شناسه خبر : 66342
پنجشنبه 02 خرداد 1398 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاریخ خرمشهر در حال تکرار است

سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در حسینیه جماران بیرجند افزود: وقتی خرمشهر پیروز شد نام ایران عزیز درخشید.

وی گفت: در آن زمان هم به شدت محاصره بودیم و ما را به نوعی متجاوز قلمداد می کردند و سازمان ملل متحد و شورای امنیت حاضر نبود بپذیرد ایران از خود دفاع می کند اما وقتی خرمشهر آزاد شد همه دنیا باور کردند که صدام متجاوز بوده و ایران از خودش دفاع می کند و همه حاضر شدند با ایران مذاکره کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در اوج پیروزی بودیم و دشمن در اوج ذلت بود به همین دلیل پای میز مذاکره آمد و امروز هم شرایط همین است و یکبار دیگر تاریخ پیروزی ما در فتح خرمشهر در حال تکرار است و در اوج افتخار و عزت هستیم که از برکت دفاع مقدس استفاده می کنیم و محکم و استوار ایستاده ایم.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) شروطی را فرمودند که متجاوز باید در سازمان ملل متحد مشخص و خسارات ایران جبران شود، بعد ما حاضر به مذاکره هستیم.

سردار قاسمی افزود: خرمشهر نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اهمیت ویژه ای دارد و روزی که پیروزی خرمشهر حاصل شد نام ایران در سراسر جهان مطرح شد، امروز هم نام ایران در صدر اخبار و رسانه ها و سایت ها است.

**رونمایی از مستند «خرمشهرها در پیش است»
همچنین در این آیین با حضور استاندار خراسان جنوبی و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)، مستند خرمشهرها در پیش است، رونمایی شد.
این مستند روایت شهادت «بی بی معصومه محمودی سرتنگی» تنها شهیده خراسان جنوبی و اولین شهید زن خرمشهر است که در آستانه سوم خرداد در بیرجند رونمایی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi