شناسه خبر : 66111
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا سامانه شفافیت ضروری است؟

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد سامانه جامع شفافیت قوانین ایثارگری در کشور تاکید کرد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد سامانه جامع شفافیت قوانین ایثارگری در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی در حاشیه جلسه علنی مجلس با انتقاد از پراکندگی قوانین ایثارگری و لزوم شفافیت در اطلاع رسانی شفاف به جامعه هدف تاکید کرد: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون برنامه ششم توسعه در بخش قوانین ایثارگری این موضوع را مدنظر خود قرار داده و دولت و بنیاد شهید را موظف به آن کرده اند.

 

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در قانون برنامه ششم، دولت را به شفافیت در اطلاع رسانی به جامعه هدف و همچنین در مورد دریافت ها موظف کردیم، که از جمله آن اعلام دریافت های خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان  است که در آن سامانه باید ثبت و اطلاع رسانی شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات مجلس، کلیه تصمیمات و برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران باید شفاف سازی شده و به اطلاع مردم و جامعه ایثارگری برسد، تا همگان بدانند که چه وضعیتی از لحاظ قوانین و دریافت ها وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به وضعیت معیشتی جامعه هدف متذکر شد: متاسفانه در شرایط فعلی، دریافتی مدیران برخی از دستگاه های دولتی به گونه ای است که با حقوق آنها می توان حداقل معیشت تعداد قابل توجهی از جامعه ایثارگری را تامین کرد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی سامانه شفافیت قوانین ایثارگری علاوه بر ایجاد تعادل در جامعه می تواند عدالت را در جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی اظهار داشت: بنیاد شهید باید با شرایط و وضعیت روز خود را چابک و قوانینی که در کشور به تصویب می رسد را در حوزه ایثارگری اجرایی و دنبال کند و در صورتی که قانون یا مصوبه ای دارای موانع اجرایی باشد آن را به طور شفاف اطلاع رسانی کند.

نماینده دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در شرایط حاضر برخی از افراد از چندین جا حقوق و مزایایی دریافت می کنند درحالی که حقوق و مستمری ناچیز ایثارگران ما کاملا شفاف و مشخص است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
حاج آقا خدا بهت خیر بده ی مقطع رزمندگان همه مسئولین خوب می دانستن منظور قانونگزار مادی واجتماعی چه بوده وبخدا حق اکثر رزمندگان ضایع کردن وباعث شدن در این اوضاع نابسامان بازنشیته کنن وباعث ظلم وبی عدالتی ووسرگرانی رزمندگان شدن از جنابعالی استدعا داریم پیگیر باشید ونگذارید در حق ما ظلم شود وبتوانیم باز گردیم سپاسگزارم
جاج آقا نوروزی شمارا به حرمت خون شهیدان رزمندگان بازنشسته طی چند ماه گذشته که قانون برایشان اجرا شده بود لغو وبازنشسته کردن را باز گردانید بخدا سر گردانیم آیتده فدزندان وخدمت صادقانه ی مارا نابود نکنید
سلام
ایثارگر نماها برای دور زدن قانون و دریافت های نجومی راهی می یابند
و با شرعیات انرا تطهیر می کنند
حاج آقا تو را به شهید این ماه یک نامه به رهبری بنویسید و بگویید نوبخت به رزمندگان و جانبازان معسر مضطر فاقد شغل 600 ت صدقه میده وقانون حداقل را اجرا نمیکنه تا با امر ولایی ایشان تا مجاهدان راه از فلاکت نجات پیدا کنند
سلام علیکم
پیشنهادخوب،بجا،حق وقانونی ست!اما،نه فقط دربنیادشهید،،،بلکه دربدنه ی دولت وحتی دراصل حاکمیت اجرانمیشود!!!شک نکنیدازشفاف سازی میترسند!!! مثال:چرامتن قراردادهای بنیادبابیمه های تکمیلی شفاف سازی نمیشودوحتی بنیادمیتواندمتن قراردادبیمه ای راکپی کندوبه جامعه هدف بدهدوهزینه کپی راازمتقاضیان دریافت کند!!!چرابنیاداین کاررانمیکند؟!چونکه قراردادهاخوب بسته میشود،،،اماخوب اجرانمیشود!!!!!!!و.......
یکی از کارهای خوب دوره دکتر احمدی نژاد این بوده که همه حقوق ها از یک منبع یعنی خزانه واریز می شود . بنابراین با داشتن کد ملی همه حقوق ها شفاف است .
ولی واجب تر از هرکاری همان پیگیری تفکیک پست رئیس بنیاد با نمایندگی ولی فقیه و تبدیل بنیاد به وزارتخانه است
در دوره ایشان جناب فروزنده بیسار انسان با کفاتیت وارزشی بود .سال 88 خدمات کشوری را اجرا کرد حقوق ها بسیار چشمگیر بالا رفت .
تورم رو صحیح اعلام میکرد .
گرانی کمتر بود .قدرت خرید بیشتر بود .
هر
سلام بر تمامی خانواده شهدا و ایثارگران بزرگوار،،،،،،،حاج اقا نوروزی شما نمایندگان فقط شعار میدهید که بنیاد کوتاهی میکند و قوانین ایثارگران را اجرا نمیکنند ،،،همش حرف میزنید همش انتقاد میکنید،،،،شما خودتان هم پیگیری نمیکنید و دنبال مشکلات ایثارگران نیستید همه میدانند که بنیاد رسیدگی نمی کند بگویید راه حل چیست اگر شما نمایندگان توانستید با اتحاد و جدیت بنیاد را مجبور کنید که صد درصد قوانین خدمات رسانی به ایثارگران را اجرا کنند انوقت میتوانید با غرور و خوشحالی شعار بدهید کار نکرده که این همه دادو بیداد ندارد،،،،اول از خودتان انتقاد کنید
( بنام خدا )
با سلام وعرض ادب
سخنان دخترمون وقتی میگم دخترمون یعنی تمامی جانبازان ایشان را به عنوان دختر خود بنامند کاملا متین وبجاست چرا برای اینکه جناب حاج آقا نوروزی فقط بلده بگه باید آقا جان شما در جایی هستید که قوانین تصویب میکنید ودست رسی به تمامی مسئولین دارید وبه حظرت آقا نیز دسترسی دارید اگر میدونید انجام نمیدهد بنیاد چرا کزارش به آقا نمینویسید مسئولی که قانون اجرا نمیکند اگر شما نتونید بازخواستش کنید پس چه کسی میتونه حاج آقا لپ کلام همتون از یه قماشید از جانبازان ورزمندگان معسر شروع کنیم با 600 هزار تومان بینی بین الله این مبلغ کفاف استخر بچه هاتون نمیکند چطور میخواهید یه خانواده با آن زندگی کنند بعد ما جانبازان چرا به بنیاد فشار نمیاورید که قوانین را اجرا کند حتما حالا بحث بودجه بمیان میارید آقا جان مسئولین قدیم بنیاد اعلام کردن پول گرفتیم به جانباز ندادیم چکارشون کردین ها ؟ حالا اگر میخواهید اون دنیا کسی جلوتون نگیره واین دنیا کسی نفرینتون نکنه به خدا آه مظلوم گیرا است همینو میگم فقط . ( اللهم اشهد انی بلغت )
با تشکر جانباز 50 درصد حالت اشتغال بنیاد
باسلام وقت بخیرمن خواستم پیگیربشم که چرا تبدیل وضعیت فرزندان جانبازازپیمانی به رسمی که قانون هم هست ازبدو استخدام الان ۴سال گذشت اجرانمیشه دروزارت نفت وزنگنه ایثارگران قبول نداره والکی گفت من بخاطرایثارگران وشهدا اومدم کوچراشعارمیدی دروغ میگی نفرت داره ازایثارگران شهدا لطفا پیگیری کنیدممنون
اقای نوروزی اگه راست می گی اول گوش این زنگنه را بگیر بیار مجلس ببین چرا قوانین ایثار گران را اجرا نمی کند
هیچ کدام از قوانین که توسط مجلس جز برنامه ششم توسعه تصویب کرده است هنوز به اجرا یی نشده است پنج درصد اعصاب و روان بعضی از وزارت خانه ها هنوز یک مقطع تحصیلی اجرا نمی کنند هیچ کس جوابگو نیست یک سازمان که جوابگو رزمندگان باشد نیست ترا به خدا یک فکر اساسی انجام دهید


با سلام
ببخشید بنده فرزند جانباز 25 درصد هستم که از سال 92 در یکی از سازمان های متبوعه وزارت علوم مشغول به کار شدم. از همان ابتدا تاکنون به صورت قراردادی هستم. چنانچه اکنون درخواست تبدیل وضعیت به رسمی قطعی بدهم و بعدا مجددا بخواهم درخواست تبدیل از کارمندی به هیات علمی دهم شرایط چگونه است. چون اینگونه بیان می شود که تبدیل وضعیت از کارمندی به هیات علمی شرایط سختی دارد. طبق کدام قانون ایثارگران می توانند از کارمند رسمی به هیات علمی در ایند؟؟
با تشکر
با سلام خدمت کلیه عزیزان .خصوصا نمایندگان فراکسیون ایثارگران. خواهشمند است در خصوص قبول ماده ۸۷ بند ر که اشعار دارد رزمندگان بیش از ۶ ماه داوطلب جبهه بسیجی میتوانند تا ۳۵ سال خدمت کنند پیگیری تا در سال جاری اجرا شود حداقل ستاد کل نیروهای مسلح که سردار بزرگوار سرلشکر باقری که توجه خاصی به نیروهای رزمنده و ارزشی دارند این قانون را در نیروهای مسلح تایید و برای اجرا به ناجا ابلاغ دارند..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi