شناسه خبر : 66088
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 , 13:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشنهاد نماینده مجلس به دولت دوازدهم:

ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری

یکی از مسائل مهم که دغدغه ایثارگران می باشد این است که باید شفافیت جامعی در قوانین تصویب شده مجلس در حوزه ایثارگری باشد تا در اجرا به مشکل برخورد نکند...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثاررگی را نیاز مبرم جامعه ایثارگری دانست و خواستار پیگیری موضوع از سوی دولت و بنیاد شهید شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "زهرا سعیدی" نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم شفافیت برخی از قوانین در کشور و به خصوص در حوزه ایثارگری، آشنایی قشر ایثارگر با قوانین جامعه هدف را ضرورت اساسی دانست و تاکید کرد در صورت ایجاد این سامانه از بسیاری از دغدغه های آنان در حوزه قوانین ایثارگری کاسته خواهد شد.

عضو محمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس دهم ادامه داد: من فکر می کنم یکی از مسائل مهم که دغدغه ایثارگران می باشد این است که باید شفافیت جامعی در قوانین تصویب شده مجلس در حوزه ایثارگری باشد تا در اجرا به مشکل برخورد نکند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس و دولتمردان در تصویب و اجرای قوانین ایثارگران این موضوع را مورد توجه قرار دهند که آیا قانونی که ملزم به تصویب و اجرای آن هستند، قابلیت اجرا دارد؟ موانع آن چیست و قابل تطبیق با بحث های بودجه ای کشور است یا نه؟

نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من ایجاد یک سامانه شفافیت برای اینکه ایثارگران محترم بتوانند از وضعیت آخرین مصوبات قانونی، اصلاحات آن، آئین نامه ها، نحوه اجرا، موانع و ... مطلع شوند در شرایط فعلی بسیار ضروری به نظر می رسد.

سعیدی با اشاره به دغدغه های جامعه ایثارگری و مطالبات و مشکلات آنها خاطرنشان کرد: مسلما با ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری، بسیاری از دغدغه های قانونی جامعه ایثارگری به حداقل می رسد و این قشر زحمتکش و فداکار جامعه حداقل با موانع اجرایی قوانین حوزه خود آشنا می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبات قانونی حوزه ایثارگری متذکر شد: با وجود اینکه مجلس دهم در حوزه قوانین ایثارگری مانند بیمه تکمیلی، دارو، درمان، اشتغال فرزندان ایثارگران مصوبات خوبی را داشته است، اما متاسفانه در حال حاضر برخی از مسائل گریبانگیر همه اقشار جامعه است و یکی از دغدغه های اصلی حفظ اشتغال موجود است و مردم عزیز کشورمان شرایط اقتصادی کشور را درک می کنند، اما منکر این قضیه نمی‌توان شد که ما از قشر عزیز ایثارگر کوتاهی و منکر ایثارگری های آنان شویم.

جوان ترین نماینده مجلس دهم تصریح کرد: قصد این نیست که دیواری میان این قشر و سایر جامعه کشیده شود اما دولتمردان موظف هستند حداقل های شرایط معیشت را برای ایثارگران فراهم کنند.

وی با اشاره به بحث اعاده به کار ایثارگران متذکر شد: ما در بسیاری از موارد ملاحظه می کنیم که دغدغه ها و عدم شفافیت هایی وجود دارد که در حوزه بیمه، دارو و درمان نمود بیشتری دارد که به نظر من باید دولت آنها را به عنوان اولویت های خود برای جامعه ایثارگری قرار دهد و هزینه هایی که این قشر پرداخت می کند به خاطر دفاع از ناموس و خاک کشور بوده و روا نیست که دغدغه ای برای دارو، درمان و معیشت داشته باشد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با تشکر از نماینده محترم
ولی قوانین شفاف است و نیازی به سامانه شفافیت ندارد بلکه نیاز مند یک ساختار درستی است که بتواند بر اجرای درست قوانین نظارت کند و این خصوصیت در بنیاد دیده نمی شود .
نمایندگان همگی باید تلاش کنند که اول بنیاد تبدیل به وزارتخانه ای پاسخ و فعال شود.
سلام احسنت بر بانوی انقلابی خدا قوت وممنون اما این شفافیت قوانین که فرمودید رهبری در دیدارهای متعدد به نمایندگان تذکر داده اما باز هم در زمان تصویب قوانین در مجلس انگونه که باید وشاید نمایندگان حضور فعالی در این زمینه از خود نشان نمیدهند
قوانین که به نفع ایثار گران تصویب میشود چرا به هنگام اجرا اینقدر به چالش کشیده می شوند؟چرا؟چرا؟چرا؟واقعا چرا........
نان خشک کپک زده نخورده اند. سرمای۲۰درجه زیر صفر کردستان را حس نکرده اند، ۷۲ ساعت بی حرکت در نیم متر مربع جا شبها را به صبح و صبح ها را به شب سر نکرده اند، با حلب روغن نباتی آب گرم کردن و حمام کردن را درون چادر در سرمای جان سوز ارتفاعات گرده رش عراق را تجربه نکرده اند، یک شب تا به صبح را در آغوش سه شهید نخوابیده اند، و... حالا یک مقطع تحصیلی می خواهند بدهند هزار و یک بهانه می آورند. وای اگر خدای نکرده جنگ بشود.ببینیم که هرکدام به سوراخی بخزند.
سلام این مسئولین ما خوب بلدن قاتون دور بزنن قانون ی مقطع بالاتر رزمندگا ن به صراحت روشن واضع بود وخودشان هم میدانستن ولی عمدا سنگ انداخت وحق بسیاری از رزمندگان ضایع کردن وماها منتظر واخر هم اکثرا بهمن واسفند ۹۷ بازنشسته کردن ما از حق قانونی خود نمی گذریم این ظلم وتبعیض قابل بخشش نیست مارو باز گردانن وگر نه ظلم روشن واشکار در حق رزمندگان داوطب می باشد
شعار
کشک
دوغ
برای ایثارگر ماهیت همه شما روشن است
سلام هیچ قانوتی را عمل نمیکنن قانون به صراحت روشن وواضع وخودشان هم می دانستن منظور قانونگذار چه بوده بخدا عمدا سنگ انداختن وباعث نارضایتی وتبعیض در حق رزمندگان داوطلب شدن مسئولین اگر امروز مارزمندگان مانند مردگان دستم از دنیا کوتا ه کردین بدانید دست شما درقیامت کوتاه خواهد شد وعمدا باعث ازار وبی عدالتی در ابن زمانه سخت قانونی را که برایمان اجرا کردین ی مقطع بالاتر لغو نموده وما را بازنشسته کردن استفساریه دستود کار مجلس بوده بازنشستمان کردین حالا با تصویب استفساریه دوباره اجرا شده درحق ما ظلم نکنید مارا باز گردانید این ظلم در حق ما قابل بخشش نیست
ضمن تقدیر وتشکر از سرکار خانم سعیدی نماینده محترم شهرستان مبارکه استان اصفهان پیشنهاد شما منطقی وحامع وکامل است به خاطر اینکه بیشتر مصوبات وقوانین ایثار گران در برنامه ششم که در مجلس تصویب وبه تایید شورای محترم نگهبان رسیده توسط دولت اجرا نمی شود ! از جمله 1- اعطای 5درصد جانبازی به مجروهین فاقد پرونده بالینی 2- اعطای وام مسکن به رزمنده گان شش ماه به بالا 3- تخفیف شهریه 30 درصدی به همسران ورزمنده گان شش ماه به بالا وجانبازان زیر 25 درصد 4 - تخفیف حمل ونقل شهری ریلی وهوایی 5- عدم اجرای خرید خدمت فرزند رزمنده گان شش ماه به بالا در صورتیکه برای فرارییان وغایبان خارج وداخل کشور هر سال این امر اجرا می شود و..............
با با سر کارید بیخیال باشید که حاج خانم به فکر دور بعد است جو گیر نشوید
لطفا رای پایین را در سایت خودتان به عنوان خبر درج کنید
رأی هیأت عمومی
بـه موجب بند (ث) مـاده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مقرر شده: دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادتهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر بیست و پنج درصد جانبازی و آزادگان با کمتر از شش ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان، به ارائه برخی تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی اقدام نماید که بهره مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار در یک واحد مسکونی از جمله موارد آن می باشد، بنابراین بند 2-5 بخشنامه شماره 100؍30؍25805؍96-7؍5؍1396 وزیر نیرو که بر اساس آن معافیت از پرداخت هزینه انشعاب برق به جانبازان با درصد جانبازی بیست و پنج درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده معظم شهدا اختصاص یافته و رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و جانبازان زیر بیست و پنج درصد جانبازی را در شمول این معافیت قرار نداده، دامنه شمول حکم قانونگذار را محدود کرده است. به همین جهت بند 2-5 بخشنامه مورد شکایت مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات وزارت نیرو وضع شده و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می شود.

مرتضی علی اشراقی- معاون قضایی دیوان عدالت اداری

شفاف سازی یک بحث است واجرای قانون بحث مهمتر!!!
سرکار خانم نماینده قانون تصویب وبه تایید شورای محترم نگهبان رسیده نظارت انجام نمیگیره برای اجرا باز آن وظیفه مجلسه که نظارت کنه واز دولت بخواهد پاسخگو باشه که چرا این همه قانون مربوط به ایثارگران را بیش از سه سال از عمر برنامه ششم می گذره واجرا نمی کنه !
باسلام.درودبرزمندگان.جانبازان.عزیز.عزیزان .اینهاهمش.تظاهوره.اول.وقت.انتخابات.نزدیکه.دوم.مگرهمچنین.چیزی.مگرممکنه .مجلس.قانون.تصویب.کنددولت.اجرانکند چرابرای.اجرانکردن .کارهای.دیگروزی روبه.مجلس.احضارمیکنندولی.برای.اجرانکردن .قانون.برای.ماسوختگان.کسی.پاسخ.گونیست .چرمگرماچه.گناهی.کردیم.الان32جنگ .تمام.شده.اینها تازه.بفکر قانون.افتادن. چرامارابازی.میدن.مگرمیشودسال92قانون.تصویب.شود سال98اجرانشودیکی.میگه.قیمت.نفت.اون.موقع.اومده .پایین. بخاطراون.قانون.اجرانشده .چراتاکیی .ماشرمنده.زن.بچه.مون.باشیم.ماگناه.کاریم .یازن.بچه.مون.اقای.ریس.جمهور.اگراون.موقع.به.جبهه. تشریف.میبردی. گرماسرما گرسنگی.تشنگی.میکشیدی.باپای.پیاده.دهاکیلومترپیاده.میرفتی. الان.بدون.تصویب.قانون.حقوحقوق.مارامیدادی.بخدا رزمنده.داریم.بخاطرنداشتن .پول.پیش.خانه.توی.خرابیی.زندگی.میکندفکرنمیکنم.هیچ.یک .ازشماهاتوروزروشن.جرعت.کنیدبرید.داخل.خرابه. ایاعدالت.اینه.چرابرای. کارمندان. هرساله.افزایش .حقوق.سبد کالا.بیمه.تکمیلی .وام.مسکن.وام.خریدخودرو.وام.لوازم.منزل.چرابرای.اونهاهمه.چیزهست.ولی.برای.ماهیچی.نیست.اقای.روحانی .وکابینه.محترم.چرازیربار حقوق.رزمندگان.نمیرویدبرای. افزایش.حقوق.کارمندان.برای.شمابارمالی.نداردولی.برای.ماسوختگان .بارمالی. داردخدایابدادماسوختگان.برس.الان.سه.ماهه.کرایه.منزل.ندادم.خدایاچکارکنم.نداری.بیکاری .مستاجری .مریضی.خدایابخاطراین.ماه .عزیزبدادمابرس .بغیرازتوپناهی.نداریم.به. امیدروزی .کرایه.منزلموپرداخت.کنم.یه.نفس.راحتی.بکشم.یک.شب.راحت.بخوابم.طلب.کارنیادجلودرب.منزلم.یاحق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi