شناسه خبر : 66323
چهارشنبه 01 خرداد 1398 , 17:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شباهت داستان یک شهید قمی با"مجید سوزوکی"

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد:
نقش اصحاب رسانه در دنباله روی شهدا/ شباهت داستان یک شهید قمی با"مجید سوزوکی" فیلم اخراجی ها

 اصحاب رسانه اگر بتوانند یک معرفی و شناخت خوبی از فرهنگ دفاع مقدس و شهدا به نسل حاضر داشته باشند، در ثواب شهدا شریک خواهند بود؛ چرا که اصحاب رسانه هستند که این عرصه را حفظ می‌کنند و دنباله روی شهداء خواهند بود.

 

 

 سید موسی حسینی‌کاشانی امروز در نشستی رسانه ای با موضوع«رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: سن و سال  ما طوری است که حال و هوای زمان جنگ را درک کرده ایم و شاید فضای آن زمان برای ما قابل درک باشد ولی برای نسلی که آن فضاها را ندیدند و تجربیات ما را نداشته‌اند، نیاز است تا ما آن فضا را برای آنها ترسیم کنیم و اصحاب رسانه در این میان وظیفه سنگینی دارند.

وی با اشاره به تهیه مستند«برای نبل، برای الزهراء» و زحمت هایی که برای ساخت این مستند کشیده شده است گفت: از قدیم تعاریفی از برنامه روایت فتح بود و تاثیرگذاری آن صحنه‌های خاص را می‌دیدیم، اما خودم این حال و هوا را تجربه نکرده بودم تا اینکه مستند «برای نبل،برای الزهراء» را دیدم و تقریبا به حال و هوای آن دوران رفتم.

حسینی‌کاشانی افزود: دست عزیزانی که در آن صحنه‌ها بودند را می‌بوسم؛ زحماتی که در آن زمان با نیت خالصانه کشیدند و الان استمرار دارد، ارزشمند است؛ فعالیت این بزرگواران را اکنون هم می‌بینم و امیدوار هستم روز به روز شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم و آثار ماندگاری را از مجموعه آن دوران به مخاطب خود هدیه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به حمایت جدی از فعالان رسانه‌ای در عرصه مقاومت تاکید کرد و تاکرد کرد: جایگاه ویژه‌ای که برای مستندسازان و عکاسان خبری در عرصه دفاع متصور باشیم، از آنها تجلیل لازم را داشته باشیم و سعی کنیم داشته‌هایشان را به نسل جدید منتقل کنیم تا از این گنجینه بزرگی که مقام معظم رهبری نیز به استفاده از آن تاکید داشتند، استخراج کنیم.

وی گفت: در محله قدیم ما در قم(جوب شور) هر یکی، دو ماه یک بار می‌دیدیم که حجله‌ای نصب می‌شد و یکی از بچه‌های محله ما که تا چند روز قبل با آنها گپ و گفت داشتیم و فوتبال بازی می‌کردیم، به فیض شهادت نائل شده و این اتفاق تکرار می‌شد و الان می‌توان گفت حدود ۱۲-۱۰ شهید در این محله وجود دارد.

حسینی‌کاشانی در ادامه با بیان خاطراتی از ساخت فیلم اخراجی ها افزود: زمانی که من در دفتر هنری ارتش جمهوری اسلامی بودم، آقایان ده‌نمکی و کاسه‌ساز برای ساخت اخراجی‌ها پیش ما آمدند و دیدیم که نخستین بار است که می‌خواهد فیلمی با آن حال و هوا ساخته شود؛ بعد از آن بحثی با آقای شرف الدین داشتم که آیا از این فیلم حمایت شود یا خیر؛ پس از آنکه فیلمانه را خواندم، به آقایان ده‌نمکی و کاسه‌ساز گفتم این «مجید سوزوکی» شما، همان «شهید مجتبی بطحایی» محله ما است؛ داستان زندگی «شهید بطحایی» نیز در همان حال و هوای «مجید سوزوکی» در فیلم اخراجی‌ها بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: شما اصحاب رسانه هم مطمئن باشید اگر بتوانید یک معرفی خوب و شناخت خوبی به نسل حاضر داشته باشید، در ثواب شهدا شریک خواهید بود؛ شما هستید که این عرصه را حفظ می‌کنید و دنباله روی شهداء خواهید بود.

منبع: حوزه
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi