شناسه خبر : 66557
پنجشنبه 09 خرداد 1398 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پستچی های خداوند

افراد خیّر و خداجوی جامعه همیشه در تلاشند در گمنامی، شادی واقعی و دائمی را به بندگان خداوند هدیه کنند.

جانباز رمضانعلی کاوسی - نقل شده یک نفر نزد روان شناس می رود و می گوید: «آقای دکتر، هزاران غم و غصه روی دل من تلنبار شده، یه کاری بکن من چند دقیقه از ته دل بخندم و تمام غصه ها رو فراموش کنم.»

 دکتر به او می گوید: «کار من اینه که با بیمارم صحبت کنم و با کمک خود او روش هایی رو برای بهتر زیستن و کاهش غم و غصهٔ او پیدا کنم. تو اگه میخوای یه دل سیر بخندی، آدرس یه دلقک رو بهت میدم، اون میتونه یک ساعت تو رو بخندونه.»

شخص آه سردی کشید و گفت: «آقای دکتر، من همون دلقکم!»

 این روزها اشخاص زیادی در جامعه ما زندگی می کنند که بدون هیچ ادعایی در تلاشند به هر نحو ممکن خنده را بر لبان همنوع خود بنشانند. معتقدم عمل این افراد سبب می شود اطرافیان برای دقایقی از فکر مشکلات زندگی بیرون بیایند و با نشاط شوند. خوشبختانه ما ایرانی ها برای ساختن جوک و لطیفه ید بیضایی داریم. از تکنولوژی هم کمک می گیریم و با استفاده از فضای مجازی مطالباتمان را با دیگران نیز به اشتراک می گذاریم.

 ظاهراً ارسال کامنت ها، پیامک ها و مطالب طنز برای یکدیگر چنانچه استهزای اقوام محترم در آن نباشد بدون اشکال است. صدا و سیمای ما هم با ساختن برنامه های طنز سعی می کند مردم را بخنداند. این کار رادیو و تلویزیون هم قابل تقدیر است، اما نکتهٔ ظریفی را که نباید فراموش کنیم، این است که این خنداندن ها فقط به مثابه یک مُسکِن عمل می کند. کسی که در زندگی اش هزاران مشکل دارد اگر یک ساعت هم بخندد، بعد از آن غم های عالم مثل آوار بر سرش خراب می شود.

 افراد خیّر و خداجوی جامعه همیشه در تلاشند در گمنامی، شادی واقعی و دائمی را به بندگان خداوند هدیه کنند. به باور من این اشخاص به مانند پستچی هایی عمل می کنند که هر روز یک مرسوله از طرف خداوند برای همنوع خود به ارمغان می آورند. این بستهٔ پستی می تواند شامل هدایای مادی یا معنوی باشد.  

 مردی که در خانه اش چند جوان بیکار و دختر دم بخت دارد و چاره ای هم به جایی ندارد، اگر نیش هایش را تا بناگوش هم باز کند، خنده هایش تصنعی است. شما که دستت به دهانت می رسد و در جامعه اعتبار داری، کاری بکن که یکی از فرزندان او شاغل شود. اگر چنین کردی، شادی واقعی را به این هموطن خودت اهدا کرده ای. اگر توانستی از موقعیت مناسب اجتماعی خودت بهره ببری و شوهر خوبی برای دخترش پیدا کنی، واقعاً شادش کرده ای. اگر آبرومندانه برای دخترش جهیزیه تهیه کنی، شادی پایداری را نصیب او کرده ای.

 شخص متمکنی که سالی چند بار به زیارت می رود و بهترین هتل را برای مسافرتش رزِروْ می کند، می تواند پستچی خداوند باشد در هتل متوسطی سکنی گزیند و کسی را که تاکنون به مشهد و کربلا نرفته به زیارت بفرستد.
فرد پولداری که بهترین و لوکس ترین جهیزیه را برای دخترش تهیه می کند، می تواند پستچی خداوند باشد و با پرهیز از اسراف، یک جهیزیهٔ معمولی نیز برای فلان دختر مستمند هم خریداری کند.

  پول می تواند حلال مشکلات باشد، اما همهٔ کارها با پول راست و ریست نمی شود. سالمندان زیادی در جامعهٔ ما زندگی می کنند که وضع مالی شان هم خوب است، اما از تنهایی رنج می برند. آنها نیاز دارند فرزندان و نزدیکان به ملاقاتشان بروند و با ایشان گپ و گفت کنند. شما اگر فرد متمکنی هم باشی و هر روز از راه دور مبلغ قابل توجهی برای والدین خود کارت به کارت کنی، نمی توانی با این روش آنها را شاد کنی. برای یک پدر و مادر پیر، پول نمی تواند به تنهایی نقشی در شاد زیستن شان ایفا کند. افراد مسنی در جامعهٔ ما زندگی می کنند که دوست دارند فرزندان یا بستگان، آنها را به یک زیارت مشهد یا کربلا ببرد، اما بسیاری از فرزندان کوتاهی می کنند...

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi