شناسه خبر : 66148
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 , 12:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

"صباح"، شوق برانگیز تر از "دا" !

کتاب صباح

پیش از این نیز مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت از این کتاب به عنوان اثری مکمل و حتی شوق‌انگیزتر از کتاب «دا» یاد کرده بود.

به گزارش مشرق، هر چند با عبور از ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران انتظار معمول بر این است میزان انتشار کتاب‌های تازه کم شود اما امسال روند انتشار کتاب‌های تازه در این ایام همچنان از رونق خوبی برخوردار است.

اثر جدید مظفر سالاری با عنوان «داستان‌نویسی قدم به قدم؛ گشایش داستان» یکی از همین آثار تازه منتشرشده است. این اثر که از سوی انتشارات کتاب طه روانه بازار نشر شد، تلاشی از سوی نویسنده کتاب‌های پرفروشی همچون «رؤیای نیمه‌شب» و «دعبل و زلفا» است برای آنکه با زبانی ساده و جذاب، فنون داستان‌نویسی را به مخاطب خود آموزش دهد. مطالب کتاب نیز به‌گونه‌ای ارائه شده که از هر سنی از نوجوان تا بزرگسال می‌تواند مخاطب این کتاب باشد. اثر تازه سالاری از ۱۶ قسمت تشکیل شده که عناوین بخشی از فصل‌های آن عبارت است از «گام نخست»، «گشایش با زمینه‌ای جذاب»، «نقطه عطف»، «گشایش با گفت‌وگو»، «گشایش مرکب»، «گشایش با تعلیق»، «گشایش با نمای بسته»، «گشایش با فضا»، «تصویری و ساده بودن شروع داستان»، «با جمله‌های کوتاه، ساده و رسا شروع کنید»، «ضرب‌آهنگ در گشایش»، «گشایش و نوع داستان».

خبر دیگر اینکه کتاب «ردپای اشراف» نوشته عبدالرحیم پیرسته انوشه توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد. نویسنده کتاب در این اثر، سیری در زندگی اشراف و زرسالاران تاریخ را ارائه کرده است؛ کسانی که با قدرت و نفوذشان، با انبیای الهی و صالحان مخالفت کردند و سعی و تلاش‌شان را بر این گذاشتند تا ندای توحید از ناحیه انبیا و ائمه معصوم به گوش مردم، بویژه مستضعفان جامعه نرسد.

اما از جمله خبرهای دیگر درباره تازه‌های نشر، مربوط به انتشارات سوره‌مهر است. این ناشر کتاب «صباح» شامل خاطرات خانم صباح وطن‌خواه را بتازگی روانه بازار کتاب کرده است. این کتاب به کوشش فاطمه دوست‌کامی تدوین شده است و به گفته وی در مقدمه کتاب حاصل ۲۰۰ ساعت مصاحبه با وطن‌خواه است.

صباح وطن‌خواه از زنان امدادگر فعال در شهرهای آبادان و خرمشهر است که در جریان اشغال خرمشهر و نیز مقاومت مردمی در مقابل اشغال نقش‌آفرینی داشته است. این کتاب در ۳۰ فصل نوشته شده است و حجمی بالغ بر ۶۰۰ صفحه دارد. پیش از این نیز مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت از این کتاب به عنوان اثری مکمل و حتی شوق‌انگیزتر از کتاب «دا» یاد کرده بود.

سوره مهر این اثر تازه را با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر کرده است. همچنین «پنج رئیس کوتوله» اثر دیگر این انتشارات است که بتازگی روانه بازار نشر شده است. این رمان نوشته مهدی میرکیایی برای گروه نوجوان است که بتازگی توسط حوزه هنری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. میرکیایی، نویسنده این کتاب درباره ویژگی ادبیات نوجوان نیز اظهار داشت: «ادبیات کودک و نوجوان یک تفاوت ماهوی با ادبیات بزرگسال دارد؛ یعنی در بسیاری از اوقات شما گریزی از این ندارید که در ادبیات کودک و نوجوان پند ادبیات تعلیمی هم بدهید، یعنی فضا و اثر شما باید دارای پیامی برای مخاطب باشد که در گونه ادبیات تعلیمی قرار گرفته است». این کتاب با قیمت ۱۵,۰۰۰ تومان و با نشان مهرک توسط سوره مهر منتشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi