شناسه خبر : 66177
جمعه 27 ارديبهشت 1398 , 16:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین کار موسیقیایی در مقام شهدای مدافع حرم مازندران

رونمایی نخستین کار موسیقیایی در مقام والای شهدای مدافع حرم مازندران

 

 مدیرکل صدا وسیمای مازندران گفت: نخستین کار موسیقیایی در قالب ( ارکسترال) در مقام بالای شهدای مدافع حرم ساخته و در شب سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در سالن جمعیت هلال‌احمر استان با حضور خانواده شهدا مدافع حرم و مسؤولان استانی رونمایی خواهد شد.

به گزارش بلاغ، هادی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری، اظهار کرد: نخستین کار موسیقیایی در قالب ( ارکسترال) به رهبری سیدجمال محمدی (سرپرست گروه کایر) و  پیشنهاد اینجانب در مقام بالای شهدای مدافع حرم ساخته و در شب سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در سالن جمعیت هلال‌احمر استان با حضور خانواده شهدا مدافع حرم و مسؤولان استانی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این اثر نخستین کاری است که به شکل ارکسترال و با حضور ۵۰ نوازنده با لباس متحدالشکل متشکل از سازهای ( کلاسیک، سنتی و فولکلور ) با حضور سه خواننده پیشکسوت موسیقی استاد محمدرضا اسحاقی و پرویز سیاه‌دشتی و سید عباد محمدی با شعری از استاد وحید دانا با مضمون شعری بسیار قوی پرداخته شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران بیان کرد: سید جمال محمدی برای بهتر شدن اثر پیشه‌رو از نوازندگان خبره موسیقی کشور دعوت به همکاری کرده تا اثری ماندگار در صدا و سیما تولید شود.

ابراهیمی تصریح کرد: تمام تلاش بر این شد از نسل جوان در کنار اساتید استفاده شود تا بتوانیم جوانان امروز را با دلاوری‌های شهدای مدافع حرم آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این اثر به سه بخش توجه شده است، اضافه کرد: بخش حماسه و دلاوری‌های سربازان اسلام، نجواهای و گفت‌وگوی مادرانه و در پایان ندای پیروزی و نوید دادن راه خون شهدا و پیروزی کشور عزیزمان جز بخش‌های این اثر محسوب می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه مدت زمان این اثر ۱۵ دقیقه است، ادامه داد: تعداد افراد حاضر در این اثر حدود ۵۰ نفر از آقایان و بانوان ( کرال ) هستند.

ابراهیمی با اعلام اینکه ضبط این کار به مدت دو هفته شبانه روز به طول انجامید، افزود: این اثر می‌تواند یکی از کارهای بزرگ و ماندگار موسیقیایی استان مازندران و کشور باشد.

وی در پایان گفت: سیدجمال محمدی طی سوابق چهار دهه موسیقیایی در داخل کشور و خارج از کشور و در شبکه‌های پنج گانه صدا و سیما از این اثر به عنوان یکی از بهترین عنوان فعالیت هنری خود یاد می‌کند و در تلاش است کار دیگری را در پاسداشت از خون پاک شهدا و به‌ویژه شهدای مدافع حرم با اشعار فارسی و مازندرانی در صدا و سیمای کشور به تولید بپردازد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi