شناسه خبر : 66140
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دویچه وله:

اروپا ۱۲ ماه نتوانست چگونه در دو ماه می‌تواند؟!


یک کارشناس آلمانی می‌گوید اروپا در دو ماه نمی‌تواند چیزی را عملی کند که در 12 ماه نتوانست.
اولیور مایر، کارشناس حوزه سیاست امنیتی از نهاد دانش و سیاست، در مصاحبه با دویچه وله گفت: ایران دلیل تصمیم خود را در مورد برخی بندها این گونه بیان کرده که «در کل خواستار نجات برجام است»، می‌گوید: «اما خروج محدود مسئله‌دار است زیر نمی‌توان همین طوری بخشی از توافق را آگاهانه کنار گذاشت. برای اینکه احتمالاً در این صورت کل توافق به سرعت زیر سؤال خواهد رفت و به ویژه مثلاً اگر توافق‌ها در مورد بخش‌های اصلی برجام رعایت نشود.
وی به خروج اورانیوم غنی شده و آب سنگین از ایران درچارچوب برجام اشاره می‌کند و معتقد است: «اگر اروپایی‌ها پیشنهاد بدهند که واردات اورانیوم و آب سنگین را از ایران به عهده می‌گیرند، به نظرم این کارساز و مفید خواهد بود. یک سیگنال و پیام پشتیبانی به ایران خواهد بود که می‌تواند مشکل نگهداری سقف تعیین شده برای ذخایر اورانیوم و آب سنگین را حل کند.»
وی در عین حال تصریح کرد: «اروپا در عرض دو ماه نمی‌تواند آنچه را که در مدت 12 ماه نتوانست انجام دهد، عملی کند. «قدرت اقتصادی آمریکا زیاد است، زیادتر از آن مقداری که اروپا بتواند خسارات ناشی از تحریمهای وضع شده از سوی آمریکا را در مدت کوتاهی جبران کند.»
مایر با اشاره به این مسئله که «ابتدا این آمریکا بود که برجام را نقض کرد و از هیچ تلاشی برای منزوی کردن ایران در بخش سیاسی، اقتصادی و نظامی و فشار بر ایران فروگذار نکرد»، معتقد است: «اما نقض برجام از سوی آمریکا توجیهی برای یک تخلف دیگر از سوی ایران در مورد برجام نیست.»(!)
این کارشناس آلمانی توضیح نداده در حالی که به اذعان خودش آمریکا از برجام خارج شده و اروپا نیز ناتوان از انجام تعهدات خویش است، ایران برای چه باید یکطرفه برجام را اجرا کند؟!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi