شناسه خبر : 66181
جمعه 03 خرداد 1398 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی یک مدیر بنیاد آب به آسیاب دشمن می ریزد!

در حال حاضر در بنیاد شهید تهران بزرگ وضع بدتر از آن چیزیست که می توان تصور کرد. مدیری که شاید نتواند از عهده اداره بنیاد یک شهرستان کوچک و در بهترین حالت، اداره بنیاد یک منطقه تهران برآید و اصرار بر ماندن ایشان در این منصب، آلام ایثارگران و جانبازان را دوچندان و خسران بسیاری را متوجه این قشر مظلوم و معزز می کند...

فاش نیوز - اواخر هفته گذشته تعدادی از جانبازان نخاعی مرکز توانبخشی (آسایشگاه) حضرت امام خمینی ره در اعتراض به نابسامانی های موجود در توزیع لوازم بهداشتی مصرفی و سایر موضوعات، در بنیاد شهید تهران بزرگ، واقع در میدان هفت تیر تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلاتشان شدند.

اینکه سوء مدیریت در مجموعه بنیاد شهید سال های متمادی است که ادامه دارد و جامعه ایثارگری را رنج می دهد و گاه و بیگاه تجمعاتی از این دست برای اعتراض و رفع مشکلات انجام می شود یک طرف قضیه است و آن سوی مشکل، نه تنها سوء مدیریت، که انتخاب مدیران کوچک برای مناصب بزرگ است!

هدف ما از این یادداشت بیان دغدغه ها و مشکلات ایثارگران و عدم توانایی در مدیریت و حل بدیهی ترین مشکلات جانبازان است نه سیاه نمایی و نه تخریب و البته نه نادیده گرفتن زحمت ها. مدیریت غلطی که زندگی سخت جانبازان نخاعی را سراسر با استرس و پر از رنج کرده را با هیچ منطقی نمی توان پذیرفت.

مجموعه بنیاد شهید با ساختاری سرهم بندی شده و غیرتخصصی و نیروهای انسانی ناکارآمد، بلای جان جامعه هدف، به ویژه جانبازان شده است. اما در حال حاضر در بنیاد شهید تهران بزرگ وضع بدتر از آن چیزیست که می توان تصور کرد. مدیری که شاید نتواند از عهده اداره بنیاد یک شهرستان کوچک و در بهترین حالت، اداره بنیاد یک منطقه تهران برآید و اصرار بر ماندن ایشان در این منصب، آلام ایثارگران و جانبازان را دوچندان و خسران بسیاری را متوجه این قشر مظلوم و معزز می کند، چرا باید همچنان باشد و وقت و اعصاب بسیاری از ایثارگران را تلف کند؟!

البته شکی نیست که این معضل تابعی است از وضعیت مدیریت کلان بنیاد که انتخاب مدیرانی مانند مدیرکل بنیاد تهران بزرگ نیز جزئی از همان کل به حساب می آید.

در مساله بی تدبیری های مدیریتی در بنیاد همین بس که در تجمع هفته گذشته جانبازان آسایشگاه امام خمینی، جناب مدیرکل به یکی از جانبازان جسارت می کند و بجای آرام کردن معترضان، آتش بیار معرکه می شود. جانبازانی که برای احقاق حق و رسیدگی نه چندان مطلوب، بلکه در حد ضرورت خویش، به ملجاء و متولی خود مراجعه کرده اند چرا باید چنین تحقیرآمیز مورد اهانت قرار گیرند؟

پس این آقایان و مدیران ارشد بنیادشهید کی می خواهند به خود بیایند؟ مفهوم مدیریت و خدمت به جامعه ایثارگران و از طرفی دریافت حقوق و مزایای آنچنانی از بیت المال به چه معناست؟ ما کشوری هستیم که هزاران شهید، جانباز و آزاده تقدیم نموده است؛ اگر این  خون های بر زمین ریخته برای اقتدار نظام را هم در نظر نگیریم، فردای قیامت به خداوند و شهیدان این مرز و بوم چه پاسخی خواهید داد؟

به تعبیر پیامبر اکرم صلوات الله علیه که فرموده اند: حاسِبوا قبل اَن تُحاسِبوا ( آیا بهتر نیست به حساب خود برسیم پیش از آنکه به حسابمان برسند!).

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
ایشان مدیرنیستند که برای دوروز بیشترریاست به هرذلتی تن میدهد شهیدی افرادناتوان رادور خودش جمع کرده افراد لایق باایشان کارنمیکنند
آخر تا به کی جامعه ایثارگران حرمت داری کنند و سکوت پیشه کنند؟
شما تصور کنید در بنیاد شهید مرکز این همه بی عدالتی میشود و جانبازان و ایثارگران دست به حرکات محدود و خود جوش می زنند ، در شعبات بنیاد سراسر کشور چه وضعیت اسفباری داریم که صدای آن دسته ایثارگر به گوش هیچیک از مقامات نمیرسد.
پس از تجمع در بنیاد شهید مرکز ایثارگران چه جوابی گرفتند؟ آیا صرف ایراد چند قول و قرار یک مدیر کفایت می کند؟
پس از اینکه در این 2 یا 3 سال که به همت خود جانبازان (جبهه جانبازان انقلاب اسلامی) تشکیل شد ، امیدوار بودیم این انجمن بتواند صدای جانبازانی که صدایی برای فریاد کشیدن نداشتند ، باشد.
اما متاسفانه بنیاد این تشکل را جدی نگرفت و همچنان بدون توجه به اعتراضات به حق و قانونی جانبازان ، به مسیر غلط خود ادامه داد.
متاسفانه بنیاد شهید آقای شهیدی و دولت آقای روحانی هیچ راهکاری برای برطرف کردن و تعامل با جامعه ایثارگری برنداشتند و گویا در ادامه کار باید شاهد همین منوال باشیم.
فراموش نکنید که خانواده و جامعه بزرگ ایثارگران کشور را نمی توان به راحتی نادیده گرفت ، آنان پتانسیل بزرگی دارند که بواسطه داشتن پست های حساس دولتی و سرمایه گذاری انبوه در زیر بنای اقتصادی کشور اگر روزی احساس شود که دیگر امیدی به توجه دولت و بنیاد شهید برای رفع معضلات و مشکلات جامعه هدف ایثارگران وجود ندارد و آنان یکدست و یکپارچه وارد میدان شوند ، بی شک بازنده این معرکه نبوده و نخواهند بود.
به همین دلیل برای چندمین بار متوالی تذکر می دهیم ، از قول و قرار های بیهوده دست برداشته و گام های اساسی و عملی طبق فرامین حضرت امام (ره) و حضرت آقا انجام دهند.
امیدواریم هر چه زودتر شاهد مرتفع شدن مشکلات باشیم
هرکسی کاری رابپذیرد که توان انجام آن راندارد خاین هست بنیادتهران محل اختلاس ودزدی شده است افراد منحرف سکاندار شده اند بایدتقاص بدهند
ازروزی که شهیدی آمده جز بدبختی چیزی ندیدیم مدیران سالم وتوانمند دراستانها ومرکز برکنار وافراد متملق وبادمجان دور بشقاب چین مصدرکار قرارگرفتند وخون به دل ایثارگران کردند خدازروحانی بهد خاطر این کارش نگذرد
مدیری که درگیلان نمره منفی داشت وبعدش درقزوین مدیرشدودرشهرستان تهران آنهم باسفارس یکی ازمعاونین بنیادکشوروحالادراستان تهران !حال تاآخرش رابرید.عاقبت مدیران توسعه شده ولانتخاب شده چه انتظارمیشودداشت؟! فاش نیوزلطفاتحقیق بفرمایید.التماس دعا.
چرا به 30هزار صفحه تخلفات بنیاد رسیدگی نمی شود و هنوز در کمیسوین اصل 90خاک می خورد؟
چرا قوه قضا ورود پیدا نمی کند ؟
درزمان مدیریت نصیری شهرری محل اختلاس ودزدی بود وایشان عرضه برخوردنداشتند حالا درتهران نیز همین رویه ادامه دارد راستی تکلیف خانه ها که ازامال بنیاد درتهرانپارس به کارمندهای غیر ایثارگرداده بودندچه شد//////
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi