شناسه خبر : 66559
پنجشنبه 09 خرداد 1398 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش بیمارستان روانپزشکی نیایش به یک مطلب

بیمارستان روانپزشکی نیایش با ارسال جوابیه ای به فاش نیوز در خصوص مطلبی که دیروز درباره این مرکز منتشر شده است واکنش نشان داد.

بیمارستان روانپزشکی نیایش با ارسال جوابیه ای به فاش نیوز در خصوص مطلبی که دیروز با عنوان «چرا شاه حسین خودش را حلق آویز کرد»، درباره این مرکز منتشر شده است واکنش نشان داد. متن کامل پاسخ ارسالی از سوی بیمارستان روانپزشکی نیایش به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای ساقی مدیر مسئول محترم سایت فاش نیوز
با سلام و احترام
با عنایت به انتشار گزارشی در خصوص در گذشت یک جانباز عزیز در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در آن سایت، جوابیه رییس محترم بیمارستان روانپزشکی نیایش به منظور تنویر افکار عمومی ارسال می شود، لذا خواهشمند است دستور فرمایید مطابق قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام شود.

مجروحیت اعصاب و روان از سخت ترین عوارض دوران جنگ تحمیلی محسوب می شود و این عزیزان با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کنند. به طور معمول آمار خودکشی و افسردگی در میان بیماران اعصاب و روان بالا است اما خوشبختانه این رخداد به دلیل اعتقادات معنوی قشر عزیز جانباز و نیز مراقبت مداوم خدمتگزاران به حداقل رسیده است.

جانباز مورد اشاره در گزارش از جانبازان معزز اعصاب و روان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که بر اثر عوارض ناشی از دوران جنگ تحمیلی به مدت هشت سال در بیمارستان روانپزشکی میلاد و ۱۳ سال نیز در بیمارستان نیایش بستری بودند و در طی چند سال اخیر علامتی از خودکشی و پرخاشگری در ایشان دیده نشده و گزارشی از سوی پرستار، روانپزشکی مشاور و کادر درمان مبنی بر خودکشی با برنامه وجود نداشته است.

برنامه دارو درمانی توسط متخصص روانپزشکی و اقدامات درمانی غیر دارویی توسط متخصصین شامل روانشناسی، مددکاری، کاردرمانی و تفریح درمانی در مورد ایشان در حال انجام بوده و متخصصین داخلی، تغذیه و هر مورد بر حسب نیاز بیمار و تشخیص پزشک معالج، به درمان ایشان پرداخته اند؛ ضمن اینکه روند درمان ایشان با نظارت متخصصین رو به بهبود بوده و علائم بیماری کنترل خوبی شده است ولی این جانباز عزیز علیرغم تمام کنترل های پرسنل بیمارستان به دلیل فشارهای ناشی از رفتار تکانشی در کسری از ثانیه اقدام به خودکشی کرده است.

متأسفانه در گزارش فوق الذکر از روش نامعقول و ناپسند «لاتعمیم» و «مصادره به مطلوب» اتفاق تلخ خودکشی یک جانباز استفاده شده است اما افزون بر این محتویات یادداشت مذکور به دلایل ذیل مخدوش است و تکذیب می شود:

١- همه ادعاهای مطرح شده در این خبر برگرفته از اظهارات یکی از اعضای اخراجی کادر درمانی بیمارستان است. اعتبار و سندیت سخنان وی به دلیل سوابق سوءاستفاده از پرونده و مدارک کاملا شخصی و محرمانه جانبازان در بیمارستان نیایش زیر سؤال است. فرد مذکور متأسفانه بر خلاف موازین حرفه ای و تعهدات اخلاقی، حریم اطلاعات خصوصی و شخصی جانبازان معزز را نقض کرده است و خوشبختانه تیم های بازرسی از ارگان های ذیربط در حال بررسی کارشناسی و تخصصی دلایل این اتفاق هستند.

۲- نویسنده کوشیده تصویر یک مجموعه بی سامان از مجتمع جانبازان ارائه کند که گویی از صدر تا ذیل نظام احدی سراغ آنها را نمی گیرد. این در حالی است که اولا به دلیل حساسیت حفظ سلامت جانبازان گرانقدر به ویژه جانبازان اعصاب و روان، نهادها و مراجع مختلف به صورت مستمر به امور درمانی این عزیزان نظارت می کنند و گزارش مشکلات و نیازمندی های این عزیزان به صورت پیوسته به مراکز مختلف ارائه می شود و گواه بهتر شدن خدمات رسانی این مجموعه، استاندارد وزارت بهداشت است که این بیمارستان با درجه اعتباربخشی «یک» در حال خدمات رسانی به جانبازان است، افزون بر این مجموعه بیمارستان روانپزشکی نیایش که توفیق خادمی این عزیزان را دارد در مناسبت ها و فصل های مختلف پذیرای حضور خبرنگاران و گروههای مختلفی از نمایندگان مجلس تا اصناف و اقشار دانشجویی و دانشگاهی بوده و هست و این مجموعه از سال ۱۳۹۳ با استانداردهای وزارت بهداشت و درمان به بیمارستان تبدیل شده و اطلاق عنوان آسایشگاه به آن از اساس اشتباه است.

جهت آگاهی مخاطبان عزیز آن رسانه عرض می دارد که کادر درمانی و پرستاران و تیم مراقبت و پیگیری بخش جانبازان اعصاب و روان یکی از دشوارترین و انسانی ترین مسئولیت ها را عهده دار هستند؛ نوع خدمت و شغل آنها با هیچ صنف و سازمانی قابل قیاس نیست. اغلب این افراد از یادگاران شهدا و کسانی هستند که ایمان و عشق به انسانیت آنها را به پرستاری از عزیزان آسیب دیده از جنگ واداشته است و شرط انصاف و اخلاق این است که به سادگی چشم بر رنج و خدمت خالصانه این عزیزان نبندیم. این خدمتگزاران احساس قرابت زیادی با بیماران دارند، و ارتباط انسانی و اخلاقی و بسیار خوبی نیز مثل تمام بیماران دیگر با جانباز فوق الذکر داشتند و همگی از این واقعه متأثر و عزادار او هستند.

***

 در اینجا با تمام احترام به همه کارکنان و زحمتکشان مرکز نیایش که گفته شده اکثرا از خانواده ایثارگران نیز می باشند، باید گفت که پاراگراف سوم جوابیه روابط عمومی محترم بیمارستان روانپزشکی نیایش که بر نبود سابقه پرخاشگری و اقدام به خودکشی و اضرار به نفس صحه می گذارد، اتفاقا خود دلیل مشکوک و مبهم بودن و  سئوال برانگیز بودن این اتفاق است.

توضیح اینکه مطلب فوقالذکر که با عنوان «چرا شاه حسین خودش را حلق آویز کرد»، در ستون چپ چین پایگاه خبری فاش نیوز با عنوان «آخرین اخبار»، به نقل از سایت مشرق منتشر شده و طبیعی است که منبع اصلی خبر مسئولیت قانونی آن را برعهده دارد ولی با این حال برای روشنگری بیشتر و احترام ارسال کنندگان این جوابیه را انتشار می دهیم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
هرکاری میخواهید بکنید فقط صدای کسی در نیاید !!!!

روزگاری در یک جایی مردی برای
دزدی از دیوار خانه ای بالا رفت
و خواست از پنجره وارد شود که
پنجره کنده شد و دزد به زمین افتاد
و پایش شکست.
شکایت نزد حاکم عادل برد.
حاکم صاحبخانه را خواست و گفت:
چرا "پنجره" سُست بوده که این بندهٔ
خدا از طلب روزی خود و سهم خود
باز مانَد و صدمه ببینَد!
مرد گفت:
نجار پنجره را سست
ساخته است،
من بیگناهم.
حاکم نجار را خواست و عتاب کرد.
نجار گفت:
من پنجره را محکم ساختم،
بنّا آن را خوب نصب نکرده!
حاکم بنّا را خواست
و علت را جویا شد.
بنّا گفت:
مصالح فروش مصالحِ نامناسب
فروخته است!
حاکم مصالح فروش را خواست.
او که نتوانست دیگری را مقصر نشان
دهد،محکوم شد و حاکم فرمود
دارش بزنند!
وقتی مصالح فروش را پای چوبه دار
بردند،چون قدش کوتاه بود به طنابِ
دار نمیرسید.
موضوع را به حاکم گفتند.
فرمود:
یک نفر که قدش بلند است پیدا کنید
و اعدامش کنید تا موضوع ختم به
خیر شود و صدای کسی در نیاید ...
تاوقتی مدیریت بنیاد تهران دست افرادی مثل افراد جبهه ندیده وبنیاد مرکز دست افرادی مثل شهیدی است باید جانباز خودکشی کند
بیمارستانهای ایران خصوصا بیمارستانهایی که تحت نظر بنیاد اداره میشوند از بی کیفیت ترین ها و بی کفایت ها استفاده میکنند و از وسایل و ادوات قرون گذشته وغیر کار آمد استفاده میکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi