شناسه خبر : 66437
دوشنبه 06 خرداد 1398 , 15:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مازندرانی ها با شهدا در شب تقدیر

 مردم مازندران در دومین شب قدر، با حضور در یادمان‌های شهدای گمنام، ثواب این شب را با شهدا قسمت کرده و شهدا را واسطه گرفتند تا تقدیر یک ساله‌شان بهتر از گذشته رقم بخورد.

شب قدری که با شهدا پیوند خورد / شبی که دست‌های خالی، خدا می‌طلبید

 از ساری: شب قدر شب شستشوی آینه زنگار گرفته دل و بهترین فرصت برای جایگزین کردن صفات خوبی به جای بدی است. شبی که از هزاران ماه برتر و بالاتر است و شبی است که مردم مومن و روزه‌دار مسلمان را برای برپایی مراسم احیا و قرآن به سر به اماکن مقدس و مذهبی می‌کشاند تا از فضایل و برکات این شب سرنوشت‌ساز بهره‌مند شوند.

مردم علوی‌تبار استان مازندران نیز همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب پر فضیلت قدر، با حضور در اماکن مذهبی، مساجد، تکایا، امامزادگان و بقاع متبرکه و یادمان‌های شهدای گمنام ضمن برپایی عزاداری شهادت امام علی (ع)، مراسم احیای شب قدر را باشکوه و عظمت خاصی برگزار کردند.

حضور طیف‌های مختلف مردم، کودکان و جوانان و همه و همه، حکایت دلدادگی بنده و خالق را به زیبایی به تصویر کشید و نوای «الغوث» «الغوث» برخاسته از حنجره‌های مومنین روزه‌دار، صحنه‌های باشکوه عبادت و راز و نیاز  و دعا با پروردگار و زمزمه‌های «الهی العفو» و اشک‌های جاری بر گونه‌های بندگان خدا تصویرهای تو در تو از عاشقانه‌های روشن بندگی بر دل‌هایی بود تا شب قدر زیباتر برگزار شود.

بر اساس این گزارش، آنچه بر شکوه و عظمت این شب می‌افزود، دست‌های خالی بندگانی بود که با چشمان اشکبار عاجزانه و ملتمسانه رو به آسمان بلند شد و خدا را می‌طلبید، و قرآن‌هایی که بر سر گرفته شد تا نواهای «بک یا الله» بندگان با خدا گره خورده و شبی را رقم بزند که قرار است سرنوشت یک سال در آن نوشته شود.

یادمان هشت شهید گمنام در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران نیز شاهد حضور اقشار مختلف مردم بود که سر از پا نشناخته خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند تا ثواب این شب را با شهدا قسمت کرده و شهدای را واسه بگیرند تا تقدیر یک ساله‌شان بهتر از سال‌های گذشته رقم بخورد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi