شناسه خبر : 66453
سه شنبه 07 خرداد 1398 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم شب قدر در بهشت هویزه

میلاد کریمی دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه با بیان اینکه مراسم احیای شب ۲۳ ماه مبارک رمضان از آیین‌های دیرین یادمان شهدای هویزه به عنوان اولین یادمان دفاع مقدس است، اظهار داشت: این مکان مقدس و حماسی به دلیل دائمی و شبانه‌روزی بودن در همه ایام سال، از دیرباز در شب‌های ماه مبارک رمضان مورد توجه رزمندگان (دوران دفاع مقدس)، خانواده‌های معظم شهدا و مردم و عشایر خداجوی منطقه بوده است.

برگزاری مراسم شب قدر در بهشت هویزه

وی با اشاره به اینکه یادمان شهدای هویزه تنها یادمان کشور است که مراسم شب‌های قدر به طور مستمر در آن برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز همچون سنوات قبل، یادمان شهدای هویزه میزبان شب زنده‌داران عاشق شهدا خواهد بود و به همین منظور از مدت‌ها قبل، مجموعه ستاد فرهنگی، هیات امنا و مدیریت یادمان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان هویزه در تدارک برگزاری هر چه بهتر این مراسم است.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در تشریح جزییات این مراسم گفت: برنامه‌های این شب با حضور خانواده‌های معظم شهدای هویزه ساکن خوزستان و اهالی منطقه از شهر‌های اهواز، هویزه، سوسنگرد، رفیع، حمیدیه و ... از ساعت ۲۳ سه شنبه ۷ خردادماه جاری آغاز می‌شود و پس از تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط قاری ممتاز، مهدی سیاحی، قرائت ادعیه و مداحی توسط مداحان کربلایی ابراهیم عویدی و کربلایی دانیال شادور آغاز می‌شود؛ همچنین اجرای گروه تواشیح میعاد اهواز نیز تدارک دیده شده است. سخنرانی و مراسم احیا هم توسط حجت الاسلام سید محسن شفیعی (رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان) و حجت‌الاسلام سید حمید علم الهدی (برادر سردار شهید سید محمد حسین علم الهدی) برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم شب قدر در بهشت هویزه

کریمی خاطرنشان کرد: در ادامه نیز زائران، مهمان سفره پربرکت شهدای هویزه خواهند بود و با اطعام متبرک سحری که در آشپزخانه مجهز یادمان و توسط موکب‌ ام‌الحسنین (س) شهر سوسنگرد به سرپرستی سردار یونس شریفی (از همرزمان شهدا و بازماندگان حماسه هویزه) طبخ می‌شود، پذیرایی خواهند شد.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه افزود: سال گذشته حدود هزار نفر از سفره متبرک اطعام شهدای هویزه بهره‌مند شدند و پیش‌بینی می‌شود این آمار امسال افزایش یابد.

وی همچنین از برپایی چند موکب و ایستگاه صلواتی توسط مدیریت یادمان و دهیاری‌های منطقه جهت پذیرایی از زائران در حاشیه برگزاری مراسم و تدارک وسیله ایاب و ذهاب رایگان خبر داد و اضافه کرد: وسایل نقلیه در شهر هویزه ساعت ۲۲ شب از محل‌های فلکه فرمانداری سابق، روبروی پارک بانوان و مسجد امام موسی ابن جعفر (ع) منطقه اهل جرف آماده انتقال زائران به یادمان است.

برگزاری مراسم شب قدر در بهشت هویزه

کریمی در خصوص دیگر برنامه‌های یادمان در ایام ماه مبارک رمضان گفت: توزیع سبد کالا و بسته فرهنگی ماه مبارک رمضان بین پرسنل ثابت یادمان، تهیه و خرید کتب ادعیه شب قدر، آیین غبار روبی مسجد یادمان، برگزاری مراسم جزءخوانی روزانه قرآن کریم در مسجد یادمان و میزبانی از محافل افطار ساده خانواده‌های خوزستانی که لحظه‌های افطار و اذان مغرب را در جوار شهدای هویزه سپری می‌کنند از دیگر برنامه‌های یادمان شهدای هویزه در ایام ماه مبارک رمضان است.

بر اساس این گزارش، یادمان شهدای هویزه در ۲۵ کیلومتری جنوب‌غربی شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز، محل رشادت شهید علم‌الهدی و یارانش از یادمان‌هایی است که زائران راهیان نور به خصوص دانشجویان جوان بیشتر از آن بازدید می‌کنند و به دلیل نحوه شهادت شهیدانش و شباهت‌هایی که به واقعه عاشورا دارد به کربلای هویزه مشهور است.

انتهای پیام/ 131

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi