شناسه خبر : 66282
چهارشنبه 01 خرداد 1398 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین مبهم، تهدیدکننده دیدگاه مردم نسبت به ایثارگران!

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح و شفاف سازی کلیه قوانین مربوط به جامعه ایثارگری در "سامانه شفافیت قوانین ایثارگری" تاکید کرد.

فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تنقیح و شفاف سازی کلیه قوانین و مقررات مربوط به جامعه ایثارگری در "سامانه شفافیت قوانین ایثارگری"  تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خُنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تناقضات ها و ابهامات موجود در قوانین ایثارگری، خاطرنشان کرد: با عنایت به خلاء های جدی ای که در سطح جامعه گسترده ایثارگران و خانواده ایثارگران وجود دارد و ضوابط و مقرراتی که برای شناسایی ایثارگران و اقشار مختلف جامعه هدف (خانواده معظم شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس)  موجود است و هم چنین تداومی که این ضوابط دارد، در شرایط فعلی نیاز به ایجاد یک سامانه جامع شفافیت قوانین و اطلاعات مربوط به ایثارگران به شدت احساس می شود.

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: قاعدتاً بنیاد شهید به عنوان متولی ایثارگران باید این مسئولیت را برعهده داشته باشد تا ما به صورت یکجا کل اطلاعات ایثارگران را که مشمول قوانین و مقررات ایثارگران هستند، به صورت یکپارچه داشته باشیم.

 کریمی خاطرنشان کرد: از طرفی به جهت  قوانین و مقررات دیگری که در طی سال‌های گذشته تصویب و برخی توسط قوانین بعدی نقض شده‌اند و یا تناقض و ابهاماتی را ایجاد کرده اند، نیاز است که کلیه قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران مورد تنقیح یا اصلاح قرار بگیرد و شفافیت در آنچه که ساری و جاری است ایجاد شود.

 عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه ما قوانین و مقرراتی را در گذشته داشتیم که علیرغم اینکه سال ها از تصویب و آنها می گذرد هنوز اجرایی نشده است و انتظارات و توقعاتی را در خانواده بزرگ ایثارگران ایجاد کرده است.

 نماینده ایثارگر مجلس دهم متذکر شد: اگر مقدورات کشور، توان دولت و عزم ملی در این میان وجود داشته باشد، می‌توان بسیاری از معضلات جامعه ایثارگری را برطرف کرد تا کسانی که از بیرون به موضوع نگاه می کنند هزینه اجتماعی این قوانین را به حساب ایثارگران منظور نکنند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از آحاد جامعه با مشاهده قوانین ایثارگری فکر می‌کنند قوانین به طور کامل و جامع اجرا می شود در حالی که این دیدگاه، لطمه سنگینی را به حیثیت اجتماعی ایثارگران وارد می کند. به همین خاطر رسیدگی، تنقیح و شفاف سازی ضوابط قوانین و مقررات ناظر بر ایثارگران یکی از ضرورت های فعلی در جامعه است.

 کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امیدوارم ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری سال جاری در کشور اتفاق بیفتد و فراکسیون ایثارگران مجلس هم به دنبال آن است که چنین شفافیت و جامعیتی را برای خانواده بزرگ ایثارگران و جامعه هدف در کشور ایجاد کند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام.مگر قرار نبود اخر اردیبهشت حقوق جانباز معسر با ارزش 600تومانی اضافه بشه؟! پس چی شد؟ همش دروغ و وعده الکی! جانباز و رزمنده بالای 6ماه جبهه و عضو خانواده شهدا و تحصیلکرده و بیکار و بیمار و با سن 50سال هنوز مجرد و روانی سربار مادر و تنها درامد و حقوق600هزاری زندگی یا مرگ تدریجی!؟ تازه در نوجوانی تا قبل از اینکه پا به جبهه گذاشتم همیشه نفر اول کلاس و نخبه هم بودم ولی حالا چی...!!!
سلام ببینید الان امروز اول خرداد شده هنوز حقوق واریز نکردن در صورتی که همه ادارات و نهادها حوققشون واریز شده ولی این بنیاد شهید لعنتی هنوز واریز نکردن معلوم نیست دارن چکار میکنن چرا کسی بفکر نیست چرا اینا اینطوری شدن چرا مجلس هم نمیتواند کاری بکند چرا این دولت لعنتی با ایثارگران لج کرده چراااااا ؟؟؟؟
جناب آقای کریمی سلام
لطفا این کمیسیون رسیدگی به آب های زیر زمینی در اراک مستقر در ساختمان اوقاف را تذکر دهید که کارهای کشاورزان را این قدر معطل نکند. بابا ملت از بس منتظر رای قاضی مانده اند داغون شدند.خب دوتا قاضی اضافه کنند. در دبیرخانه این دیوان فردی است به نام رحیمی بگویید به ایثارگران توجه کنند.
سلام ، اگر کسانی واقعا و خدایی بخواهند مشکلات ایثارگران حل شود باید چند کار انجام بشود
اول قانونی که مجلس تصویب کرد همان کمیسیون مربوط مجلس آیین نامه اجرایی قانون را تهیه کند در حال حاضر مجلس قانون را تصویب میکند اما آیین نامه اجرایی قانون را بنیاد تهیه میکند که همیشه مغرضانه عمل کرده است یعنی بنیاد طوری آیین نامه اجرایی را براساس آمار تنظیم و شرط گذاری میکنند که تمام اختیار دست خودشان باشد یعنی تکلیف قانون را در آیین نامه در اختیار و تشخیص و شرط و شروط خودشان گرفتند. به این ترتیب عده ای مشمول قانون میشوند و عده ای هرگز از تسهیلات استفاده نکردند.
دوم آمار تسهیلات و امتیازات وجود دارد که طبق قانون هر ایثارگر فقط یکبار میتواند در تمام عمرش از تسهیلات استفاده کند اما ملاحظه میگردد عده ای بارها از تسهیلات و امتیازات استفاده کردند و عده ای هرگز دستشان نرسیده است بنابراین کنترل اینگونه تسهیلات و امتیازات خیلی راحت میتواند ظلم و ستم مسئولان بنیاد به ایثارگران و لطف و محبت بی حد و حساب به عده ای دیگر از ایثارگران را مشخص کند.
سوم چگونه است که قانونی تصویب میشود اما مطابق آیین نامه اجرایی که بنیاد تهیه کرده به عده ای هرسال تسهیلات و امتیازات تعلق میگیرد اما به عده ای هرگز تسهیلات و امتیازاتی تعلق نگرفته است.
نمایندگان مجلس تحقیق کنند چرا اینگونه ظلم و ستم در اشرف ارگانهای نظام اسلامی وجود دارد یا سوال کنند به چه دلیل عده ای از هیچگونه حقوق ایثارگری و مصوب مجلس برخوردار نشدند و عده ای بدون حساب و کتاب از انواع تسهیلات و امتیازات و حقوق و غیره بارها بهره مند هستند مثال کارمندان بنیاد که بارها از تسهیلات و امتیازات ایثارگران استفاده کردند اما ایثارگر هیچگونه حقی نداشته است.
مگر میشه مگه داریم !!!!
خلاصه کنترل و شناسایی عوامل فساد در بنیاد راه حل اساسی رفع مشکلات و معضلات و تبعیض و خودسری و تکبر و ...
سلام چرا فقط درباره رزمندگان وایثارگران قوامین مبهم نوشته می شود برادر قوامین مبهم نیست رزمنده کیه سی سال پیش بود جون نیاز بوده بعد سی سال رزمنده به درد چه میخوره مسئولین تمام رزمندگان از دست شما بخاطر یمقطع بالاتر دادین پس گرفتین ودرحال پاس کاری هستین وبه همدیکه پاس میدن خیلی خیلی دلگیریم ناراحت واین ظلم وتبعیض که اول سعی کردین اکترا بازنشسته کنید بخاطر دیر دادن استفساریه وحالا بعد تصوین استفساریه باز قانون نکنه مبهمه به همدیگه پاس میدین شما مسئولین بد حمت ما را شکستین وآینه عبرت برای آیندگان
عزیزان ومسئولین بنیاد،واقعا چکار می کنید؟ امروز یکم خرداد98و حقوقی واریز نشده ، اضافه حقوقی هم ماه پیش به همه اضافه شد برای ما ریالی اضافه نشد، نمیدانم به کدام قسمت اداری،مالی،حسابداری........ مربوط میشود ، ولی کمی از نیروی انتظامی، معلمان ، ...یاد بگیرید، که حقوقشان 26 ماه با اضافه پرداختی مصوب مجلس پرداخت شد، این یعنی برای شان اون مجموعه ارزش و احترام قائل شدن . یا حق
متاسفانه اکثر قوانین برای ایثارگران شاغل دولتی است وایثارگران غیر شاغل دولتی از امتیازات ایثارگری بی بهره اند. قوانین باید عادلانه بشود تا غیر شاغلین دولت نیز معادل امتیازات شاغلین مانند حق ایثارگری و مقطع تحصیلی بالاتر و گروه حقوقی و معافیت کسور بازنشستگی و بیمه و مالیات و تسهیلات آموزشی و... بهره مند گردند.هم اکنون از پرداخت یک کمک معیشت حداقلی به ایثارگران غیرشاغل دولتی به صرف داشتن بیمه تامین اجتماعی دریغ میکنند.انگار این عده از ایثارگران گناه کرده اند که کارمند دولت نیستند.
سلام اقایان نمایندگان مجلس فقط شما قوانین ششم توسعه ایثارگران را تصویب کردید چندسال گذاشته ایا یکی ازاین قانون اجرای شده ایا از دولت ومسولین سوال کردی کجای قوانین اشکال دارد مردم باید دولت راملزم به قانون بکدیا شما نمایندگان پس برای چی به شما میگویند قانون گذار
قوانین مبهم بود خودتان نوشتین یک سال هم اجرا شده بود ی مقطع رزمندگان بعد فهمیدین یا بی خودی سنگ انداختین که رزمندگان باز نشسته کنید واگزارتان میکنیم به خدا
سلام به همه جانبازان واقعی عزیزان گول این به اصطلاح نمایندگان را نخوریدچرادرطول3سال گذشته هیچ صدای ازهیچیک ازاین نمایندگان درنیامدچراکه همه شون ملیجک وچاپلوسان به اصطلاح دولتمردانندکه درواقع دولتیان روی هرنامردی رو سفیدکرده اندواین به اصطلاح نمایندگان چون نزدیک انتخابات شده همه شون به ظاهرسینه چاک جانبازان شده اند لعنت برهرچی فریبکارست وبس،جانبازدفاع مقدس
با سلام ‌ . بنده فرزند جانباز ۱۵ درصد هستم و از سال ۹۶ بصورت پیمانی در شهرداری سازمان اتش نشانی بصورت پیمانی و با آزمون رسمی بدون استفاده از سهمیه ایثارگری قبول شدم مشغول کار هستم ایا میتوانم با گذشت ۲ سال از استخدام بنده و با وجود تعهد کتبی مبنی بر ۷ سال کار کردن بصورت پیمانی با استفاده از حمایت بنیاد ایثارگران بند «ذ»ماده ۸۷ قانون ششم توسعه تبدیل وضعیت نموده و رسمی شوم . و شایان ذکر هست که نامه ای بر همین موضوع از طرف بنیاد به شهرداری برده ام ایا در صورت وجود و شامل شدن بنده شهردا ی میتواند سرپیچی کند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi