شناسه خبر : 66198
شنبه 28 ارديبهشت 1398 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حق پرستاری جانبازان ۷۰درصد پرداخت می‌شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آمده است حق پرستاری حدود یک هزار و 200 جانباز بالای 70درصد که در ماه فروردین به حساب آن ها پرداخت نشده بود، تا پایان اردیبهشت ماه به حساب آن ها واریز می شود.

محمود پاکدل روز شنبه در پاسخ به این سوال که اعتراضاتی وجود دارد که 50 هزار تومان از حقوق برخی از ایثارگران کسر شده و حق پرستاری برخی از ایثارگران نیز قطع شده است، افزود: این موضوع صحت ندارد بلکه موضوع نیم کای حق پرستاری بوده است.
وی اضافه کرد: بنیادشهید در بهمن و اسفند پرداخت این نیم کای خانواده های جانبازان را پرداخت کرده بود که در فروردین ماه از سیستم حقوق دستمزد که از سیستم سجایا (سامانه جمع آوری اطلاعات ایثارگران) اطلاعات می گرفت، این نیم کا حذف شد که در اردیبهشت ماه دوباره پرداخت می شود.
طبق آمار، شمار پدران شهدا 49 هزار و 572 نفر و مادران شهیدان 106 هزار و 391 نفر است.
پاکدل ادامه داد: نیم کا معادل حق پرستاری والدین شهدا و جانبازان 50 درصد حداقل حقوق طبق قانون کار است که بنیادشهید این مبلغ را به این خانواده ها پرداخت می کند.
پاکدل افزود: مجموع پرداختی های بنیادشهید بابت حق پرستاری حدود 53 هزار نفر است که یک هزار و 200 نفر از جانبازان که عمدتا جانبازان بالای 70 درصد ، حق پرستاری دریافت نکرده بودند که اکنون این مورد اصلاح شده است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیادشهید گفت: معوقه حق پرستاری مربوط به فروردین این خانواده ها نیز تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت می شود. موضوعی تحت عنوان کسر 50 هزار تومان از حقوق خانواده های شهدا و جانبازان در فروردین ماه نیز مطرح نیست.
پاکدل ادامه داد: حقوق خانواده های شهدا و جانبازان بدون هیچ مشکلی هرماه پرداخت می شود و به طور یقین حقوق اردیبهشت این افراد بر مبنای افزایشی که از سوی دولت اعلام شده است نیز اعمال و به حساب این افراد واریز خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین مابه التفاوت افزایش حقوق خانواده های شهدا و جانبازان در ماه های فروردین و اردیبهشت، در ماه جاری پرداخت می شود.
در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، 43 هزار و 173 نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 230 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
شمار کل جانبازان کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد. 336 هزار و 282 نفر (59 درصد) جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر (41 درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
از مسئولین نظام عاجزانه تضاضا داریم به حق شهید این ماه عزیز دولت را ملزم به اجرای قانون حداقل حقوق به جانبازان زیر 25 درصد بدبخت مضطر معسر فاقد شغل کنند و مثل کمیته امدادی ها 600 ت پرداخت نکند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi