شناسه خبر : 66471
دوشنبه 13 خرداد 1398 , 13:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از سوی جمعی از رزمندگان دفاع وقدس صورت گرفت:

پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت رزمندگان و جانبازان

گروهی از رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵درصد دفاع مقدس با ارائه پیشنهادی، خواستار تبدیل کمک معیشت رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵% به حقوق بازنشستگی از صندوق ساتا شدند.

جمعی از رزمندگان و جانبازان زیر25% - گروهی از رزمندگان و جانبازان زیر 25درصد دفاع مقدس با ارائه پیشنهادی، خواستار تبدیل کمک معیشت رزمندگان و جانبازان زیر 25% به حقوق بازنشستگی از صندوق ساتا شدند.

متن کامل این پیشنهاد را در زیر می خوانید:

بدین وسیله پیشنهاد زیر که خواسته بسیاری از ایثارگران است جهت استحضار، پیگیری و بررسی از سوی واحدهای ذیربط، تقدیم می گردد.

عنوان پیشنهاد: «تبدیل کمک معیشت رزمندگان و جانبازان زیر 25% به حقوق بازنشستگی از صندوق ساتا»

مسئله:
    هم اکنون تعداد زیادی از رزمندگان و جانبازان زیر25% که مشمول دریافت کمک معیشت هستند، دارای سوابق بیمه پردازی در صندوق های بازنشستگی به صورت مقطعی بوده، لیکن به دلیل کهولت سن و سایر موانع، قادر به انجام کار و ادامه بیمه پردازی نمی باشند و ضروری است که با حمایت های دولتی به نحوی از مستمری حقوق بازنشستگی بهره مند شوند.

وضع موجود:
    در حال حاضر ایثارگرانی که بیمه پردازی مقطعی داشته اند، اگر بخواهند از کمک معیشت دریافتی، سوابق بیمه ای خود را تا رسیدن به شرایط بازنشستگی تکمیل کنند، بلافاصله کمک معیشتشان قطع خواهد شد و اگر فرد ایثارگر بیمه پردازی را ادامه ندهد، همه آن سال های سابقه بیمه در صندوق های بازنشستگی بلاتکلیف و معطل و بدون استفاده، بصورت رها باقی می ماند و در واقع منابع مالی فراوانی که متعلق به ایثارگران است هم اکنون در اختیار صندوق های متفرقه است.

 مشکلات وضع موجود:
   رزمندگان و جانبازان زیر 25% فاقد شغل دولتی از همه مزایای استخدامی ایثارگران شاغل بخش دولتی، همچون معافیت از پرداخت حق بیمه بازنشستگی، محروم هستند و درجهت سیاست های کلی نظام اداری مبنی بر عدالت محوری، منصفانه این است که به نحوی این گروه از ایثارگران نیز حمایت شوند و در ایام کهولت سن که نیاز به آرامش خاطر و امینت فکری بیشتری دارند، نگران افزایش و کاهش و یا قطع کمک معیشت نباشند و لذا بسیار فوری و ضروری است که اصلاحاتی در قوانین و دستورالعمل ها و  روش ها در این خصوص انجام پذیرد.

مهمترین خواسته رزمندگان و جانبازان زیر25% در شرایط فعلی این است که کمک معیشت به "حقوق" تبدیل شود.

پیشنهادات:
 1- جمع آوری نظرات کارشناسی سازمان های مربوطه، همچون مدیران صندوق ساتا، بنیادشهید و امورایثارگران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جهت حل مسئله.
 2- تعیین صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی نیروی های مسلح (ساتا) به عنوان صندوق بازنشستگی رزمندگان و جانبازان زیر 25% فاقد شغل و بیمه و تجمیع سایر سوابق ایثارگران در آن صندوق، با توجه به آنکه رزمندگان سرباز نیز دارای حداقل دو سال سابقه بیمه در این صندوق هستند.
3 - کاهش سن بازنشستگی رزمندگان و جانبازان صندوق ساتا از 60 سال به 55 سال.
4 - با مساعدت سازمان های ذیربط و کمک نیروهای مسلح و خود فرد، مبلغ باقیمانده سنوات، تا تکمیل شرایط بازنشستگی آنان به نحوی پرداخت شود.

مزایای این پیشنهاد:
 1- در صورت اجرای این پیشنهاد هزاران نفر از رزمندگان و جانبازان زیر 25% با عزت و احترام  و با رضایتمندی بالا، واجد شرایط برقراری حقوق بازنشستگی شناخته می شوند.
 2- منابع مالی سرگردان رزمندگان و جانبازان زیر25 از سایر صندوق ها به سمت ساتا جذب خواهد شد و به شکل حقوق به خودشان پرداخت خواهد شد.

پیشاپیش از همه مساعدت ها و پیگیری های همه یاران ایثارگران که این پیشنهاد را به دست متولیان می رسانند و پیگیری می کنند، بسیار سپاس گزاریم.

از طرف جمعی از رزمندگان و جانبازان زیر25%

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام و عرض ادب
ضمن تشکر از خبرنگاران محترم فاش نیوز ، امید داریم با توجه به اینکه این پیشنهاد ، خواسته تعداد زیادی از رزمندگان و جانبازان است توسط مسئولین اجرا شود .
با سلام به همه ایثارگران اگر به این پیشنهادات سریعا اقدام شود باز برای خیلی از ایثارگران خیلی دیر شده است .
پیشنهاد جالب و عادلانه ای است مخصوصا اینکه ایثارگران شاغل در دستگاهها با هر درصد جانبازی از معافیت پرداخت حق بیمه بازنشستگی و حق بیمه درمان و مالیات معاف هستند بر دولت است که در برقراری عدالت برخورداری جانبازان فاقد شغل دولتی و استخدامی جدیت داشته و با تامین منابع مالی نسبت به تامین حقوق بازنشستگی و تامین درمان آنها اقدام لازم را به عمل آورد چراکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مقابل استکبار از ناحیه مقاومت و پایداری جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس میباشد و از نظر حقوقی نیز برقراری عدالت با سایر ایثارگران برخوردار از شغل دولتی و استخدامی است .
با سلام از جنابعالی و همه جانبازان بالای 25% که از همرزمان خود دفاع می کنید متشکرم
افرادی مثل شما خیلی کم هستند .
شتر در خواب بیند پنبه دانه اخوی هرگز از این خبرها برای ايثارگران نخواهد بود
سلام. این مطلب در تاریخ 95/7/10 در این سنگ صبور بعضی از جانبازان یعنی فاش نیوز چاپ شد:
فعال کردن پرداخت حق بیمه رزمندگان معسر

مدیر صندوق ایثارگران نیروهای مسلح اظهار داشت: برای اجرای طرح فعال کردن پرداخت حق بیمه رزمندگان معسر، جلساتی با ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج و سازمان تأمین اجتماعی کشوری تشکیل شد. به گونه ای که امکان پرداخت حقوق به جای کمک هزینه معیشت رزمندگان جامعه هدف صندوق وجود دارد.وی گفت: در این طرح آن دسته از رزمندگانی که سنوات پرداخت بیمه کشوری دارند شناسایی و با مساعدت سازمان تأمین اجتماعی، کمک نیروهای مسلح و خود فرد، مبلغ باقیمانده سنوات آنان پرداخت می شود و می توانند از سازمان تأمین اجتماعی حقوق دریافت نمایند. مدیر صندوق ایثارگران با اشاره به قول سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه امکان کاهش سن، جهت بیمه پرداخت شونده از 60 سال به 55 هم وجود دارد، افزود: سابقه مدت جبهه را هم با موافقت سازمان می توان به عنوان کار محسوب کرد و در مورد فوتی ها امکان محاسبه سنوات از طریق همسر وجود دارد.
نامور بیان کرد: اعتبار مورد نیاز از نیم درصد قانونی هزینه پیامک که بابت تأمین بیمه بسیجیان معسر پیش بینی شده است، قابل تأمین می باشد که نیمی را بسیج و نیمی را فرد بدهد. بر اساس آخرین اطلاعات، حدود 12 هزار نفر خودشان را بیمه کرده اند که آمار دقیق پس از شناسایی مشخص خواهد شد. در ادامه افزود: در حال حاضر شناسایی افراد در دست اقدام است که تا سه ماهه سوم، افراد شناسایی و دسته بندی خواهند شد. بعد از شناسایی و دسته بندی افراد، هماهنگی های لازم از طریق ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان تأمین اجتماعی بعمل خواهد آمد. ایثارگران گرامی فکر کنم سال 95 سال آخری بود که مسئولانی از جنس ایثارگران باقی مانده بود که از درد ایثارگران خبر داشته و به فکر آنها بودند. چون بعد از آن هیچ خدمتی جز بوق و کرنا برای ایثارگران نبود .در ضمن از بغضی ها شنیدم که می گفتند: مدیران جدید جنس شان عالی و خارجی هستند و به ژن خوب معروف هستند. در ضمن فاز آنها به ایثارگران نمی خورد و نباید با ایثارگران تماسی داشته باشند چون باعث ضعیف شدن ژن آنها میشود. خدایا فقط خودت
با سلام
کاملا درسته، این پیشنهاد با توجه به تاریخچه موضوع و سایر اطلاعات جمع آوری شده و بخصوص خواسته های تعداد زیادی از رزمنده ها و جانبازان زیر 25% است ، که در سال جدید همین کمک معیشت شان هم قطع شده،
ولی متاسفانه همه آن جلسات و.... به فراموشی سپرده شده بود و هیچ اقدام عملی تاکنون انجام نشده است .
این پیشنهاد برای یاد آوری و پیگیری جدی تر است
امیدوارم همگی همت کنیم تا به نتیجه برسد.
و همه ایثارگران به آسایش نسبی برسند.
اگر اراده بر اجرای عدالت باشد میتوان مشکلات این قشر خادم و خاموش رزمندگان کاری کرد و الا اگر کسانیمثل نوبخت و یا جناب شهیدی که هیچ گرهی از مشکلات معیشتی ایثارگران را که باز نکرده اند که هیچ !!!! بلکه قوانین موجود را هم به پای یکدیگر قربان صدقه میکنند تا چند صباحی بیشتر حکمرانی کنند .
چند سال پیش هم قرار بود این کار انجام بشه، ولی مسئولین فراموش کردند !
ازادی همه مرزهای وطن را بدست رزمندگان شجاع و دلاور فراموش کردن !
آیا این شایسته سرزمین ثروتمند و عزیز ایران است، که این گونه با دلاورانش رفتار شود ؟
نه دفترچه بیمه درمان دارند ، نه حتی یک حقوق بازنشستگی !
و دهها قانون اجرا نشده ، در بوق و کرنا
در حالیکه امام (ره) فرموده بوند :
نگذارید پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در پیچ و خم حوادث به فراموشی سپرده شوند
درصورت انجام، بسیار خوب است. موضوعی که در مطلب فوق فراموش شده است این ست که جانبازان کارمند دولت فقط از امتیاز معافیت کسور برخوردار نیستند بلکه از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر، گروه و رتبه بالاتر، حق ایثارگری، ماموریت آموزشی و... برخوردارند که همه اینها در پاداش بازنشستگی و حقوق بازنشستگی این عزیزان که حقشان هم هست موثر است. عدالت حکم میکرده و میکن که معادل این امتیازات را نیز بگونه ای در قوانین و مقررات مربوط برای ایثارگران غیرشاغل دولتی درنظرمیگرفتند اما نه تنها اين امر صورت نگرفته که‌ همین مقدار کم کمک معیشت را هم که باکلی منت و مصیبت و تحقیر پرداخت میکردند را هم به بهانه سابقه بیمه پردازی در تامین اجتماعی قطع میکنند. البته این حرفها هیچ فایده ای ندارد فقط میگوییم که گفته باشیم وگرنه نمایندگان ایثارگر مجلس چون خودشان کارمند دولتند قوانین را طوری تصویب میکنند که به نفع خودشان باشد همچنین است وضعیت لوایحی که از سوی دولت به منظور ایثارگران به مجلس فرستاده میشود. دراکثر قوانین ومقرراتی که شامل امتیازاتی برای ایثارگران است غیر شاغلین دولتی مغفولند و...
با سلام و تشکر
گروه رزمندگان کم درآمد با همان معسرین ، به دلایل مختلف حتی به نمایندگان مجلس نیر دسترسی ندارند و به دلیل پراکندگی در شهرها و مناطق بسیار محروم ، کمتر می توانند نامه های همگانی مثل کارمندان مخابرات و صدا و سیما و..... بنویسند .
به لطف خدا ، امید داریم انشااله صدای این قشر مظلوم شنیده شود
سلام در سالهای اخیر امتیازات زیادی به رزمنده های شاغل تعلق گرفته است و عادلانه این است که دولت کمک کند تا حداقل رزمندگان فاقد شغل و یا کارگر هم به نحوی حمایت شوند و تبعیض ها برطرف شود
سلام.من جانباز 5 درصد بخاطرعمل قلب باز، حق پرستاری میگیرم وچون 17سال پرداخت بیمه تامین اجتماعی دارم مجبورم این حقوق رو به حساب بیمه واریز کنم چون هیچ درآمد دیگه ای ندارم .58 سال سن دارم.آیا این شرایط بنیاد میتواند برایم کاری انجام دهد؟
سلام
همسرم رزمنده با 14 ماه حضور در جبهه با کارت ایثار بود ، که سال 95 فوت کرد . 8سال بیمه بانک ملی دارد و 3 سال بیمه تامین اجتماعی ، هیچ حقوقی ندارنذ و با خیاطی مخارج خانواده ام را تامین می کنم دفترچه بیمه هم نداریم . به تامین اجتماعی مراجعه کردم که بتوانم حقوق همسرم را برقرار کنم . گفتند باید 27میلیون تفاوت صندوق برای ان 8 سال به صندوق به حساب تامین بریزم !
ایا طبق قانون برنامه ششم مگر رزمنده ها از 15 سال تفاوت صندوق معاف نیستند ؟
کاش همه بیمه های رزمنده ها در ساتا جمع شود
توان اینکه این مبلغ را به حساب تامین اجتماعی بریزم را ندارم .
سلام . ای کاش این وعده تحقق پیدا کنه تا رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد از این فلاکت و بدبختی زندگی نجات پیدا کنند
الان همه رزمنده ها بالای 50 سال سن دارند، یعنی طبق قانون تامین اجتماعی اصلا امکان بیمه خویش فرمایی هم دیگه ندارند ، بنابر باید یک فکر اساسی شود و این بهترین پیشنهاد است
با سلام
یه جوری صحبت میشه مثل اینکه جانبازای بالای 25% دیگه کیفشون کوکه
من یه جانباز 25درصدم با مدرک فوق لیسانس یک ریال حقوق نه سپاه نه بنیاد بابت جانبازی به من نمیدهند خودم کار میکنم وزندگیمو میچرخونم تازه بیممونم که با بیمه دی هس از وضع بیمه همکارامون که اداره بیمشون کرده بهتر که نیست تازه بدترم هست الان اگه با 24 سال سابقه پرداخت بیمه بخام بازنشست بشم با سنوات ارفاقی که بابت جانبازی میدن با 27 روز حقوق بازنشستم میکنن یه جوری اقایون از حل مشکلات جانبازای زیر 25درصد صحبت میکنن که یکی ندونه فکر میکنه همه مشکلات بالای 25درصدیا حل شده گرچه جانبازای زیر 25درصدم حق قانونیشون هس که بهشون توجه بشه خصوصا اونهایی که درامدی ندارن چرا که روزی که اینا تو جبهه جان فشانی میکردن اینا زیر پتوی گرمو نرم داشتن دست پخت مامانشونو میخوردن و حالا همونا در خوندن و همه کار شدن پست گرفتن و اصلنم براشون مهم نیس که این قشر زحمت کش و ایثارگر چه جوری گذران زندگی و عمر میکنن
سلام جانبازای بالای 25% سهمیه استخدام ، معافیت از شهریه دانشگاه ، سهیمه دانشگاه . حالت اشتغال ماده 38 یا 39 ، حق پرستاری ، حق نگهداری و..........دارند
به لطف خدا و پیگیری های نمایندگان محترم مجلس و بسیاری دیگر از مسئولین ، انشاالله خبرهای خوشی در راه است .
طاعات و عبادات قبول حق ، عید فطر برهمه هموطنان مبارک و همراه با عالی ترین ها
تنها راهکار برای بیرون رفتن از این همه بی عدالتی و تبعیض بین ایثارگران ، ایجاد وزارت ایثارگران با کارشناسان متخصص و با انصاف است .
حق ایثارگران بیش از اینهاست اما اگر انتیازی هست باید برای همه ایثارگران اعم از شاغلین دولتی و غیردولتی و غیر شاغلین باشد. این به عدالت نزدیکتر است.
من زمان جنگ دانشجوی هند بودم که خودم را به سختی به ایران رساندم واز 20/7/59 داوطلبانه از شهر ورامین با گروهی داوطلب بسیج استان تهران ان زمان که زیر نظر ژاندارمری بود به جبهه آبادان رفتیم در عملیاتی در تاریخ 2/8/59 شرکت داشتیم نام فرمانده مان سرگرد قرقی بود که همان روز در عملیات از ناحیه پا دچار مصدومیت شد. بعد از سالها گفتند برای اداره گواهی لازم دارند وبه بسیج سپاه ورامین مراجعه کردم گفتند سوابقی ندارند . ازکجا میتوانم گواهی ان مدت را بگیرم/؟
با سلام
ژاندرمری سابق در نیروی انتظامی ادغام شده
وشما گواهی حضور در جبهه خود را می توانید از طریق نیروی انتظامی همان دریافت کنید .
با سلام تورا به خدا به داد جانبازان زیر 25درصد برسید
خیلی بد است که بعد از ۳۰ سال از جنگ گذشته حالا می خواهند به فکر رزمندگان بیفتند و از نظر شرعی هم اشکال دارد که مقطع تحصیلی شامل بازنشستگان نمی شود چطور می خواهید روز قیامت جواب بدهید چون حق الناس را خدا نمی گذرد حتی شهید
باسلام تاموقعی که شهیدی برتخت ریاست نشته ونوبخت ... بر کرسی برنامه نشسته هیج کاری برای جانبازان نخواهد کرد خدا نبخشد هردونفرشان وکسی که انها راسرکارگذاشت امین
هیچ عدالتی وجود ندارد ونخواهد داشت دکترهارفتن مجلس قانون خودشان بستن مدیرارفتن مجلس قانون خودشان بستن رزمنده وجانباز نرفته مجلس قانونی هم براش نه نوشتن اگر کسی نوشته هم اجرا نکردن فکرکنید برای کارمندا اجراشده برای کسانی که آشنانداشتن وبیکارن فقط قانون بروبمیر برای ما اجرامیشه به امید مرگی راحت , هم مسولین راحت میشن , هم خودجانباز, به یک تیر دو نشان انشاالاه اجرامیشه با عزراایل
به نام خدا چرا هر قانونی که درمورد جنبازان زیر 25/ درصد که ما انها را هرروز می خوانیم اجرا نمی شود فقط متلب را می خوانیم تو را به خدا به فکر ما باشید مگه ما ایرانی نیستیم چرا هرچه مزیا است مال جانباز 25/ به بالا است همان جانبازان هم مثل ما جانباز بودند فقط دکترا از سر لطف که به عزیزلان داشته اند 25/ برایشان نوشتند شاید شریط ما از اونها بدتر باشد ولی با توجه به سال های گذشته از جنگ ما فراموش شدیم و جانباز نسبت به قبل کم رنگ ترشده لااقل فرزندانمان را سهمیه کنکور را یکسان کنید مگه ما رزمنده نبودیم که الان جلوی بچه هایمان شرمندهایم مثلا پسر عموی من جنباز 25/ است بهترین مزایا را دارد وبه واسطی سممیه کنکور استفاده می کند حقوق خوبی دارد تسهیلات خوبی دارد خیلی مزایهای دیگر ولی زمان جنگ مادوشا دوش هم بودیم وهیچ فرقی باهم نداشتیم چرا باید الان باهم فرق داشته باشیم همان رزمندها چرا حقوق نمی گیرند گه همین اینها نبودند که باسخت ترین شرایط به سر می بردندندلطفا کاری کنید که حق ما هم ضایع نشود
سلام خدمت همه دوستان همسنگرورزمنده یه وقتی ازمابه عنوان رزمندگان جان برکف یاد میشدکه به همت ودرایت حضرات اکنون به عنوان رزمنده معسریادمیشه اولابایدبه این حضرات گفت معسرشماهستیدکه باازجان گذشتگی این رادمردان به این مسندرسیدیدجای تاسفه آقایون هنوزوقتی عرصه روتنگ می بینن ازبچه های جبهه وجنگ مایه میذارن ولی بااینکه میدونن حقوقی که میدن به افرادی تعلق میگیره که هیچ درآمدی ندارن ولی جزوعده ووعیدودروغ خبردیگه ای نیست ازسال۹۳جارزدن ایهاالناس میخواهیم به رزمندگان حقوق عقب افتاده بدیم گفتن حداقل حقوق کارمندی میدیم ردیف بودجه تعیین کردن بعدش وام مسکن میدیم دفترچه بیمه میدیم بازنشسته میکنیم و... به کدومش عمل شدهمیشه به مامیرسن کمبودبودجه ومشخص نشدن ردیف بودجه ندارن برادران کسی به ماحق نمیده بایدخوومون بریم حقمون روبگیریم ازبرادرعزیزم آقای ملایی مسئول کمپین رزمندگان خواهش میکنم بجای ارائه نامه پیشنهادی دلخوش کننده یک تاریخ وساعتی رواعلام کنن که همه رزمندگان جای مشخصی حضور پیداکنیم تاخواسته بحقمون روبه گوش حضرات برسونیم وگرنه مطمئن باشیدبه نتیجه نخواهیم رسید
با سلام .خدمت رزمندگان دلیر و شجاع .برادران تا یکی نباشیم کسی صدای ما را نخواهد شنید کجا رفت .ان روزهای که می گفتند پیش ای رزمنده شیر خانه از دشمن بگیر .ما هما ن رزمندگان دیروز یم با همان روحییه سالهای گذشته اگر حضرت اقا فرمان دهد اماده دفاع از خاک وناموس مان هستیم بکوری مسولان بد خواه مطن فروش .تا زندایم رزمنده ایم
امیدوارم که معیشت به حقوق تبدیل بشه2591
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi