شناسه خبر : 66152
پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دمی با شهید ادب

معرفی شهدای استان سمنان (64)

شهید ادب: یاد خدا چراغ راه سعادت است

سمنان- ایرنا- شهید محمود ادب یکی از شهدای دفاع مقدس استان سمنان در بخشی از وصیتنامه خود، با تاکید بر اقامه نماز اول وقت و خواندن دعا، اظهار داشت: صبر، تحمل و خوشبختی دنیا و آخرت در گروه یاد خدا بودن است.

به گزارش ایرنا، شهید ادب، فرزند حسنعلی و ساره خاتون، بیست و سوم فروردین در شهرستان سمنان در خانواده ای مومن متولد شد و در دامان مادر و پدری عفیف رشد یافت.
این شهید والامقام، به واسطه خوش خلقی و اخلاق نیکو شهره بود و همواره در تلاش برای کمک و شادکردن دل دیگران بود و همیشه نیز در صف اول نماز جماعت حضور داشت.
این شهید بزرگوار تا پایان دوره ابتدایی بیشتر درس نخواند، اما با تلاش، اخلاق و پشتکاری که داشت یکی از کاسب کاران موفق و قابل وثوق شهر سمنان بود.
شهید ادب، در نشست های سیاسی و مذهبی شرکت می کرد و در راهپیمایی علیه رژیم ستم گر حضور پرنگ داشت.
این شهید والامقام اولین برای دفاع از خاک وطن از عشق به خانواده و فرزند دست کشید و به عنوان نیروی بسیجی از طرف سپاه تهران لشکر27 گردان زرهی به جبهه های جنگ اعزام شد و به عنوان نیروی تدارکات به ایفای نقش پرداخت.
شهید ادب پس از یک ماه و 24 روز حضور در میدان نبرد حق علیه باطل سرانجام در بیست و چهارم بهمن 1364در عملیات غرور آفرین والفجر هشت در منطقه فاو عراق در اثر اصابت ترکش به بدن به قافله سالار شهیدان پیوست.
این شهید جلیل القدر، در بخشی از وصیت نامه خود گفته است: مساجد را خالی و خود را از دعا محروم نکنید، چرا که خداوند در قرآن کریم فرموده است: بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را .
شهید ادب در ادامه وصیت نامه خود ابراز داشته است: شهادت کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به لقاءالله است که نصیب همه کس نمی‌شود، چرا که شهادت و خشنود کردن خدا لیاقت می‌خواهد و لازمه هجرت به‌سوی خدا دست کشیدن از همه زیبایی‌ها و از همه دوست‌داشتنی‌ها و لذت‌های دنیوی است.
پیکر مطهر این شهید که همواره در آرزوی شهادت در راه خدا و دفاع از خاک وطن بود، در زادگاهش در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) شهر سمنان به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می پردازد.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi