شناسه خبر : 66258
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 , 14:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عزت،استقلال و آزادی ارمغان آزادسازی‌ خرمشهر

سرهنگ «محمد حسن سلامی»  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: اشغال و آزادسازی خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی یکی از نقاط عطف دوران دفاع مقدس و حتی تاریخ معاصر ایران است.

وی گفت: آزادسازی خرمشهر از چنگ اشغالگران بعثی تنها با اتکا به توان داخلی، ایمان و رشادت دینی و غیرت ملی میهنی امکان‌پذیر شد.

سلامی بیان داشت: مقاومت مردم  خرمشهر، سربازان و رزمندگان ایرانی در مقابل متجاوزی که تقریبا همه قدرت های مطرح و برتر جهان از آن حمایت می کردند، بقدری ستودنی بود که پس از گذشت سال‌ها از آن دوران، مقام معظم رهبری در مقایسه با سقوط رژیم صدام در مقابل حملات ارتش آمریکا فرمودند «بغداد با بیش از 120 هزار نیروی نظامی، سه روزه سقوط کرد اما رزمندگان دلاور ما بدون هیچ امکانات نظامی، 35 روز در برابر هجوم عراقی ها مقاومت کردند که ملت ایران باید به آن افتخار کند».

وی خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر  هجوم ارتش عراق و تلاش برای آزادسازی خرمشهر مدیون فرزندانی بود که در دامان انقلاب اسلامی تربیت شده بودند. اینان نه تنها برای دفاع از سرزمین خود در برابر متجاوز بلکه برای حفظ اعتبار، اقتدار و حیات مجدد اسلام جنگیدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه خرمشهر شاهد دو حماسه بود؛ یکی حماسه مقاومت و دیگری حماسه آزادسازی افزود: مقاومت خرمشهر موجب استقرار ناپایدار نیروهای عراقی در خطوط پدافندی آسیب پذیر شد که به عنوان یک نقص جدی استراتژیک، تعرض ظاهرا موفق عراق را در موقعیتی قرار داد که هیچ گاه نتوانست حضور در مناطق اشغالی را به  یک حضور قطعی قابل دفاع  تبدیل کند. از این رو اراده جنگ را در نظامیان عراقی متزلزل کرد و به آنها که  ابتدا  تصور برخورد با یک وضیعت ساده و متلاشی شده را داشتند، فهماند که اشغال به آسانی نخواهد بود و در هر قدم باید متحمل خسارات سنگینی شوند.

وی ادامه داد: مقاومت خرمشهر سنت مبارزه نابرابر، مبارزه با امکاناتی اندک و با  احتمال کم پیروزی را پایه گذاری کرد و به رزمندگانی که بعدها جنگ را پیش بردند آموخت که دشمن را در هر وجب از پیشروی باید درگیر کرد و برای هر وجب پیشروی باید جنگید. این تنها راه جنگ با دشمنی است که تقریبا همه قدرت‌های جهانی به طور فشرده آن را تجهیز و تدارک مالی، روحی سیاسی و نظامی می‌کنند.

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر حماسه ای بزرگ بود که به ملت ایران آموخت که می توان با اتکا به قدرت لایزال خداوند، مقاومت و پایمردی و برنامه ریزی پیروزی را در آغوش گرفت و در راه عزت و آزادی گام برداشت.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi