شناسه خبر : 66363
جمعه 03 خرداد 1398 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جدایی محسن و همسرش ۴ روز پس از ازدواج

شهید محسن فلاح‌ پور در سال 1340 در روستای پائین‌محله سیاه گوراب از توابع شهرستان لاهیجان چشم به جهان گشود و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در تاریخ هفتم اسفند 1362 در عملیات والفجر 6 در منطقه دهلران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 شهید محسن فلاح‌پور در سال 1340 در روستای پائین‌محله سیاه گوراب از توابع شهرستان لاهیجان چشم به جهان گشود.

وی پس از طی دوران ابتدائی و راهنمایی برای ادامه تحصیل به یکی از دبیرستان‌های شهرستان لاهیجان راه یافت.

او یکیی از شاگردان زرنگ باهوش و مهربان کلاسش بود که موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و با شروع انقلاب اسلامی با اوج فعالیت‌های سیاسی روبرو شد.

محسن در روستای خود با ایجاد کتابخانه توانستند ذهن جوانان روستا را به‌طرف انقلاب و مسائل مذهبی سوق دهد و شبانه‌روز به فعالیت می‌پرداخت.

وی روستائیان را از جنایات رژیم ستم‌شاهی مطلع ساخته و آنان را دعوت و با یک صفوف بسیار فشرده به تظاهرات علیه رژیم می‌پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت حفظ و دستاوردهای انقلاب و پاسداری از ثمره‌های خون شهدا به عضویت بسیج درآمد و به‌اتفاق دو نفر از دوستان روستای محل زندگی خود از طرف بسیج لاهیجان به جبهه‌های حق علیه کفر اعزام شدند که هر دو نفر جاویدالاثر شدند.

وی بعد از شهادت دوستانش در جبهه ماند و پس از مدتی ازدواج کرد و بعد از چهار روز از ازدواج او  دوباره به جبهه رفت.

شهید محسن فلاح‌پور سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در تاریخ هفتم اسفند 1362 در عملیات والفجر 6 در مصاف با مزدوران آمریکائی صدام در منطقه دهلران چیلات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi