شناسه خبر : 66464
سه شنبه 07 خرداد 1398 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش مهم ایران در تامین امنیت تنگه هرمز

فرمانده نیروی دریایی نقش ایران را در تامین امنیت تنگه هرمز، مهم و تعیین کننده شمرد.

امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت تنگه هرمز گفت: در منطقه شمال اقیانوس هند چند گذرگاه مهم و راهبردی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این گذرگاه ها، تنگه هرمز است که نقشی مهمی در تامین انرژی و نفت دنیا دارد.

وی ادامه داد: کشور‌هایی که انرژی و نفت خود را از این منطقه تامین می‌کنند و در مقابل کشور‌هایی که نفت و سایر کالا‌های خود را از این طریق صادر می‌کنند، نقش و اهمیت این گذرگاه راهبردی را بیشتر احساس می‌کنند.

 



وی افزود: امنیت این تنگه برای کشور‌هایی که از نفت این منطقه استفاده می‌کنند، بسیار راهبردی و مهم است.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به نقش ایران در تامین امنیت تنگه هرمز تاکید کرد: در سال‌های گذشته، مسئولیت حفظ امنیت این منطقه مهم و راهبردی برعهده جمهوری اسلامی بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به لزوم باز بودن تنگه‌ها و گذرگاه‌ها در دنیا تاکید کرد: به نظرم ارزش تنگه‌ها به باز بودن آنهاست و تنگه بسته هیچ ارزشی ندارد؛ بنابراین دنیا به این ارزش احترام خواهد گذاشت و این احترام موضوعی متقابل است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi