شناسه خبر : 66301
چهارشنبه 01 خرداد 1398 , 12:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروزی کشور در جنگ اقتصادی با کمک جوانان

سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در همایش ضیافت عاشقان ویژه جانبازان شیمیایی که عصر امروز (سه‌شنبه 31 اردیبهشت) در مجموعه سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با عنایت خداوند، همت مردم و رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید. این پیروزی منجر شد که دست متجاوزان از کشور بریده شود.

وی افزود: ابرقدرت‌ها که منافعشان را در خطر می‌دیدند، دسیسه‌چینی کردند و در سراسر مرز‌های ایران حوادث بزرگی را رقم زدند و در تمام این توطئه‌ها شکست خوردند.

سردار قربانی با اشاره به آغاز جنگ ایران و عراق گفت: عراق با 16 لشکر و حدود 300 تانک به ایران حمله کرد. در حالی که سران وقت نظامی ما فرار کرئه یا دستگیر شده بودند و از سوی دیگر ذخایر ارزی از کشور خارج شده بود. ما با هشت لشکر حدود 40 درصد آمادگی دفاعی داشتیم.

سردار قربانی با بیان اینکه صدام با هدف تجزیه خوزستان و کردستان در عرض یک هفته و سپس سقوط نظام جمهوری اسلامی، به ایران حمله کرد، افزود: از نظر نظامی اهواز در همان روز جنگ سقوط کرده بود. این در حالی است که جوانان کشورمان با فرمان الهی امام خمینی (ره) و با دست خالی به سمت مرز‌ها آمدند. من و جمعی که 72 نفر می‌شدیم روز دوم جنگ خودمان را از اصفهان به اهواز رساندیم. نیرو‌های ما 34 روز در کوچه‌های اهواز مقابل دشمن ایستادند و جنگیدند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان از سراسر کشور برای دفاع با دست خالی به اهواز آمده بودند. ما در شهر پیکر‌هایی را با لباس و تجهیزات در گمنامی به خاک سپردیم. وقتی در جیب‌هایشان دنبال مدارک شناسایی می‌گشتیم، به اندازه بازگشت به شهرشان یا بلیط بازگشت در جیب شان بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ما در پایان جنگ از 13 کشور اسیر و از 44 کشور غنیمتی گرفتیم. ما در جنگ 240 هزار شهید تقدیم کشور کردیم اما یک ژنرال‌های عراقی اعتراف کرد که یک میلیون کشته در این جنگ داشته‌اند. ما از دشمن 80 هزار اسیر نظامی گرفتیم و آن‌ها 20 هزار زن و بچه و 20 هزار رزمنده اسیر گرفته بودند.

وی در بیان خاطره‌ای گفت: ژنرال عراقی هنگام معاوضه اسرا روبروی من نشست و گفت: شما چگونه ارتش ما را زمین‌گیر کردید. هر گلوله‌ای که می‌زدید به یکی از مواضع ما اصابت می‌کرد. گفتم ما گلوله‌ها را با ذکر یا مهدی (عج) شلیک می‌کردیم و به لطف خداوند به هدف می‌خورد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، جایگاه انقلاب اسلامی  را امروز در قله‌های عزت و پیروزی دانست و گفت: رییس جمهور آمریکا هر روز در موضعی است، اما ما نباید فراموش کنیم که با پیروی از مقام معظم رهبری و وحدت پیروز می‌شویم. دشمن با جنگ اقتصادی نمی‌تواند مقابل پیشرفت ما را بگیرد، زیرا این جنگ جدیدی نیست و سال‌هاست با آن درگیر هستیم.

سردار قربانی اظهار کرد: بیش از آنکه نگران تحریم‌ها و جنگ اقتصادی باشیم باید نگران فعالیت‌های دشمن در فضای مجازی باشیم. دشمنان در فضای مجازی قصد مایوس کردن جوانان را دارند. به مسوولان توصیه می‌کنم که از جوانان غافل نشوید، این جوانان هستند که کشور را در جنگ اقتصادی پیروز خواهند داد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi