شناسه خبر : 66075
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کارشناس حامی برجام: باید به قبل از برجام برگردیم

یک حامی برجام با اشاره به در محاق رفتن این توافق می‌گوید سرانجام مذاکره دوباره با آمریکا هم مثل برجام خواهد شد.
حسن بهشتی‌پور که از حامیان دوآتشه برجام به‌شمار می‌رفت، در گفت‌وگو با «الف» اظهار داشت: به‌طور کلی اقدام ایران و کاهش تعهداتش در برجام اقدام خوب و مناسبی بود، چرا که بالاخره ایران باید از یک جایی شروع می‌کرد و باکاهش این تعهدات، آدرس خوبی به غربی‌ها داد که اگر شما به تعهدات خود در برجام پایبند نباشید، ایران هم پایبند نخواهد ماند و کاهش تعهدات خود را از جمله مدرن‌سازی آب سنگین اراک و افزایش سطح غنی‌سازی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
البته ایران باید زودتر و بعد از بدعهدی غربی‌ها دست به چنین اقدامی می‌زد؛ به‌هرحال ایران گام اول را انجام داده و اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، گام دوم را اجرایی خواهد کرد. ایران باید از بسیاری از تعهدات خود در برجام بکاهد.وی گفت: باید به طرف مقابل فهماند که اهرم تحریم کارایی لازم را برای آنها نداشته است.
این کارشناس سیاسی درباره واکنش اروپا می‌گوید: واقعیت این است که اروپایی‌ها عملا نمی‌توانند در مورد تعهداتشان در برجام اقدامی انجام دهند، چرا که آنها درگیر سیستم آمریکا بوده و بدون آنها نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. از ابتدا هم مشخص بود که اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تعهدات خودش در برجام را اجرایی کند و تمام سیستم آنها به آمریکایی‌ها گره خورده است، لذا بعید به‌نظر می‌رسد که کاری انجام دهند و ما باید به همان قبل از برجام یعنی سال 91 برگردیم.
وی همچنین درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره گفت: ترامپ می‌گوید ما زمانی با ایران مذاکره می‌کنیم که آنها غنی‌سازی را کنار بگذارند، برد موشک‌هایشان را به زیر 300 کیلومتر برسانند و از منطقه خارج شوند؛ آن زمان با ایران مذاکره خواهیم کرد. جمهوری اسلامی هم بارها اعلام کرده که مذاکره نخواهد کرد، زیرا آنها قابل اعتماد نیستند و دوباره سرانجام این مذاکره هم همانند برجام خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi