شناسه خبر : 66489
سه شنبه 07 خرداد 1398 , 15:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۵۵۱ نفر از ایثارگران در کردستان بیکار هستند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: براساس بررسی های انجام شده در حال حاضر ۲ هزار و ۵۵۱ نفر از ایثارگران واجد شرایط در این استان بیکار هستند.

علی قنبر صادقی روز سه شنبه با بیان اینکه اشتغال ایثارگران مشمولان دارای ۲۵ درصد و پنج درصد ایثارگری را در بر می گیرد، اظهار داشت: از این تعداد واجدین شرایط بیکار در استان یک هزار و ۸۵۸ نفر از مشمولان سهمیه ۲۵ درصد هستند.

وی افزود: همچنین ۶۹۳ نفر دیگر از ایثارگران بیکار در استان مشمولان سهمیه پنج درصد ایثارگری را در بر می گیرد که شامل فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: ۱۶ نفر از ایثارگران بیکار در استان دارای مدرک دکترا، ۲۸۸ نفر فوق لیسانس، یک هزار و ۳۸۶ نفر لیسانس، ۲۴۰ نفر فوق دیپلم، ۴۶۵ نفر دیپلم و ۱۵۶ نفر نیز زیر دیپلم هستند.

وی اضافه کرد: اشتغال ایثارگران در استان با استفاده از ظرفیت های قانونی اشتغال، استفاده از منابع داخلی اشتغال استان، استفاده از صندوق استغال ایثارگران و توانمندسازی شغلی ایثارگران از طریق آموزش های فنی و حرفه ای انجام می شود.

صادقی گفت: سال گذشته از طریق مهارت های فنی و حرفه ای و استفاده از سهمیه های اشتغال داخلی و غیره در استان برای ۲۵۳ نفر از ایثارگران بیکار دارای واجد شرایط در بخش های دولتی و خصوصی شغل ایجاد شد.

وی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره سعی کرده با ارائه طرح های تسهیلاتی بخش اشتغال با مشارکت بانک های عامل زمینه اشتغالزایی ایثارگران را فراهم کند و در استان نیز این مهم با جدیت دنبال می شود.

بنیاد شهید و امور ایثاگران کردستان در حال حاضر با تعداد پنج هزار و ۴۷۳ پرونده شهید و ۹ هزار ۲۹۴ پرونده جانباز و ۸۳۱ پرونده آزاده در استان فعال است.
بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۱۰ شهرستان استان و چهار معاونت فرهنگی و اموزشی، تعاون و امور اجتماعی، توسعه مدیریت و منابع بهداشت و درمان در اداره کل استان مشغول خدمت رسانی به این قشر است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi