شناسه خبر : 66228
یکشنبه 29 ارديبهشت 1398 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادی قدس به روایت «نجبای عراق»

گروه مقاومت اسلامی عراق با عنوان جنبش نجبا و با رهبری شیخ اکرم کعبی همچنان نبض مقاومت عراق و دفاع از حرم اهل بیت(س) در سوریه را به دست گرفته و در این راه ایستادگی می‌کند.

نماهنگ جدید نجبا درباره مقاومت عراق گویای رمز پیروزی قدس شریف است و مبارزه با دشمن صهیونیستی. این نماهنگ در ادامه قابل مشاهده است:

«مقاومت اسلامی نُجَباء» گروهی اسلامی ــ جهادی و مرکز آن در عراق است که به اصول اسلامی و ارزش‌های آن باور داشته و معتقد به حاکمیت مطلق اسلام بوده و با هدف دفاع از تمامیت ارضی، صیانت از حرم‌های اهل‌بیت(ع) و حفاظت از حریم مردم مظلوم عراق و بعدها سوریه تشکیل شده است. نام این گروه از "خطبه حضرت زینب کبری(س) در شام" الهام گرفته شده است: «...ألا فالعجب کل العجب لقتل حزب الله النُجَباء بحزب الشیطان الطلقاء...».

نُجَباء در سال 2004 میلادی گروه مقاومت ساده‌ای بود که سال‌ها قبل با شمار محدودی از نخبگان انقلابی آغاز به کار کرد تا اینکه گسترش یافت و اکنون ده‌ها هزار رزمنده را در مناطق مختلف عراق تحت فرمان قرار داده است. این گروه مقاومت اسلامی در همۀ زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و سیاسی نیز فعالیت دارد. دبیرکل نُجَباء، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» است که پس از مسئولیت‌های متعدد جهادی، تشکیلات نظامی دیگری به‌نام نُجَباء را با جذب رزمندگان شجاع و دلیر عراقی ــ که سال‌های سال، قبل و بعد از سقوط «صدام حسین» دیکتاتور معدوم، سوابق جهادی فراوانی از خود به‌نمایش گذاشته بودند ــ تأسیس کرد. نام کامل این تشکل "حرکة حزب الله النُجَباء" است که در اکثر رسانه‌های انگلیسی‌زبان دنیا به Hezbollah Al-Nujaba شهرت یافته است.

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi