شناسه خبر : 66251
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 , 13:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۶۱شهید و ۲۰۵جانباز در عملیات بیت‌المقدس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 61 شد، گفت: استان زنجان در این عملیات 161شهید و 205 جانباز تقدیم نظام کرده است.

علی کاظمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت 22 روز به طول انجامید و منجر به آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اشغال شد.
وی با بیان اینکه رزمندگان استان زنجان، حضور موثری در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس داشتند، تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس، یکی از مهمترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع مقدس به شمار می رود که 10 اردیبهشت آغاز شد.
کاظمی به حضور رزمندگان پایتخت شور و شعور حسینی در عملیات رمضان نیز اشاره کرد و ادامه داد: عملیات رمضان همزمان با شب 21 ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی(ع) در 23 تیر ماه سال 61 و با رمز «یا صاحب‌الزمان ادرکنی» در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره آغاز شد و 35 شهید و 64 جانباز زنجانی متعلق به این عملیات هستند.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به برنامه‌های این دستگاه در سالروز عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، گفت: این برنامه‌ها با هدف آشنایی مردم به‌ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه با ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان و یادآوری رشادت و شجاعت رزمندگان برگزار می‌شود.
وی افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان و بیت‌المقدس با همکاری هیات‌های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، دیدار با خانواده شهیدان و جانبازان حاضر در این 2 عملیات از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات‌های رمضان و بیت‌المقدس و گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی است.
به گزارش ایرنا، عملیات بیت‌المقدس، یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران است که نیروهای ایرانی با توان 130 هزار رزمنده، این عملیات را در ساعت 30 دقیقه بامداد 10 اردیبهشت 1361 با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز کردند که 22 روز به طول انجامید و سرانجام در سوم خرداد 1361 نیروهای ایرانی، خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود آزاد کردند.
غبارروبی مزار شهدا تحت عنوان آیین میهمانی لاله‌ها نیز همزمان با سراسر کشور ساعت 17 روز پنجشنبه /2 خرداد/ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi