شناسه خبر : 66309
چهارشنبه 01 خرداد 1398 , 13:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک ایثارگر باید بتواند از حق خود دفاع کند!

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از الزام دولت به اجرای یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه خبر داد.

فاش نیوز- نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از الزام دولت به اجرای یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به تایید طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان تاکید کرد: طرح اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه چیز جدیدی نیست اما برای اجرا همچنان با مشکلاتی روبرو است.

 نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی بر اساس رسالت و تعهدی که نسبت به جامعه هدف دارند در سال گذشته با ارائه استفساریه و تصویب و تائید آن توسط نمایندگان ملت و شورای نگهبان با این کار در واقع  آن را شفاف تر کردند تا برای اجرا با موانعی روبرو نشود و دولت ملزم به اجرا باشد و راه فراری برای گریز نداشته باشد. امیدوارم این مصوبه مجلس در یک سال آخر باقیمانده از عمر مجلس دهم به گونه ای پیش برود که شرمنده قشر شریف ایثارگران نشویم.

سامانه شفافیت قوانین ایثارگری

 عضو مجمع نمایندگان استان مازندران درخصوص ایجاد و راه اندازی سامانه شفافیت قوانین ایثارگری تاکید کرد: پیشنهادی که برای ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری از سوی ایثارگران مطرح شده کار قشنگی است و به نظر من در شرایط کنونی ضرورت زیادی دارد. چرا که هرچه ما از زمان جنگ دورتر می شویم متاسفانه نگاه جامعه به مقوله ایثارگری و اهمیت جایگاه ایثار بیشتر فاصله می گیرد و این طلیعه خوبی نیست.

 احمدی لاشکی با بیان ایثار و فداکاری های مردم ایران در چهار دهه گذشته و لزوم توجه به نیاز و خواسته های جامعه ایثارگری یادآور شد: امروز به وضوح این دیدگاه در بسیاری از کشورها وجود دارد که کهنه سربازان با تکریم و مورد احترام جامعه باشند و بر اساس این تفکر هر چه که زمان می گذرد کهنه سربازان آنها محبوب تر می شوند. اما متاسفانه قوانین ما به گونه ای اجرایی می شود که یک ایثارگر که هنوز حی و حاضر است و هنوز به فرزندان و نوادگانش نرسیده ایم، حتی پول خرید داروی ضروری خود را ندارد.

وی با بیان اینکه قوانین مصوب در مجلس از شفافیت برخوردار است اما در اجرا با موانعی روبرو می شود، گفت: در مورد شفافیت قوانین ایثارگری باید موضوع بیمه تکمیلی را در سال 97 مورد اشاره قرار داد که گفته شده بود هر دستگاه دولتی و وزارتخانه موظف است که نیروهای خودش را تحت پوشش قرار دهد و این کار بسیار نامناسبی بود. اگر چه بعد از مدتی در این رابطه دوباره از نو آمدیم و یک قانون نوشتیم.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم اظهار داشت: در بحث بنیاد شهید به عنوان مسئول اصلی در رابطه با ایثارگران یا در واقع هرم دولت در این حوزه، بایستی سامانه ای که مدنظر است تشکیل شود تا قوانین جامعه ایثارگری را در آن شفاف ببینیم و یک ایثارگر و خانواده او بتواند بر اساس قانون از منافع خود دفاع کند. به طور مثال بسیاری از چیزهایی را که در قانون برنامه ششم نوشته ایم یا مثلا تسهیلاتی که باید برای خرید مسکن و سایر زمینه ها در نظر گرفته شود، باید در جایی ثبت و ضبط شود که طرف بگوید من قانون را دیدم و ببیند که چقدر محقق شده است. در این صورت اگر قانون محقق نشد من به عنوان نماینده مجلس نباید فقط قانون بنویسم بلکه بایستی نظارت هم داشته باشم که این قانون چقدر محقق و اجرایی شده است! آیا دولت به صورت زیگزاگ از آن رد شده یا  آنکه نتوانسته اجرا کند و عذرخواهی کرده است یا اینکه در توان مالی اش نبوده و خواسته از رویه دیگری استفاده کند!

 نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: ما معتقدیم اگر این شفافیت باشد، خود آنهایی که قانون را در این سامانه می بینند بهتر می توانند  نقطه نظرات خود را برای رفع موانع قانونی بازگو کنند، چرا که ایثارگران (فراکسیون ایثارگران مجلس، تشکل های ایثارگری و سایر افراد) می توانند موانعی که با آن روبرو هستند را در این سامانه تبیین و مطرح کنند. اگر چه به نظر من  هنوز هم نتوانسته ایم در قبال شان، منزلت و جایگاه رفیع ایثارگران اقدامات درستی داشته باشیم.

 نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: خدا می داند که وقتی به حوزه انتخابیه ام می روم و این قضایا را می بینم که ایثارگران درخواست و مطالباتی دارند که نمی توان آنها را برآورده کرد، ناراحت و مضطرب می شوم چرا که اگر یک لحظه خود را جای آنها بگذاریم متوجه می شویم که چه سخت است آنها با جسم سالم به جبهه رفته و در جنگ ایستادگی کردند و امروز سلامت جسمی ندارند و از طرفی اگر در کنار آن آرامش و امید به آینده را هم نداشته باشند، مسلما این موضوع زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.

احمدی لاشکی نماینده مجلس دهم در پایان تاکید کرد: امیدوارم سامانه شفافیت قوانین ایثارگری که مدنظر جامعه ایثارگری و ضروری ست، به پیشنهاد دوستان نماینده و یا دولت هر چه زودتر شکل بگیرد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
با عرض سلام چرا سازمان بازنشستگی کشوری در زدن احکام رزمندگانی که در سال 96 بازنشسته شده اند تعلل می کند؟ اخه وقتی قانون اعطای مقطع تحصیلی رزمندگان برای بعضی وزارتخانه ها احکامشان در سال 96 صادر شد دیگه چه معنی دارد که هی دولت از اجرای آن که اول فروردین 96هست طفره می رود. چه کار برای رزمندگان شاغل کردید بعد از 30 سال از دفاع مقدس که حالا دارید کارشکنی می کنید رزمندگان را وادار به شکایت در دیوان عدالت جهت گرفتن حقی که 30سال پایمال شده می کنید. آقای رئیس مجلس، نمایندگان ،رئیس جمهور،سازمان بازرسی،و.......ما ازشما نمی گذریم و نفرینتان می کنیم چرا که خدا جایش در دل های شکسته است پس تا دیر نشده وغضب الهی بر شما فرود نیامده این قانون را از ابتدای فروردین 96 که سال اول اجرای برنامه ششم توسعه است اجرا کنید.
یک مقطع تحصیلی حق رزمندگان وایثارگران است$$$وکسانی که حداقل۶ماه سابقه ی حضوردرجبهه،،، و جانبازی داشته باشند۲مقطع تحصیلی و ...
چرا یک مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان را از سال ۹۷ اعمال نمی کنند؟ مگر مصوبه مجلس نیست؟ چرا قانون را بی شبهه وصریح اعلام نمی کنند؟ چرا با اعصاب وروان ایثار گران بازی می کنند؟ آیا اسم این بازی هارا می توان گذاشت......‌.؟
با عرض سلام براساس قانون اعمال یک مقطع تحصیلی باید از فروردین 96 باشد نه سال 97 چرا که زمان اجرای برنامه ششم توسعه از96/1/1 هست.حالا هرکس میاد دوست داره این قانون زمانی که شاغل بوده اجرا شود این کارنکنید و حرف تو دهن دولت نگذاریدباید دولتی که قانون گریز هست مجبورش کرد طبق قانون عمل کند.اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه فروردین96 هست نه 97 دوستان دقت کنند.
سلام چرا در بنیاد شهید قائمشهر اجرا نمیشه بعد از مراجعه رزمنده مگوید هنوز به ما ابلاغ نشده
ای کسانی که به من و ما می گویید دروغ گو دشمن خداست اگر اینطور است شما از کدام گروه هستید بابا خسته شدیم از بس دروغ شنیدیم وعده های دروغ قول های دروغ سی سال بس نیست
سلام مسئولین محترم که باعث شدین از مهر ماه ۹۷ منتظر ودر اضطراب باشیم وشما این هفته آهفته کرد ین واستفساریه دستور کار مجلس بوده بخاطر دیر دادن استفساریه اکثر رزمندگان بهمن واسفند ۹۷ بازنشسته کردن ایا بهتر نبوده اول تکلیف مشخص می کردین حالا دوباره دولت دستور داده از همان زمان که لغو کرده بود ۲۵ مهر ۹۷ تجرا شود وابلاغ کرده به تمان ادارات باز سنگ اندازی کردن حالا می خواهد مجلس جلسه مشورتی بگزارد در باره تاریخ اجرا ی آن چه زمانی باشد واقعا جای تاسف است بخواهند این بی عدالتی وظلم در حق ما اعمال کننن اگر دولت نداره حکمها را بزنن وباز نشستگان که بزرگترین ظلم درحقشان کردن باز گردانن مادرک میکنیم دولت هر موقع توانست وبودجه داشت حقوق ها را بالا ببرد مابه شما اعتماد کرده بودیم این ظلم قابل بخشش نیست ماراباز گردانید خدمت صادقانه و آینده فرزنوانمان را نابود نکید .شمارو به شبهای شب قدر که نزدیک است تکلیف ما را مشخص کنید
سلام آقای احمدی ممنون برادر که از رزمندگان دفاع کردی کدام حق وکدام عدالت مگر قانون شما تصویب ودولت هم اجرا نکرده بود وانهایی که باعث شدن ی مقطع بالاتر رزمتدگان لغو شود بخدا واین ماه مبارک می دانستن منظور قانونگزار چه بوده عمدا سنگ انداختن وباعث شدن ماها منظر وآخر هم سرگرادان وبازنشسته کردن بخدا خسته شدیم تکلیف ما را مشخص کنید ما را آینه عبرت آیندگان نکنید ما جز خدمت صادقانه بخاطر مخارج زندگی ادامه خدمت ۳۵ سال انتظاری دیگر از شما نداریم مارا باز گردانید
باتشکر از آقای احمدی لاشکی رزمندگان جان به لب شدن بخدا تکلیف ما را مشخص کنن باز نشسته کردن مااین بی عدالتی هرگز نمی بخشیم و مایل به ادامه خدمت ۳۵ سال هستیم از مهر ماه ۹۷ منتطر استفساریه وآخر بازنشسته کردن بزرگترین ظلم درحق رزمندگان داوطلب کردن
سلام امروز دلم گرفته سوم خرداد روز آزادی خرمشهر ۱۶ سالم بود به جبهه رفتم آن روز عشقمان ایران بودو امام ورسیدن به کربلا بیمنت وریا ....اما امروز بهد سی سال حرمت ما را نگه نداستن قانون تثویب واجرا شده توسط مجلس وشورای نگهبان را به بهانه ایراد گرفته ولغونمدن واکثر رزمندگان چون اعتماد کرده بودن برای خدمت ۳۵ سال برنامه ریزی کرده بودن بازنشسته کردن وبرای بار دوم دستور اجرا داده شده توسط دولت باز سنگ انداختن برسر تاریخ اجراش بلاتکلف منتطر وبازنشسته با آینده فرزندانمان وخدمت صادقانه ما را نابود کردن این بی عدالتی وظلم وتبعیض جای تاسف دارد برای مسئولین وعیر قابل بخشس
چرا برای بازنشستگان رزمنده اجرانشد حق الناس را خدا نمی گذرد حتی شهید چون حق مردم هست پس چه جوابی دارید درآن دنیا پس توبه کنید واین لایه رابرگشت بدهید به مجلس

واقعا جای تاسف است بخشنامه خود مجلس زده است تاریخ اجرای ان از سال 96 هنوز سه ماه از سال 98 نگذشته است هنوز تاریخ اجرای ان مشکل دارند به خدا دیگر خسته شده ایم حرف راست دیگر نمانده است یک روز میگویند سال 96 یک روز می گویند سال بعد ما که بازنشته مان کردند شما را به خدا دروغ نگوید .
چه فایده کسی به حرف مردم گوش نمی دهد بی عدالتی در کشور ما خیلی زیاد است یک نمونه قانون یمقطع رزمندگان انقدرحقکشی وبی عدالتی وتبعیض است که آنسرس ناپیدا ۹ما داد زدیم کسی کاری نکرد همه رو باز نسسته کردن وتاریخ اجراش فروردین ۹۸ قرار دادن باید از این هم بی عدالتی خجالت بکشن به حق این روز ها وشب قدر خدا یا هر ظا لمی را به تو می سپاریم
باسلام آقای لاشکی فعلا تا قانون شفاف بنویسن اول به حق رزمتدگان داوطلب که به ناحق بازنشسته کردن وظلم وبی عدالتی نمودن باز گردانن وبعد قانون بدون ایرا د بنویسن اول جلوی این بی عدالتی گرفته بشه بیعدالتی بیعدالتی است حرف از عدالت نزنید بخدا وبحق این روز وشبهای قدر خیل عظیمی از رزمتدگان دلشون خونه وکاری نمی توانن بکنن وکسی جواب گو نیست برادر
سلام بخدا شب قدر وقتی صحبت از ظلم وعدالت می شنیدم مسئولین دم از عدالت میزنن وهمه جا از ظلم وبی عدالتی شخن مگن شرمگین شدم از ته دل ناراحت جرا فقط حرف میزنید دست مارا از دنیا کوتاه کردین ماننده مردگان واقعا خجالت بکشید اگر صداقت داشتین رزمندگان بازنشسته نمی کردین ما جز خدمت ۳۵ سال انتظار دیگه نداشتیم اگر بودجه نداشتین ماراباز گرادانید بگزارید با تلاش خدمون با اضافه کاری مخارجمان را جبران کنیم .چرا اول بازنشسته کردین حالا تاریخ فروردین ۹۸ قرار دادبن که شامل رزمتدگان قبل ابن تاربخ نشود بخدا قران بسر نگیرید ما شما مسئولین را نخواهیم بخشید به حق این روز ها وشب قدر با دهان روزه واگزار تان می کنیم بخدا
سلام کدام حق اینها همش حرفه رزمندگان از این همه بی عدالتی وتبعیض ناراحت وواگزارشان میکنن به محکمه الهی دیگه از عدالت سخن نگید ظلم ظلمه کوچک وبزرگ نداره ولی ظلمی که در حق رزمندگان کردین ویک مقطع ۱۸ فرودرین ۹۸ قرار دادین از ظلم بیگانگان بدتر وبالاتر وغیر قابل بخشش ودیدار به قیامت ...دیگه از عدالت سخن نگید
با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع)
اینجانب مهران نصرتی شاغل در دانشگاه آزاد واحد رشت از سال 78 تاکنون که با افتخار عضو کوچکی از جامعه ایثارگری کشور می باشم ، همچون سایر همکارانم در این دانشگاه در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد و بدلیل اختلافات سیاسی وی با تیم مدیریتی دانشگاه آزاد (هاشمی و جاسبی) از دریافت سهام عدالت محروم مانده ایم . لذا درخواست دارم نسبت به انعکاس این امر ، بخصوص با توجه به تغییر تیم مدیریتی این دانشگاه و احقاق حق محروم ماندگان پیگیری فرمایید.
نکته دوم آنکه اینجانب که درحال حاضر 4400000 تومان درحکم خود حقوق می گیرم(که بدلیل کثورات مبلغ دریافتی ام خیلی کمتر از رقم فوق می باشد) و فاقد منزل مسکونی ملکی ام ، در سال 94 از وام 25 میلیونی خودروسازان استفاده کرده و یک خودروی ال 90 خریداری کرده که بمدت 4 سال تا آبان 98 باید اقساط آن را پرداخت کنم . ولی جالب آنجاست که از ماه بعد از ثبت نام خودرو یارانه ام قطع شد که بنابر اطلاعاتی که از منابع مختلف کسب کردم دلیل آن خرید خودرو بوده است!!!! این درحالی است که برخی بستگانم با وجود داشتن مشاغلی همچون ریاست بانک ، مدیریت در برخی ادارات حتی دولتی و... و داشتن چندین واحد مسکونی و چندین دستگاه خودرو کماکان یارانه بگیر دولت هستند!!! آیا این مضحک نیست و عادلانه است. لذا درخواست انعکاس این مورد را نیز دارم
سردارشریفی لطفا بفرمائیدسی هزارجانبازبسیجی حالت اشتغال که قرارشد پاداش پایان بازنشستگی بگیرند کی اجرایی می شه آیابزودی اجرایی می شه یا مثل گذشته فقط یک شعار ویک وعده توخالی وسرکاری بودمگه چندسال دیگه جانبازان درقید حیات هستندکه اجرای قوانین رابه تاخیر می اندازین
سلام اول از شهر خودت شروع کن که اجرا نمیشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi