شناسه خبر : 66068
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف بی‌سابقه رژیم صهیونیستی

خسارت‌های سنگین موشک‌های مقاومت در جنگ اخیر

صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی برای اولین بار حجم خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌ها و خودروها در شهرها و شهرک‌های صهیونیستی در جنگ دو روزه غزه را تشریح کرده است. صهیونیست‌ها در‌باره تلفات جانی اما گزارش دقیقی منتشر نمی‌کنند!

رژیم صهیونیستی برای اولین بار به حجم خسارت‌های وارد شده به شهرهای فلسطین‌اشغالی در پی پاسخ موشکی مقاومت در جنگ دو روزه هفته گذشته اذعان کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی در گزارش خود تصریح کرده، شهرهای «اشدود و عسقلان» شاهد بیشترین حجم خسارت هستند؛ در‌اشدود 166 ساختمان و 90 خودرو و در عسقلان 182 ساختمان و 50 خودرو خسارت‌دیده‌اند.
به گزارش فارس، در ادامه این گزارش آمده: «شهرک‌های صهیونیستی مانند «کریات گات و سدیروت» و دیگر شهرک‌های مجاور با نوار غزه نیز شاهد خسارت به 130 ساختمان و آسیب دیدگی ده‌ها خودرو در پی پاسخ راکتی مقاومت بوده است.» صندوق برآورد خسارت اداره مالیات رژیم صهیونیستی گفته در روزهای گذشته 754 درخواست برای دریافت خسارت منازل آسیب‌دیده داشته که بیشتر آنها مربوط به‌اشدود و عسقلان بود. بر اساس این گزارش، 10 خانواده که منازلشان به دلیل موشک‌ها آسیب دیده بوده به هتل منتقل شده یا اینکه منزلی جایگزین برای آنها در نظر گرفته شده است. اعلام این خسارات در حالی است که پیش از این حماس اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی اگر جرات دارد میزان تلفات خود را منتشر کند.
صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک 690 موشک پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و پس از دو روز جنگ، آرامش این منطقه را فرا گرفت. در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» گزارش شده است. صهیونیست‌ها درباره تلفات خود می‌گویند گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت فلسطین‌اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار اسرائیلی کشته و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شده است. به اعتقاد کارشناسان با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی همیشه آمار تلفات خود را پنهان کرده، به احتمال زیاد، این آمار نیز بسیار کمتر از آمار واقعی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi