شناسه خبر : 66346
پنجشنبه 02 خرداد 1398 , 14:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغییر نقشه ها برای خرمشهر با مقاومت مردم!

 

سردار کهنسال:
فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد.

مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد

 از ساری، سردار «کمیل کهنسال» از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت صبح امروز در صبحگاه قرآنی نیروهای مسلح که در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، با گرامی‌داشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: همه ابعاد و جوانب این واقعه بزرگ تاریخی باید بهتر شناخته شود؛ زیرا آزادسازی خرمشهر دارای لایه‌های بسیار عمیق و کتاب قطوری است.

وی با بیان اینکه حماسه آزادی خرمشهر را نمی‌توان از حماسه مقاومت در خرمشهر تفکیک کرد، گفت: آزادسازی خرمشهر دارای قلمرو بسیاری است و بدون قلمرو اجتماعی، سیاسی، نظامی و غیره نمی‌توان آن را بررسی کرد.

کهنسال یکی از مهمترین قلمرو حماسه خرمشهر را عقلانیت مدیریت در صحنه‌های جنگ دانست و افزود: بدون تحلیل واقع‌بینانه از دفاع مقدس و جنگ نمی‌توانیم از عظمت آزادی خرمشهر درک درستی داشته باشیم.

وی با اشاره به مقاومت ۳۳ روزه مردم و رزمندگان در خرمشهر ابراز داشت: مقاومت عظیم مردمی، نقشه‌های دشمنان را در خرمشهر تغییر داد.

کهنسال با بیان اینکه شهدا در حضرت امام خمینی (ره) ذوب شده بودند و حرف و سیرو سلوکشان و راهشان، راه امام بوده است، گفت: شهید طوسی، بصیر و شهدای جبهه مقاومت در راه امام (ره) حرکت می‌کردند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با طرح این سوال که چرا به کشور ایران حمله و تهاجم شده و جنگ بر آن تحمیل شده است، افزود: ماهیت دینی انقلاب اسلامی با منافع زرمندان و زورمندان منافات دارد و بندگی خدا سر سازگاری با منافع طاغوت ندارد.

وی با اشاره به اهداف صدام و دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد: سقوط جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف اصلی دشمنان و حامیان صدام بوده است و مأمور بوده‌اند از طرف آمریکا، ژاندارم منطقه تبدیل شوند.

کهنسال با اظهار اینکه قبل از انقلاب اسلامی، مستشاران نظامی را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دادند، متذکر شد: نیروهای ارتشی در آن دوره تحت مدیریت نیروهای آمریکایی باید عمل می‌کردند و پس از انقلاب اسلامی، مدیریت به دست نیروهای ایرانی درآمد.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اظهار اینکه مردم برای تأمین مواد غذایی با مشکل مواجه بودند، تصریح کرد: دشمنان انتظار نداشتند جمهوری اسلامی پا بگیرد و در جنگ و دفاع مقدس، ابهت ابرقدرت‌ها شکسته شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi