شناسه خبر : 66294
چهارشنبه 01 خرداد 1398 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کوهپیمایی رمضانی در جوار شهدای گمنام

کوهپیمایی رمضانی در جوار شهدای گمنام+تصاویر

چند سالی است در نقاط مختلف کشور، فعالان مجموعه‌های کوهنوردی در خصوص بسترسازی اجرای برنامه فرهنگی و ورزشی کوهنوردی در ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنند. در تهران این برنامه با عنوان پویش فرهنگی ورزشی مهتاب نوردی در مسیر تپه نورالشهدای کلکچال به اجرا درآمد. ارتفاعاتی که معطر به قبور مطهر شهدای گمنام است.

پیرو فراخوان قبلی برای شب جمعه نیمه ماه رمضان، عده‌ای از گروه‌های مختلف در قرار عصرگاهی پارک جمشیدیه جمع شدند. پس از صحبت کوتاه مسئول فرهنگی فدراسیون کوهنوردی، شرکت کنندگان به صورت گروهی به صورت آهسته مسیر را ایستگاه به ایستگاه با اضافه شدن گروه‌های دیگر تا محل تپه نورالشهدا پیمودند. نماز جماعت در جوار قبور شهدای گمنام اقامه شد و حاضران بر سر سفره افطاری در حسینیه میهمان شهدا شدند.

مراسم هیئت نورالشهدا با سخنرانی و خواندن دعا و مناجات ادامه پیدا کرد و با حضور خادمان رضوی و گردش پرچم حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) بر معنویت فضا افزوده شد. پس از مراسم هیأت عده‌ای از کوهنوردان به همراه روحانیون حاضر در برنامه، پیمایشی شبانه را زیر نور مهتاب برگزار کردند. برخی نیز مراسم شب زنده‌داری را در جوار مزار مطهر شهدای گمنام کلکچال برگزار کردند. در نهایت این پویش فرهنگی و ورزشی با پذیرایی سحری و اقامه نماز صبح در تپه نورالشهدا به پایان رسید.

برنامه‌های مشابه دیگری در تهران و سایر نقاط کشور در هفته‌های نیمه ماه رمضان به صورت رسمی و خودجوش اجرا شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi