتوانیم نام طرف حساب خود را اشاره کنیم.
برادر من بنده کاملا" سخنان شما را تائید می کنم و ایراد شما را به نوشته خودم را وارد دانسته و می پذیرم در حوزه قدرت هسته ای کشور ، به اندازه لازم توجه کافی مبذول نداشتم و از شما و دیگر مخاطبان و خوانندگان سایت پوزش می طلبم.
چون یک قسمت اعظم مشکلات ما و آمریکا صد در صد برنامه های صلح آمیز هسته ای کشورمان است و بنده نیز کم توجه از آن گذشت کردم.
خواهشمندم قصور بنده را ببخشید و امیدوارم در آینده نسبت به مسائل حساس ، بیشتر بنویسم و این کوتاهی تکرار نشود
آقای قنبری وفا شما هر آنچه به آن اشاره کردید برخورد نظامی بین ایران و آمریکاست.
امروز جنگ اقتصادی در کشور به شدت در جریان است که شما هیچ اشاره ای به آن نکردید شما فکر می کنید در شرایطی که هر ساعت قیمت انواع مواد ضروری برای امورات زندگی گران تر می شود خودش جنگ نیست؟
بنده فکر می کنم صرف حفظ توانایی کشور در امور نظامی برای مردم کافی نیست و دولت باید با قدرت با گرانی های افسار گسیخته مبارزه کند و نام آن جهاد با کفار است.
هر گاه توانستیم در امور اقتصادی کشور به موفقیت برسیم آنگاه در فاز نظامی هم قدرتمند می شویم.
دولت آقای روحانی صرفا" شعار می دهد مانند اینکه وضع صندوق ارزی کشور خوب است یا اینکه دولت در برابر گرانی ها پیروز می شویم و تحریم در ما تاثیر ندارد.
مگر با بچه سخن می گویند؟ حلقه محاصره اقتصادی هر لحظه تنگ تر می شود و از دولت می خواهیم به جای شعار عمل کند.
اول پیروزی در جنگ اقتصادی کشور سپس دفاع از تجاوز نظامی کشور.
عرض سلام خدت آقای قنبری
برادر من با احترام به مطلب و نوشته شما باید عرض کنم شما در یک قسمت از مطالب خود دچار اشتباه شدید.
در قسمت شروط چهارم نوشتید حمله به نفت کشها (جنگ اول خلیج فارس) در حالیکه جنگ اول خلیج فارس درحا لی رخ داد که آمریکا برای دفاع از عربستان به عراق حمله کرده و کویت را آزاد کرد.
خدمت برادر بزرگوارم آقای نصیری عرض سلام و ارادت دارم
در ابتدا از اینکه نام خود را قید کردید بسیار سپاسگذارم
آقای نصیری حرف شما کاملا" درست است ، چون مطلب شما هم اشتباه نیست فقط برداشت ها کاملا" متفاوت است.
همین موضوع در زمان دانشجویی بنده هنگام تحصیل دقیقا" پیش آمد ، البته نمی خواهم خیلی وارد مطلب شوم تا دچار اطاله کلام نشویم و خلاصه می گویم.
برداشت های متفاوتی از برایند( جنگ اول خلیج فارس) بیرون آمده و انتخاب آن سلیقه ای شده .
عده ای از کارشناسان نخبه سیاسی و اساتید دانشگاه ها حمله آمریکا به نفت کشها و سکو های نفتی ایرانی را در اواخر جنگ ایران و عراق را (جنگ اول خلیج فارس) می دانند ، عده ای دیگر حمله جورج بوش پدر را در سال 1991 به عراق با رمز واژه جنگ (سپر جزیره) که باعث عقب نشینی عراق از کویت شد را (جنگ اول خلیج فارس) می دانند که هر دو صحیح بوده و فقط برداشت ها متفاوت و سلیقه ای است.در کل حرف شما متین ، بجا وکاملا" منطقی بود. از شما سپاسگذارم. والسلام
ضمن عرض ارادت خدمت دوست عزيزم جناب جاج قنبري وفا و استفاده از مطالب ارزشمند ايشان در رابطه بامسائل اقتصادي وافسارگسستگي بازار بايد عرض كنم فقط دولت مقصر است وتعمدي ويا منفعت طلبي دوستانشان و دلال هاي بي وجدان عدم نظارت دستگاه هاي مسئول باني وباعث مشكلات وقيمتهاي متفاوت رشد ساعتي شده به نظر حقير اين شايد همان سربازان دشمن در جنگ اقتصادي ونفوذي داخلي هستند كه بلا سر مردم مي اورند وهدفي بجز كشاندن مردم به كف خيابان ندارند دولت هم بدش نمي ايد تا اعتراضات قوت بگيرد وقتي فتنه گران ٨٨امروز مديران ارشد دولت هستند ودر كسوت وزير ومعاون رئيس جمهوري سكاندارند اين بهترين راه بي اعتماد كردن مردم به نظام است مگر ميشود هر ماه بيست تا سي درصد اجناس گران بشود ودولت نظاره گر باشد امروز بجز دشمن خارجي امريكا واروپاه همدستان انها هم فعال هستند طوري شده كه مفسدان اقتصادي هركاري كه دلشان بخواهد انجام ميدهند ودستگاه هاي نظارتي عملا خوابند واگر حضوري در برنامه هاي تلويزيوني هم دارند متاسفانه كارشناسانش از نفسدان وگراني حمايت ميكنند دوست عزيزم كجاي خرما ربطي به امريكا وتحريم ها دارد كه قيمتش چهار برابر شده وان كارشناس مسئول دفاع ميكند از قيمتش اين براي همه ما روشناست لطمه هاي اقتصادي وجنگ اقتصادي از عوامل سودجوي داخليست با حمايت غير مستقيم نفوذي هاي مسئول
اري قيمت اجناس نه با دلار است ونه با كارشناسي ستاد حمايت از مصرف كنندگان بلكه امروز قيمت ها با جنگ رواني وبر اشفته كردن احساسات مردم هجوم به فروشگا ها ورشد قيمت مثالش ماكاروني ووووو
يا حق
اگر امروز شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه را رصد کنیم و بگوئیم فقط دولت مقصر است ، کمی بی انصافی است.
اکنون دولت آمریکا و ترامپ دارند به هدف خود نزدیک می شوند.
هدف اصلی دشمن در شرایط امروز همین است که بین مردم و دولت اختلاف انداخته و به آن دامن بزنند تا با القای نارضایتی عمومی جامعه از دولت و نظام ، مردم را به جان هم بیاندازد و با تبلیغات هدفمند چنین القا کنند که دولت آمریکا بیشتر از دولت ایران به فکر مردم و دموکراسی است.
در نقشه های فتنه انگیز دولت استکباری آمریکا ، کشاندن نارضایتی مردم از حکومت و کشاندن صدای اعتراضات عمومی به خیابان ها و به راه انداختن بلوا و شورش خیابانی ، مانند شورش های چند سال اخیر آمده باید خیلی توجه کرد و به هوشیاری کامل و دقیق مقامات امنیتی کشور نیاز مبرم داریم.
در دولت های چند دهه اخیر ایالات متحده آمریکا ، هیچ رئیس جمهوری مانند ترامپ تا این اندازه وقیح و بی لیاقت نبوده که چطور به خود اجازه می دهد حتی در کلام به تعبیر خواب صهیونیست ها از براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران سخن بگوید.
بزرگترین اشتباه استراتژیک دولت فعلی ایران اعتماد بیش از حد به غربی ها بود و هر چه دلسوزان نظام به آنان هشدار می دادند که همه تخم مرغ ها را در یک سبد نگذارید ، متاسفانه دولت راه خودش را رفت.
خود بنده مطلبی بعنوان "توافق برجام به مصلحت نظام نیست" که در آذر 95 در سایت فاش نیوز به چاپ رساندم اشاره کردم که دشمن بد اهل است و به آنها اعتماد نکنید و با گذشت حدود 30 ماه از حرفهای بنده ، تعبیر و خوانندگان به حرف بنده رسیدند.
اما اکنون موقع تسویه حساب های شخصی و جناحی نیست و نباید دشمن را در تشدید اختلافات همراهی کرد. حال از مردم تقاضا داریم پشت و حامی دولتمردان باشند و دشمن را که فقط به دنبال تفرقه و آشوب است ناکام بگذارند.
اینکه بگوئیم فتنه 88 ابتدای شروع مشکلات ما بود ، تعبیر مناسبی نیست بلکه باید گفت عوامل فتنه در انتظار کوچکترین اغفال مسئولان هستند تا اهداف شوم خود را در هر فرصتی دوباره از پی بگیرند و مشکلات ما قبل از فتنه 88 نیز وجود داشت و بعد از فتنه نقاب آنانی که خود را وفادار و دسوز نظام میدانستند از چهره هایشان کنار رفت و نظام توانست دوست و دشمن را از هم تشخیص دهد.
حالا هم همه چیز تمام نشده و دستگاه دیپلماسی کشور به بندهایی از برجام انگشت گذاشته و حتی برای خروج از برجام نیز پیش بینی های خود را قبلا" کرده و دو ماه به اروپا مهلت داده و ضرر ما در وقت کشی غربی ها بوده و اینکه برای تمام دنیا ثابت کند که این دول قابل اعتماد و احترام نیستند و ایران به تعهدات بین المللی خود کاملا"پایبند است.
ما می توانیم خیلی سریع به چرخه تولید سوخت هسته ای و غنی سازی با هر درجه خلوص برسانیم و توپ در زمین اروپا و غربی هاست ، ما هر چه گفتیم به آن عمل کردیم و هر چه بخواهیم به آن خواهیم رسید و هیچ سقفی در تولید و غنی سازی برای ما متصور نیست.
در انتها اشاره مجدد می کنم در راستای اهداف دشمن از دولت ، حاکمیت و نظام فاصله نگیرید که ما پیروز میدان باشیم و دشمن بازنده این بازی کثیف.
خیلی از افراد فتنه 88 از عملکرد خود به شدت پشیمان هستند ، چون پایگاه مردمی خود را از دست دادند و قادر نیستند با دست خالی ، بازی خود را ادامه دهند و چه خوب است یک فرصت دیگر در اختیار فریب خوردگان بگذاریم ، البته نباید از جرم سران فتنه گذشت و رای به برائت آنان داد بلکه افرادی که ساده لوحانه بازی خوردند و پست های کلیدی نداشته و زبانی از عوامل فتنه حمایت کردند ، بتوانند گذشته و اشتباه خود را جبران کنند.
در هر حال در فضا و شرایط کنونی برای بسیج همگانی علیه دشمن وقیح اتحاد و همزبانی خود را یکدست و تقویت کنیم و هر 5 انگشت مشتی شود بر دهان ترامپ و آمریکا. والسلام
چرا هنوز حقوق های ناچیز رزمندگان ایثارگر افزایش نمی یابد آیا این عدالت است مرگ بر مسئولین فاسد که این هم در حق ما رزمندگان ظلم می کنند!؟؟؟
قابل قبول نيست دولت در برابر مشكلات مردم نظارت كافي نداشته باشند حمايت از دولت واجب است البته براي نااميد كردن دشمن اتحاد واجب است اما انتقادات همچنان بايد باشد تا خودشان را جمع جور كنند نوبخت بزرگترين مشكل اين روزهاي كشور است چرا اقاي روحاني عوضش نميكند در قضيه حقوق ها همين ادم يك تنه در برابر دويست نود نفر نماينده ايستاد تا حرف خود را به كرسي بنشاند وهمچنان طرفدار نجومي ها باشد اگر قراره دولت مردان راسا تصميم بگيرند نيازي به مجلس نبود تا اين همه جلسه مصوبه داشته باشند خلاصه از اين دست اشتباهات دولت فراوان است وما انتظار داريم دولت وارد عمل بشود هم بازار درستش كنه وهم معاونين خود راي ناكارامد كنار بگذارند
آقا معلم با عرض سلام و ارادت
مشکل بزرگی که امروز آحاد جامعه را فرا گرفته ، عدم تخصیص اعتبارات در دستگاه های اداری و دولتی است ، مانند تخصیص اعتبار به افزایش حقوق ها و دستمزدهاست و مشکل ، آقای نوبخت نیست بلکه دولت آقای روحانی است با انبوه مشکلات به سبب نبود اعتبار است.
امروز دولت با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و سایر امور متکی به درآمدهای خزانه داری و مشکلات ناشی از تحریم ها ، بصورت قطره چکانی بودجه تخصیص می دهد.
امروز کمی بی انصافی است از دولت توقعاتی که حق مسلم ماست فقط انتقاد کنیم و نق بزنیم .
امروز مانند روزهای جنگ است ، یعنی ایران در برابر دولت های غربی تک و تنهاست .
آقای روحانی صراحتا" گفتند امروز هم جنگ است و باید دولت و ملت با هم متحد باشند ، تا ما برنده و فاتح جنگ حق و باطل باشیم.
آقای نوبخت بعنوان نماینده تام الااختیار دولت ، حرف های آقای روحانی را تکرار و بر آن مصر است.
اگر میخواهیم مانند پایان 8 سال دفاع مقدس پیروز این میدان باشیم باید ، و حتما" باید سطح توقعات خود را پائین بیاوریم .
آقا معلم ، فقط این را در نظر داشته باشیم که عده ای کثیر از آحاد جامعه ، نسبت به من و شما با مشکلات کمر شکنی دست و پنجه نرم می کنند.
برای مثال رزمندگان معسر یا جانبازان زیر 25 درصد با ماهی 600 هزار تومان چگونه خود و خانواده خود را تامین می کند و منصف باشیم در شرایط فعلی اگر بخواهند 10 هزار تومان به این مبلغ اضافه کنند برای دولت به راحتی قابل انجام نیست و برای دولت به سختی مقدور است.
متاسفانه قشر اقلیت مرفه جامعه ، هیچ قدمی برای حل مشکلات مردم برنمی دارند و اگر دقت کرده باشید برای امداد به سیل زدگان نوزوز 98 همین مردمی که از قشر پائین جامعه بودند نسبت به کمک و امداد به سیل زدگان پیش قدم شدند و قشر مرفه همچنان به درآمد زدایی برای خود اقدام می کردند و هیچ کمکی به این مردم مصیبت زده انجام ندادند.
بیدار باشید دشمن به دنبال کوچکترین رخته برای اختلاف مردم و حکومت است و حتی برای این نید پلید ، سرمایه گذاری کرده و می کند و تا وقتی که مردم با دولت ، نظام یا حکومت ، فرقی نمی کند ، همدل و همزبان باشد دشمن سرافکنده ، نا امید و بازنده این میدان خواهد بود مانند فرجام فتنه ، که سران فتنه روسیاه شدند.
باز برای مثال در ماجرای تروریستی خواندن سپاه از سوی ایالات متحده آمریکا ملت ، دولت و تمام اقشار پا به میدان گذاشتن و یکدست و یکپارچه از سپاه فرزند خلف نظام و انقلاب حمایت کردند که دشمن اصلا چنین پیش بینی نکرده بود و سرخورده شد.
در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، آنچه که حضرت امام (ره) آن را پایه و اساس قرار دادند ، نظام (مردم سالاری دینی) نامیده شد و حرف اول و آخر را مردم می زنند ، پس چه خوب است بار دیگر ، مانند آنچه در 40 سال انقلاب شاهد بودیم مردم تمام قد از دولت حمایت و در خور وضعیت زندگی خود ، سطح توقعات خود را کمتر و منطقی تر بنمایند تا آنچه دولت در حمایت از قشر آسیب پذیرتر بتواند بهتر عمل کند. والسلام
سلام دوست عزیزم حاج مرتضی اولا حمایت از دولت واجب است اما در مشکلات اقتصادی همه مردم باید به یک اندازه فشار ببینند نه اینکه حقوقهای نجومی افزایش سه میلیونی ولی حقوق متوسط پانصد تومان در حالی که اعتبار لازم پیش بینی شده بود ومجلس راهکار داده بود اما دولت سلیقه ای عمل کرد کل مشکلات ما تبعیضات است نه کمبودها چرا باید یک معیشت بگیر 600بگیرد مگر انها خانواده وهزینه ندارند دوسن من همه سخنانت مهم وقابل تامل اما مدیریت شرط لازم که ندارند همین ارز 4200 الان کجاست کی استفاده میکند ایا به کشور بازگشت طبقات احاد ملت استفاده کرد باند بازی رفیق گرایی ووووو نمونه مسئولین بانک مرکزی بازداشت شده ودادگاهای که الان برگزار میشود وگرنه وظیفه همه ما این است پشت سر اقا امام خامنه ای حامی دولت باشیم جلوتر نرویم لذا ضمن احترام به نظر شما بزرگوار خود رای دولت قابل قبول نیست توی همه موارد از هسته ای تا ...یا حق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi