شناسه خبر : 66456
سه شنبه 07 خرداد 1398 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفیر انگلیس افطاری داد و پیش نماز شد!

سفیر انگلیس در سودان مقابل منزل خود در «خارطوم»، برای مردم سفره افطاری پهن کرد و سپس، امام جماعت حاضران شد تا معنای «روباه پیر»، تفسیر شود.


«عرفان صدیق» سفیر انگلیس در سودان، مقابل سفارت سفره افطاری پهن کرد و پس از افطار نیز امام جماعت حاضران شد. او سپس، تصاویر این مراسم را در شبکه اجتماعی توئیتر خود منتشر کرد.
سفیر انگلیس در سودان که از سال ۲۰۱۸ به این سمت منصوب شده ، قبلا در سفارت‌های انگلیس در بغداد، قاهره و دمشق مسئولیت داشته است. نام او «عرفان صدیق» است.
انگلیس طی سده‌های اخیر ازطریق اقدامات مشابه، ملت‌ها و رهبران آنها را خام می‌کرده و آنها را به بند می‌کشیده است. در طول تاریخ ایران نیز ما انگلیسی‌ها را به حیله‌گری می‌شناسیم، چون بارها سیاستمداران کشورمان را فریفته است. به کارگیری مکرر این سیاست نادرست، باعث شده که ما انگلیس را «روباه پیر» لقب بدهیم. انگلیسی‌ها در بحبوحه انقلاب مشروطیت سال 1285 هجری شمسی، انقلابیون آن زمان را به محوطه سفارت کشانده و با دیگ‌های پلو، از آنها پذیرایی کردند. البته، اکنون نیز این روبه صفتی انگلیسی‌ها همچنان ادامه دارد؛ سفیر انگلیس در همین ماه مبارک رمضان امسال هم برای عده‌ای از سیاستمداران و چهره‌های اصلاح‌طلب سفره افطاری پهن کرد!
سفیر انگلیس در حالی برای سودانی‌ها سفره افطاری پهن می‌کند که سودان در شرایط بسیار حساس انتقال قدرت به سر می‌برد و نظامیان تحت حمایت انگلیس و غرب حاضر نیستند که قدرت را به یک دولت مردمی و غیرنظامی واگذار کنند.
عرفان صدیق هر چند در ظاهر، مسلمان است، ولی وقتی که سفیر انگلیس در کشوری می‌شود، مجبور است که در راستای منافع استعماری و نا مشروع این کشور تلاش کند و لذا‌، این فرد نمی‌تواند دم از درستکاری بزند و پیشنماز مسلمانان بشود.
در هرحال، فردی مثل عرفان صدیق که طی سال‌های گذشته از طرف انگلیس در کشورهایی مانند عراق و یمن ماموریت داشته است، کشورهایی که در سال‌های گذشته هدف توطئه‌های خونین انگلیس و آمریکا بوده‌اند، نمی‌تواند خود را برادر مسلمانان بخواند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi