شناسه خبر : 66401
شنبه 04 خرداد 1398 , 14:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امروز چگونه فتح خرمشهر دیگری را رقم بزنیم؟

فتح خرمشهر تنها فتح خاک نبود، فتح اراده‌ها و باورها بود، در شرایط نابرابری که از یک سو عراق با تجهیزات کامل و حمایت قدرت‌های بزرگ و از سوی دیگر ایران با انقلابی نوپا، سپاهی تازه شکل گرفته و غائله هایی که در گوشه و کنار کشور بر طبل جدایی طلبی می‌کوبیدند و ارتشی که تازه از گرد و خاک یک انقلاب بزرگ روی پای خود ایستاده بود همه پیش بینی‌ها بر شکست ایران گواهی می‌داد. صدام به مرزهای ایران حمله کرده بود و با تصور فتح سه روزه خرمشهر 34 روز پشت دروازه‌های شهر ماند و وقتی وارد خرمشهر شد از سرور این فتح بزرگ روی دیوارهای شهر نوشت «آمدیم تا بمانیم».

درست زمانی که همه گمان می‌کردند بازپس گرفتن شهر غیر ممکن است به دستور امام عملیات الی بیت المقدس برای فتح خرمشهر رقم خورد. پس از واقعه بزرگ و فتح شهر به دستان فرزندان دلیر کشور امام پیامی را صادر کرد و در قسمتی از این پیام نوشت: «این جانب با یقین به آنکه مَا النَّصْرُ إلّا مِنْ عِندِ اللَّهِ از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح، که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیة اللَّه الاعظم- ارواحنا لمقدمه الفداء- را از چنگ گرگان آدمخوار که آلت‌هایی در دست ابرقدرتان خصوصاً امریکای جهانخوارند بیرون آورد و ندای «اللَّه اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد و پرچم پر افتخار «لا اله الا اللَّه» را بر فراز آن شهرِ خرّم- که با دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و «خونین شهر» نام گرفت- [بیافراشت‌] تشکر می‌ کنم. و آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپاکننده عدل الهی در سراسر گیتی- روحی لتراب مقدمه الفداء- می‌ باشند. آنان به نشان ما رَمَیْتَ إذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّه رَمی‌ مفتخرند» امام به خوبی می‌دانست قدرت حقیقی نه سلاح و جنگنده و نفربر است، نه یک دنیا حمایت. قدرت حقیقی ایمان و باور به حق است، همان ایمانی که مردم را در سال‌های قبل از جنگ در مقابل حکومت شاه و قدرت‌های پشت سرش پیروز کرد و توطئه دشمنان را از واقعه طبس گرفته تا غائله‌های کشور و تفرقه افکنی گروهک‌ها نابود ساخت و انقلاب مردم را به ساحل امن رساند. امام ثابت کرد در روزهای پر تلاطم و مملو از بیم و امید جنگ که هیچ کس از سرنوشت کشور و آینده آن باخبر نبود اگر مردم بر ایمان و ایستادگی مقابل دشمن ثابت قدم بمانند هیچ جنگی نمی‌تواند ایمان آن‌ها را از بین ببرد و این جنگ نابرابر با پیروزی مردم ایران رقم خواهد خورد چرا که وعده خدا بر پیروزی حق و نابودی باطل است.

بی‌دلیل نیست که مقام معظم رهبری از دفاع مقدس با عنوان گنج یاد کردند، ذخیره این گنج قرار است تا نسل‌‎ها بعد ملتی را از برکات و تجارب خود بهره مند کند و اگر نبود دستاورهای دفاع مقدس و خودباوری‌ مردان آن روزها، در شرایط سخت و دشوار امروز و فردا با چه الگویی می‌شد بذر امید و باور را در دل‌ها بارور کرد و با چه الگویی در شرایط سخت و دشوار جنگ را به پیش برد؟! راهبرد فتح خرمشهر می‌تواند چراغ راه ملت و مسوولان در شرایط مختلف کشور باشد به‌خصوص در دورانی که دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی از هر طرف بر پیکره انقلاب ضربه وارد می‌کند، در این شرایط نباید روزهای خونین و شیرین فتح خرمشهر را از یاد برد که پیروزی بزرگ آن روز حاصل نشد مگر با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن، مگر با قدرت اراده و ایمان که اجازه نداد یاس بر دل مردم چیره شود و اراده‌ها را به تصرف خود درآورد. امروز هم اگر قرار است از گردنه‌های پر پیچ و خم مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی عبور کنیم، باید به دنبال فتح خرمشهری دیگر باشیم، فتحی که قدم اول آن پرورش ایمان است.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi