شناسه خبر : 66249
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 , 13:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات بیت‌المقدس وحدت بین نیرو‌های مسلح

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در نشست خبری بزرگداشت سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با اشاره به برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این ایام اظهار داشت: این بنیاد همچون سال‌های گذشته برنامه‌های خود را در راستای نشر و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که بعد از این عملیات توازن سیاسی و نظامی به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد و ابرقدرت‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که ایران اسلامی در برابر آن‌ها تسلیم نخواهد شد.

وی با اشاره به پیشینه‌ای از تجاوز وحشیانه رژیم بعثت عراق به خاک کشورمان تصریح کرد: خرمشهر عزیز ما بعد از ۳۵ روز مقاومت و ایستادگی توسط رزمندگان اسلام، در چهارم آبان ۵۹ به اشغال دشمن بعثی درآمد؛ لذا برای آزادسازی این شهر عملیات بیت‌المقدس در بامداد دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱با رمز «یا علی بن ابی‌طالب» آغاز شد و روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر قهرمان پس از ۲۴ روز رزم بی‌امان رزمندگان اسلام آزاد شد. بعد از شکست رژیم بعث عراق در این عملیات دشمنان در رسانه‌ها اعتراف کردند که کمر رژیم بعثی شکسته شد.

عملیات بیت المقدس نقطه عطف وحدت بین نیرو‌های مسلح بود

سردار کارگر با بیان اینکه عملیات بیت المقدس نقطه عطف وحدت بین نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی و... بود، افزود: نیرو‌های مسلح، همه اقشار، اصناف، ادیان و مذاهب ایران اسلامی در این عملیات حضور داشتند و توانستند با وحدت، همدلی و از خودگذشتگی نصرت الهی را شامل حال خود کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه عملیات بیت المقدس برای جمهوری اسلامی ایران فتح الفتوح بود، تصریح کرد: در این عملیات پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد شد و بیش از ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی به اسارت درآمدند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: امیدواریم با گرامی‌داشت روزهای سوم و چهارم خرداد گامی در جهت اهداف الهی و متعالی نظام مقدس جمهوروی اسلامی ایران برداشته باشیم.

وی در ادامه گفت: به مناسبت گرامی‌داشت حماسه آزادسازی خرمشهر بیش از ۵۰۰ برنامه اصلی در سراسر کشور برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها با همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی بویژه نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.

برگزاری ۳۲ برنامه ملی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران همواره در اجرای برنامه‌های مرتبط با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش قدم بوده‌اند، افزود: همچنین ۳۲ برنامه ملی را در ایام مقارن با آزادسازی خرمشهر در سطح کشور برگزار می‌کنیم. مراسم صبح گاه مشترک نیروهای مسلح و همچنین مراسم شکرگزاری در حرم مطهر امام خمینی (ره) امسال به میزبانی سپاه پاسداران در روز پنج‌شنبه دوم خرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه چون سوم خرداد امسال در روز جمعه و مقارن با شهادت مولای متقیان امیر المومنین علی (ع) است، سعی کرده‌ایم که این مراسم‌ها را با ملاحظات بیشتری برگزار کنیم.

سردار کارگر در ادامه از برگزاری دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران در روز دوم خرداد ماه با حضور خانواده‌های شهدای اصحاب رسانه و ریاست محترم جمهوری خبر داد و افزود: جشنواره ملی شعر جوان نیز با عنوان کنگره «چاووشی بیداران» از یکی دیگر از برنامه‌های ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر است.

رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس

وی همچنین از رونمایی ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سراسر کشور و نشست تخصصی و کرسی روایت‌گری با موضوع حماسه خرمشهر خبر داد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در ادامه از ارائه ویژه برنامه‌هایی به مناسبت ماه مبارک رمضان و سوم خرداد در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و گفت: این ویژه برنامه‌ها به طور زنده از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی افزود: همچنین رسانه ملی در روز‌های سوم و چهارم خرداد در خرمشهر و دزفول ویژه برنامه‌هایی دارد که به طور مستقیم در سراسر کشور پخش خواهد شد.

انتشار دائره‌المعارف یا دانشنامه دفاع مقدس تا سال ۱۴۰۰ 

سردار کارگر با بیان اینکه مقرر شده تا همه استان‌ها تا سال ۱۴۰۰ دائره‌المعارف یا دانشنامه دفاع مقدس را منتشر کنند که این در واقع بیانگر نقش آن استان در دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: در این رابطه از ۳ جلد، دانشنامه دفاع مقدس در سطح استان‌ها رونمایی خواهیم کرد.

وی همچنین از تدوین کتاب تاریخ دفاع مقدس در سطح استان‌ها خبر داد و گفت: مقرر شده تا سال ۱۴۰۴ این کتب تاریخی تدوین و نگاشته شوند که مجموعه آن می‌تواند به عنوان یک کتاب مرجع در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی از جلد پنجم کتاب فرهنگ جامع دفاع مقدس را از دیگر کار‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: همچنین از فرهنگ جامع کتاب فیلم دفاع مقدس، کتاب پوستر دفاع مقدس و کتاب منشور هنر و سینمای دفاع مقدس نیز در این ایام رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی همسران، فرماندهان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: یکی دیگر از کار‌های که در سطح کشور انجام خواهد شد، دیدار با خانواده‌های شهدا بویژه خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس است.

رونمایی از ۳۱ سایت شهدای شاخص استانی در سراسر کشور

سردار کارگر برپایی جشنواره خاطره نویسی نقش زنان در دوران دفاع مقدس، را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: همچنین امروز به طور همزمان از ۳۱ سایت شهدای شاخص استانی در سراسر کشور رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم نمادین زنگ مقاومت در سطح مدارس گفت: با توجه به اینکه سوم خرداد امسال به روز جمعه منتهی شده است، زنگ مقاومت در روز چهارم خرداد در تمامی مدارس کشور به صدا در خواهد آمد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر همچنین از برگزاری مراسم خاطره گویی رزمندگان عملیات بیت المقدس را در مدارس، مساجد و دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: فرماندهان عملیات بیت المقدس به عنوان سخنرانان پیش از خطبه این هفته به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۹۷ بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مراسم خاطره گویی را توسط ۳ هزار نفر از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور برگزار کرده‌اند که بیانگر اهمیت احیای یاد و خاطره شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

ادامه دارد...

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi