شناسه خبر : 66238
یکشنبه 29 ارديبهشت 1398 , 17:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بررسی چالش‌های خانواده‌های جانبازان اعصاب و روان

بررسی چالش‌های توانبخشی خانواده‌های جانبازان اعصاب و روان

image.png

مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری اولین پنل مشورتی تخصصی «مراقبت مورد Case Managment» در قالب پروژه پژوهشی توان‌بخشی مبتنی بر جامعه و خانواده جانبازان اعصاب و روان خبر داد.

محمد اسماعیل علی‌پور در رابطه با نخستین پنل مشورتی تخصصی «مراقبت مورد Case Managment» بیان کرد: این پروژه در قالب پروژه پژوهشی توان‌بخشی مبتنی بر جامعه و خانواده جانبازان اعصاب و روان با همکاری مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران در مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد برگزار شد.

وی افزود: در این نشست که مدیران و کارشناسان بهداشت و درمان بنیاد، روان‌پزشکان و روان شناسان و اساتید حوزه سلامت روان دانشکده علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند، چالش‌های حال و آینده توان‌بخشی مبتنی بر جامعه و خانواده جانبازان اعصاب و روان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: لازم به ذکر است طرح پژوهشی یاد شده به سرپرستی دکتر جعفر بوالهری استاد دانشگاه از اواسط سال گذشته در بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شده است.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
سلام اگر میخواهند کاری برای جانبازان اعصاب و روان یا سایر جانبازان محترم انجام بدهند پیشنهاد می کنیم مبلغ بیمه تکمیلی بجز هزینه های بیمارستانی را به جانبازان پرداخت کنند تا هر جانباز با افزایش یا کاهش مبلغ بیمه بتواند مثل انتخاب بیمه شخص ثالث خودرو بیمه مورد نظرش را خریداری کند و اینطور گرفتار بیمه تکمیلی دارای هزاران شرایط بنیاد نباشند که هیچگونه خدمتی به جانباز ارائه نمیدهد. بیمه دی ، بیمه هزار شرط !!
بنده بعلت مصرف داروهای خارجی و ویزیت پزشک متخصص فاقد قرارداد با بیمه ها با توجه به نتیجه فوق العاده معالجاتم همچنان همین پزشک و داروهایش را انتخاب میکنم حتی اگر هزینه های گزافی از حساب شخصی پرداخت کنم زیرا تمام مشکلاتم حل شده و توانستم با رعایت برخی ملاحظات شاغل شوم. قبل از آشنایی با پزشک متخصص وضعیت غیر قابل تحملی داشتم بطوریکه کاملا تنها ماندم اما اکنون اینطور نیست که تاثیر داروهای خارجی و تشخیص متخصص فهیم است.
بنابراین بنیاد موظف است بجز هزینه های بیمارستانی اجازه بدهد جانبازان پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند و به نسبت بیمه و پرداخت آزاد مبلغی برای هزینه های درمان این گونه جانبازان پرداخت کند.
ضمنا از مسئولان بنیاد تقاضا داریم برای عکس گرفتن به منزل جانبازان مراجعه نکنند زیرا صحبتهای ناخوشایندی پیرو اینطور اقدامات ایجاد شده که در شان مسئولان بنیاد نیست. از سوی دیگر هنگامی که نمیتوانند مشکلی از هزاران مشکل جانبازان حل کنند مراجعه به منزل جانبازان و گرفتن عکس یادگاری تبدیل به مشکلی جدید خواهد شد.
خروجی این همایشها جز بدبختی برای ایثارگران ثمری ندارد و فقط هزینه تراشی برای بیت المال است . اگر این هزینه های زائد به خود ایثارگران هزینه شود مشکل انها روزبروز شدت نمی گیرد .موقعیکه داروی جانباز وجه المصالحه بنیاد و بانک و بیمه خودساخته مدیران ارشد بنیاد هست پس این گردهم آیی ها به پشیزی نمی ارزد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi