شناسه خبر : 66333
پنجشنبه 02 خرداد 1398 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نباید از روح حاکم بر انقلاب اسلامی غفلت کنیم!

مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران غفلت از روح و متن اصلی انقلاب اسلامی را از چالش‌های اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، محبوب شهبازی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران که در مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: غفلت از روح و متن اصلی انقلاب اسلامی از چالش‌های اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه پروژه انقلاب اسلامی یک سلوک فرهنگی با ماهیت جمعی بود افزود: دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند تا از جریان سیال و پویای فرهنگی که به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شده بود ممانعت به عمل بیاورند. در واقع جنگ حاشیه‌ای بود برای متن اصلی جریان فرهنگی انقلاب اسلامی و البته امام خمینی (ره) با هنرمندی تمام این تهدیدها را به فرصتی برای تثبیت هویت فرهنگی شکل گرفته در انقلاب اسلامی تبدیل کردند.

مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انقلاب اسلامی عامل شکل‌گیری هویت جدید جوانان ایرانی بود و دوران دفاع مقدس به یک فضای فرهنگی جدید برای تثبیت خودآگاهی جمعی ایرانیان تبدیل شد.

شهبازی با بیان اینکه امروز متولیان فرهنگی نباید با اغراق در حاشیه‌ها از روح و متن حاکم بر انقلاب اسلامی دور شوند افزود: شاید تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ روحیه انقلابی نیز در همین راستا باشد. نباید بزرگ‌نمایی عرصه‌های سخت‌افزاری جنگ ما را از مناسبات انسانی والا و پیچیده در روابط رزمندگان که نشات گرفته از هویت اصیل فرهنگ اسلامی است غافل کند.

مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به مراحل شکل‌گیری هویت جمعی پرداخت و از مؤلفه‌های اعتماد به نفس، احترام به نفس و عزت‌نفس به‌عنوان مراحل شکل‌گیری هویت فردی و جمعی نام برد.

وی افزود: اگر هویت افراد و جامعه‌ای به‌درستی شکل بگیرد و به عبارتی این 3 مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد آن موقع می‌توانیم ادعا کنیم به همبستگی رسیده‌ایم. در جامعه همبسته افراد منافع جمعی را بر منافع فردی ترجیح می‌دهند.

شهبازی در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین عنصر تأثیرگذار در ترجیح دیگران بر خود و منافع خود مفهوم ایثار و ازخودگذشتگی است و منافع ما بر اساس هویتی که برای خودمان ساختیم و به رسمیت شناخته شده است تعریف می‌شود.

اینستاگرام
آقای مسئول این حرف ها را قشنگ تر هم شنیده ایم این حرف ها را به مسئولین بنیاد بگید که آنقدر جانباز 70 درصد را غذاب دادند تا تجمع کردند جانباز معسر را ساتا در پیری 600ت می دهد که باید بیمه بازنشتگی نیروهای مسلح می بود و الان سه میلیون حقوق می گرفت و بازنشسته می شد اما مدیران لیبرال سرمایه دار ارزشی برای ما قائل نیستند که نیستند و دنبال مسخره بازی خودشان هستند
از خودتان سوال کنید چرا 95 درصد ایثارگران از بنیاد ایثارگران راضی نیستند بدانید با این کارها ریشه ایثار می سوزد
سلام یک مثال عامیانه در فارسی داریم که اینها برای فاطی تنبان نمیشود بفکر معیشت وکرامت ایثارگران باشید بفکر به محاکمه سپردن غارت گران بانک دی با اختلاس در واقع کرامت ایثارگران را دزدیده اند باشید این را همه مامیدانیم که انقلاب ما صبغه فرهنگی دارد وما برای خدا وارزش های انقلابی از مملکت خود دفاع کردیم اما سهم ما بعد از چهل سال این نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi