شناسه خبر : 66284
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران با حضور رئیس جمهوری و نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران با حضور رئیس جمهوری و نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام این خبر گفت: در آستانه فرارسیدن 3 خردادماه سالروز فتح خرمشهر و «روز مقاومت، ایثار و پیروزی»، دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و نکوداشت شهدای قرآنی پنج‌شنبه دوم خرداد ماه با حضور و سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران برگزار می‌شود.

 وی افزود: از سال 1383، بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران به شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر به‌عنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شد و به مناسبت پاسداشت این روز و نقش‌آفرینان این حماسه، کنگره ملی تجلیل از ایثارگران هرساله برگزار شده است که در سال جاری با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان، علاوه بر جمعی از فرماندهان فتح خرمشهر، تعدادی از مسئولان ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مردمی و بسیج و خانواده شهدای علوم قرآنی نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

 حجت‌الاسلام کاویانی راد اعلام کرد: در دوازدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران، به نمایندگی از همه شهدا، از تعدادی از خانواده‌های شهدای قرآنی محراب، اهل تسنن، ارتش، سپاه و مدافع حرم تجلیل خواهد شد و به‌صورت ویژه از گوینده خبر اعلام آزادی خرمشهر تقدیر می‌شود.

وی همچنین به اجرای دو قطعه موسیقی در این کنگره اشاره کرد و اظهار داشت: این دو قطعه توسط یکی از هنرمندان شاخص دوران انقلاب اسلامی و همچنین نوجوانی 12 ساله با محوریت آواها و نواهای دوران دفاع مقدس اجرا می‌شود و روایت‌گری یکی از جانبازان 70 درصد واقعه فتح خرمشهر نیز از دیگر برنامه‌های این کنگره است. در راستای برگزاری دوازدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران، یادواره شهدای فتح خرمشهر و تجلیل از شهدای قرآنی هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi