شناسه خبر : 66259
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حاجی دلیگانی:

بنیاد به جای یک سازمان ارزشی و انقلابی تبدیل به سازمانی اداری و عادی شده است!

اگر آقای شهیدی و سایر مسئولان بنیاد شهید اراده کنند، امکان راه اندازی سامانه شفافیت قوانین وجود دارد و منع و مشکل قانونی خاصی ندارد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با استقبال از ایجاد و راه اندازی سامانه شفافیت قوانین ایثارگری برای جلوگیری از سردرگمی و دور زدن قوانین جامعه هدف تاکید کرد: شفاف سازی قوانین برای ایثارگران یک امر بسیار ضروری  و لازم است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده ایثارگر مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر من در رابطه با ایجاد و راه اندازی سامانه شفافیت قوانین ایثارگری مانعی وجود ندارد. اگر آقای شهیدی و سایر مسئولان بنیاد شهید اراده کنند، امکان راه اندازی این سامانه وجود دارد و منع و مشکل قانونی خاصی ندارد.

وی افزود: کما اینکه در بسیاری از جاها که دولت را مکلف کرده ایم که سامانه شفاف سازی را برای حقوق مدیران و مقامات راه اندازی کند، بعد از دو سال هنوز انجام نشده است.

 نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطرنشان کرد: بنابراین کار شفاف سازی برای ایثارگران یک امر بسیار ضروری و لازمی است و اتفاقا باعث خواهد شد، آن فکرهایی که برخی راجع به خانواده معزز شهدا و ایثارگران می کنند که بسیاری از چیزها در اختیار آنها قرار دارد، برای جامعه تبیین شود و همه بدانند بیشتر سر و صدا است تا اینکه یک کار جدی برای این قشر انجام شود.

دلیگانی با یادآوری فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس و رشادت های آنها در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی متذکر شد: این رشادت و فداکاری ها هر چند قابل جبران شدن نیست اما حداقل نسل های بعدی باید بدانند که قابل احترام است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه گذشت زمان باعث این شده است که برخی اکنون آن احساسی که در دوران جنگ وجود داشت را نداشته باشند، در حالیکه آثار جنگ همین صدماتی است که به رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده معزز شهدا وارد شده است و این صدمات بایستی به نوعی جبران شود. اما نباید تقابلی با منافع سایر اقشار جامعه داشته باشد و اینطور احساس نشود که یک ایثارگر و یا فرزند او همه سهمیه ها را به خود اختصاص داده است و این امر به تدبیر دولت بستگی دارد تا حقوق همه آحاد جامعه رعایت شود.

 عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون سامانه شفافیت قوانین ایثارگری ایجاد نشده است یادآور شد: متاسفانه در این خصوص اراده ای وجود ندارد و در حال حاضر یکی از فشل ترین سازمان ها، بنیاد شهید و امور ایثاگران است که آن چابکی و همیتی که باید داشته باشد را ندارد. علت آن هم به خاطر مدیریت بنیاد می باشد و به نوعی، بدنه آن نیز تبدیل به یک حالت عادی و اداری شده است و انقلابی فکر نمی کند بلکه اداری تر از اداری ها شده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام چراکسی ی جواب به رزمندگان نمی ده ایا از مهر ۹۷ منتطر استفساریه باشیم واکثر هم به دلیل دیر دادن استفساریه باز نشسته شدن دوباره تصویب شده دولت تاریخ اجرا ان را ۲۵ مهر ۹۷ به کلیه سازمانها برای اجرا ابلاغ کرده دوباره ایراد گرفتن برسر تاریخ اجرا ی آن باید تاریخ تصویب استفساریه باشه اخه گناه ما چه بوده جز اعتماد به قانون اجرا شده وتا کی باید سرگرادن باشیم حرمت مارا نگه نداشتین ۸ماه انتطار کافی نیست تاریخ اجرا فروردین ۹۸ باشه ایا مسئولین می دانن این بزرگترین بی عدالتی وتبعیض وظلم در حق رزمندگان داوطلب است وغیر قابل بخشش
دولت الکترونیک!
دولت هوشمند!
سامانه شفافیت!
همه ش بازی ست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi