شناسه خبر : 66076
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 , 11:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترامپ با دعوت ایران به مذاکره کمدی بازی می‌کند


روزنامه رأی ‌الیوم، رویکرد ترامپ در مقابل ایران را نمایش کمدی توصیف کرد.
این روزنامه نوشت: رئیس‌جمهور ایالات متحده ایران را یک تهدید جدی می‌داند که برای مقابله با آن، ناو خود را به خلیج فارس اعزام کرده است. در این میان، ترامپ جمهوری اسلامی را به مذاکره هم دعوت می‌کند!
رئیس‌جمهور آمریکا بدون شک تلاش می‌کند از موضع قدرت صحبت کند، به همین دلیل است که از لفظ هرگز در مورد احتمال در گرفتن جنگ بین ایران و آمریکا استفاده نمی‌کند. اما اینگونه سخن گفتن، مناسب کسی نیست که از پیروزی در جنگ مطمئن است. چگونه است که رئیس‌جمهور یک دولت قدرتمند ناو خود را به منطقه اعزام می‌کند، اما همزمان درخواست مذاکره می‌کند؟! گویی که هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نگرفته و منتهی به یک توافق هسته‌ای نشده است! اما ترامپ باید در نظر داشته باشد که ایران از دو سوراخ یک بار گزیده نمی‌شود و تن به مذاکره دوباره با طرفی که به تعهدات خود پایبند نیست، نمی‌دهد.
نقطه اوج این کمدی سیاسی آن است که ترامپ به صراحت اعلام می‌کند که ایرانی‌ها به توصیه جان کری حاضر به مذاکره با دولت او نیستند!
به گزارش انتخاب، این روزنامه می‌افزاید: مسئله جالب توجه در این تنش‌زایی آمریکا یا بهتر بگوییم، در این عقب‌نشینی، که هرگز به جنگ ختم نخواهد شد، استفاده از زبان هراس‌افکنی در بین رسانه‌های برخی دولت‌های عربی خلیج فارس است که به نحوی در این باره گزارش می‌دهند که لحن آن‌ها به نوید نزدیک‌تر است تا ترس و هشدار! گویا به مردم خود نوید آغاز جنگی علیه ایران را می‌دهند. در این جا، دو سؤال مطرح می‌شود؛ آیا دولت‌های خلیج فارس اطمینان دارند که این هراس‌افکنی موجب نابودی ایران از طریق نظامی می‌شود؟ آیا ممکن است این جنگ به نحوی پیش رود که به این دولت‌های عربی خسارتی وارد نشود؟ باید به این دولت‌ها یادآوری کنیم که پایگاه‌های آمریکا در خاک آن‌ها مستقر است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi