شناسه خبر : 66222
یکشنبه 29 ارديبهشت 1398 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد سردار شهید حسین املاکی

شیرمردی از سپاه پاسداران که تن دشمن بعثی را می‌لرزاند

سردار حسین املاکی لاله‌ای است که درنهم فروردین ماه از روزهای زیبای بهار در دوران جنگ و درگیری ایران با دشمن بعثی در ارتفاعات بانی بنوک در دل این کوه روئید. شکفتنش با شهادت زیبایش در فصل بهار آن‌قدر باشکوه بوده که عطر دل انگیزش با برپایی مجلس یادبود هر ساله فضای استان گیلان را پرمی‌کند. شهید املاکی در شهر کومله به دنیا آمد. این شهر در شهرستان لنگرود بسیار زیبا و باصفاست. در بهار شکوفه‌های درختانش فضا را بسیار زیبا جلوه می‌دهد. ریختن شکوفه‌ها زیر پای درختان با نسیم بهاری دیدنی است.

شهید املاکی سال‌هاست مفقود‌الاثر است. تنها قبری به یادش در شهرش بنا شده تا عاشقان کویش از این طریق بهتر و ملموستر بتوانند با او ارتباط معنوی برقرار کنند. او دلش بهاری بود و بهار را برای پرواز انتخاب کرد. آن‌قدر خاطرات خوب و زیبا از خود در ذهن‌ها به یادگار گذاشت که هر صاحب دلی را به وجد می‌آورد. آشنا شدن با او دل آدم را زنده‌تر و شاداب‌تر می‌کند. چون وجودش پر از ایمان به پروردگارش بود.
عضو سپاه پاسداران انقلاب بود؛ هیبت خاصی داشت و شجاعتش بی‌نظیر بود. طوری که به گفته اطرافیانش ‌اشرار از شنیدن نامش می‌ترسیدند. این ابهت و هیبت علوی تا آنجا بزرگش کرد که در جبهه‌های حق علیه باطل نیز حتی بعثی‌ها از او می‌ترسیدند؛ از اسرایی که دستگیر می‌کردند سراغش را می‌گرفتند که آیا خبری از او دارند؟
دلش به مانند لباسش خاکی بود. زمانی که به او پست فرماندهی دادند در جمع اعلام کرد مرا به عنوان فرمانده صدا نزنید! از کمک به دیگران دریغ نمی‌کرد. بدون اینکه خودش را معرفی کند به افرادی که نیاز به کمک داشتند کمک می‌کرد. بعدا می‌فهمیدند فردی که به آنها کمک کرده خود شهید املاکی بوده! این حس نوعدوستی و صمیمیت تا آنجا او را کشاند که حاضر شد از جانش بگذرد. ایثاری از این بالاتر؟! طوری که ماسک صورتش را داد به بسیجی همراهش! این ایثار مطمئنا از ایمان قلبی‌اش سرچشمه گرفت. آدم تا وقتی خالصانه برای خدا گام بردارد خداهم بزرگش می‌کند. از خاک به افلاک می‌رسد. به قول فرمایش مقام معظم رهبری «قهرمان» می‌شود. واقعا قهرمان شدن به راحتی به دست نمی‌آید. ولی اگر دلت پاک بود و فکرت خدایی، راحت می‌توانی قهرمان شوی. اصلا خدا زمینه‌های بزرگ شدنت را فراهم می‌کند. چون خودت استعدادش را داری و برایش گام برمی‌داری. یکی از رزمندگان می‌گوید پس از مفقود شدن شهید، مادرش بی‌تاب برگشتنش می‌شود. شبی در عالم خواب می‌بیند شهید آمده کنارش به مادرش می‌گوید من با امام حسین(ع) بودم ایشان به من فرمودند بیایم! مادر که متوجه این قضیه می‌شود دیگر هیچ‌وقت آرزو نمی‌کند او برگردد. به اصطلاح وقتی فهمید شهید در بهترین جایگاه قرارگرفته دلش آرام می‌گیرد. آری مردان خدا این طور حسینی می‌شوند. حسینی زندگی می‌کنند و حسینی می‌میرند و درنهایت همنشین امام حسین علیه‌السلام می‌شوند.
 آمریکا سپاه را تروریست نامیده؛ اگر این پاسداران و سپاهیان که نمونه‌ای از عضوش را توصیف کردیم تروریست هستند پس بعد از مرگشان در کنار امام حسین چه کار می‌کنند؟ هنوز هم پاسدارانی داریم که شیرمردند مثل سردار سلیمانی‌ها و یا گمنامند. دشمن بخوبی فهمیده عناصر خالص در سپاه و بسیج فراوانند. به خاطر همین کل این مجموعه را هدف قرار داده. دشمن بزرگ بداند هرچه قدر ما را درتنگنا قرار دهد ما بیشتر رشد می‌کنیم. چنانکه رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس در تنگنا بودند. کشورهای مختلفی با ایران در جنگ بودند ولی به یاری خدا و کمک خاندان پیامبر، پیروز و سربلند شدند. خون غیرت، شجاعت و استکبارستیزی همان شیر‌مردان تا ابد در رگ‌های ایرانی باقی خواهد ماند. به امید ظهور بهترین پاسدار دین و درهم کوبنده دشمنان از سراسر گیتی .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi