شناسه خبر : 66293
چهارشنبه 01 خرداد 1398 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیش از ۴۵ هزار ایثارگر در سال ۹۷ وام مسکن دریافت کرده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام گفت: امام حسن (ع) از ابتدای زندگی به امام ایثار و بخشش و الگوی کرامت مشهور شدند. امروز نیز با توجه به شرایط اقتصادی اجتماعی موجود توجه به سیره این امام و ترویج فرهنگ اکرام و ایثار اجتماعی برای ایجاد همبستگی و فقرزدایی ضروری است.
وی با بیان اینکه فرهنگ بخشندگی و اکرام از پایه‌های اصلی فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: با بررسی زندگی روزمره شهدا می‌توان فهمید که ایثار، بخشندگی، عطوفت و مهربانی جلوه‌هایی از رفتار اجتماعی شهدا بوده که نقطه اوج این ایثارگری شهادت است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: فرهنگ انفاق و مهربانی در ماه مبارک رمضان بیش از همیشه در رفتار مسلمانان نمایان می‌شود و اگر بتوانیم این فرهنگ را در طی سال استمرار بخشیم کمک بزرگی برای حل مشکلات اجتماعی با مشارکت مردم صورت خواهد گرفت.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار اجتماعی در طی چند سال گذشته در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داشته است افزود: باید بتوانیم فرهنگ ایثار اجتماعی که بخش عمده‌ای از آن در رفتار شهدا و ایثارگران قابل مشاهده است توسعه دهیم و به این ترتیب می‌توانیم به ایجاد الگویی مردمی برای حل مشکلات اجتماعی کمک کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ایثارگران گفت: در سال گذشته از حدود ۵۰ هزار نفر از افراد معرفی شده به بانک‌ها مجموعاً ۴۵ هزار و ۶۲۳ نفر از ایثارگران عزیز وام مسکن دریافت کرده‌اند و در سال جاری نیز باید تلاش کنیم از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکل ایثارگران استفاده کنیم و امیدواریم حداقل ۵۰ هزار فقره وام مسکن جذب شود.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ادامه داد: تمامی فرایندهای دریافت وام بر روی سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران و به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و باید با تکمیل وب‌سرویس مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و بانک‌های عامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تسهیل بیشتر این فرایند برای دریافت تسهیلات مسکن ایثارگران اقدام شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تعداد واگذاری زمین و مسکن به ایثارگران در سال ۱۳۹۷ را ۶ هزار و ۵۴ مورد عنوان کرد.
معاون رییس جمهور در خصوص مناسب‌سازی مسکن ایثارگران نیز گفت: با توجه به افزایش سن والدین معظم شهدا و جانبازان گران‌قدر، مناسب‌سازی مسکن این عزیزان در دستور کار بنیاد قرار دارد که در این راستا در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰۰ مورد مناسب‌سازی مسکن صورت گرفته است.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام ، با توجه به افزایش جهشی قیمت مسکن در ابتدای سال 98 که در حال حاضر روند کاهشی را طی میکند انتظار هست که مدت جذب وام مسکن را تمدید کنند تا مابقی ایثارگران بتوانند وام مسکن بگیرند.
جناب شهیدی خانه کلنگی مان دارد بر سر خانواده خراب میشود با دو ریشتر زلزله کارمان تمام است بعد بنیاد وامها راسلیقه ای پرداخت میکند فکری به حال کسانی که مسکن نامناسب دارند بکنید پشت میزنشینی چه فایده ای برای ایثارگران دارد بروید داخل زندگی ایثارگران خارج از پایتخت ببینید چگونه زندگی میکنند آنوقت از خجالت باید استعفا دهید ............
براساس مصوبات قانونی از سال 1392 تا کنون هر سال سهمیه هایی زیادی با عنوان " وام مسکن " کم بهره جهت رزمندگان اختصاص داده شده ولی تا کنون اجرایی نشده است و این درحالی است که هر سال به دلیل عدم جذب کل سهمیه اختصاص یافته از سوی سازمانهای متولی، تعداد زیادی از این سهمیه ها سوخت شده و به رزمندگان واجد شرایط پرداخت نشده است.
تا سال 1396 به دلیل نداشتن متولی برای امور رزمندگان این موضوع قابل توجیه بود، لیکن پس از تصویب قانون برنامه ششم و با وجود تعیین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به عنوان متولی امور رزمندگان و همچنین با توجه به اینکه این موضوع نیاز به تامین اعتبار جدید ندارد، ضروری است ترتیبی اتخاذ شود که به موجب آن همه رزمندگان واجد شرایط که امنیت کل ایران مان مرهون همان ایثارشان است، به ترتیب اولویت و مدت حضور در جبهه ها تا پایان برنامه ششم، صاحب حداقل رفاه و دارای مسکن مناسب شوند و این مصوبه قانونی بسیار مهم سال 1398 اجرا شود.
و در تهیه آیین نامه اجرایی آن تسریع شود .
سلام.جناب شهیدی فرمودندمناسب سازی مسکن برای والدین شهداء..لطفابفرماییدبکجاویاکدام قسمت بنیادمراجعه کنیم وجویاشویم.؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi